Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1816 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36348 berichten
Aan het bord rechts te zien iets Arabisch. Iran vast niet, daar mogen geen vrouwen afgebeeld worden. Verder geen aanknopingspunten. De zaagtanden boven de muren links zag ik ook op de Efteling.
Op de achterkant van het STOP-bord rechts kan ik niet meer ontcijferen dan MUNICIPALITÉ, verder onleesbaar. Noord-Afrika?
Het gaat warempel erop lijken dat de moeilijkheidsgraad van de raad plaatjes hoger aan het worden is....
enigste bepalende is schijnbaar de temperatuur; ik heb nog even gezocht naar 60 gr en zie bericht over Dubai:
https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... -60-graden
Ik verwacht echter niet dat plaatje daar gemaakt is, waar wel weet ik ook niet, moet wel haast ergens in woestijn zijn maar geen idee waar te zoeken.
Wie zegt dat de temperatuur in C of F wordt aangegeven?
Alleen die suffe amerikanen gebruiken nog F. Samen met wat bejaarde engelsen en aussies. Grote kans dat het Celsius is. Vertaling van de tekst bij de dame is overigens "cola"...
Gezien de gebouwen (met o.a. half afgebouwde verdieping) hou ik het vooralsnog op Marokko… :?:

Groet,
Tom.
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 feb, 2025 15:47
Wie zegt dat de temperatuur in C of F wordt aangegeven?
Als het F zou zijn dan zou dat 15 C zijn. dat noem ik dan nog geen warmere setting zoals aangegeven bij raadplaatje.
Tom vds schreef:
do 13 feb, 2025 17:21
Gezien de gebouwen (met o.a. half afgebouwde verdieping) hou ik het vooralsnog op Marokko… :?:
heel goed Tom, het is inderdaad in Marokko. Maar waar? Als jullie meer tips willen, dan hoor ik het wel.
Als je het grijze verkeersbord rechts goed bekijkt staat daar municipalité (want men spreekt er Frans) en dan een korte plaatsnaam met 4 of 5 karakters. Samen met de wetenschap dat het een hete plek in Marokko moet zijn dacht ik aan Tata. Maar het kan ook Akka zijn (even verderop).
WillemT schreef:
do 13 feb, 2025 19:24
Als je het grijze verkeersbord rechts goed bekijkt staat daar municipalité (want men spreekt er Frans) en dan een korte plaatsnaam met 4 of 5 karakters. Samen met de wetenschap dat het een hete plek in Marokko moet zijn dacht ik aan Tata. Maar het kan ook Akka zijn (even verderop).
whoa! WillemT. Wat goed gezien! Het is inderdaad Tata. Hier ongeveer:

En man, wat was het warm! Fietstocht door de Anti Atlas in 2013. Echt super mooi.
De volgende is voor jou.
jahwalla schreef:
do 13 feb, 2025 20:16
Het is inderdaad Tata.
Als je de foto openklapte kon je nog nèt aan zien dat er iets van Tata moest staan. Ik dacht eerst Ta'izz te lezen, maar dat ligt in Jemen. Overigens vraag ik me af of die 60 graden klopt (ik dacht eerst, zou het Fahrenheit zijn) want de warmste dag ooit in Marokko was in 2023 (50,4 graden Celsius). In Agadir, niet ver er vandaan. Op het moment is het in Tata 14 graden, wel wat anders :-). De Anti Atlas lijkt me zeker interessant maar liever minder warm.

Hieronder volgende plaatje, normaliter kan je hier doorfietsen .......
DSC01685-2025.jpg
Ik herken rechts de Bronkhorster Molen, omdat zijn Ten Have-kleppen nogal wat glimmen, met op de achtergrond de beide kerktorens van Steenderen.
Dan moet je hier gestaan hebben, dat oranje bord en het hekje daarachter kloppen zo ongeveer wel.
https://www.google.nl/maps/@52.0833375, ... FQAw%3D%3D
Ik had nog even gedacht, zal ik de molen wat blurren :D. De locatie is helemaal goed Martin. De foto is gemaakt op 30 december 2023, tijdens een fietstocht langs de IJssel. Onvoorstelbaar hoog water. Toen ik met de trein bij Zwolle de IJssel overstak stond het water van dijk tot dijk (1 km breed) en zag ik zeker een halve minuut lang water aan mij voorbij glijden. Het leek wel een zee! Aan jou de volgende.
De molen blurren zou niet helpen, want de beide kerktorens en het witte gemaal van de Groote Beek zouden me ook goede aanwijzingen hebben gegeven. Bovendien ken ik die omgeving ook.
Hier is de volgende:
imm035_N35.jpg
Si, San Pietro in il Vaticano! Een van de beroemdste en meest gefotografeerde gebouwen ter wereld en nu pas na 232 keer bekeken opgelost.... :roll: Het is de linkerhoek van de voorgevel, vaak bekend van 'Urbi et Orbi' op televisie. Toch heel bijzonder om met mijn fiets hier te mogen staan. Uit eerbied m'n fietshelm eraf. Rondfietsen mag eigenlijk niet maar de fiets in de hand meelopen wel.
il Vaticano.jpg

De volgende is voor jou.
Ik had het niet herkend, gezocht op gevel met klok frankrijk.

Nieuwe:
dsc02234.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 14 feb, 2025 21:47
.. Een van de beroemdste en meest gefotografeerde gebouwen ter wereld ..
Oja, nog een bonuspuntje.
bonus04.jpg
De Schelde met de koeltorens van Doel, gezien vanaf de steiger van de waterbus bij Lillo? Nog onlangs gezien in Langs de Schelde met Huub Stapel op televisie.
https://maps.app.goo.gl/tU1Zi2YkfPa45hUR7?g_st=ac
Helemaal goed! Beurt naar Martin.
Bedankt Renel en hier is de volgende:
DSCF1823.jpg