Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 27 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

523 berichten
Update'tje, voor kamperen en verhard fietsen in Yorkshire Dales en North York Moors.

Nieuwe slaapmat (Therm-a-Rest NeoAir XLite) en slaapzak / quilt (Cumulus Quilt 350) schelen ruim een kilo. Fietsen in Engeland voegt wel weer een paar items toe (regenbroek bijvoorbeeld). Alles in m'n Ortlieb frontrollers (en de tent achterop) werd daardoor net een beetje te krap, dus nog met relatief zware (maar wel ruime) Ortlieb Backpackers op weg.
Paklijst.jpg
In mijn paklijst staat sind kort een fluitje vermeld.
Zo ook maar eens even mijn paklijst delen voor een half jaar (of langer?) tocht vanuit huis naar het oosten. Azië in en zo. Vertrek half mei.

https://www.packwizard.com/s/QwxBim3

Paar puntjes nog:

- brander : de msr universal staat er nu in mét ook nog Gasblikje. Dat kookt toch het schoonst en minste gedoe. Maar misschien dat het maar gewoon helemaal de msr met alleen brandstoffles wordt. Of heeft er hier iemand ervaring met een trangia meenemen die kant op, kan dat? Is brandstof een beetje te vinden? Zou het wel lichter en simpeler maken. Misschien Jurr 😉

- regenjas moet ik nog even goede keuze in maken

- action cam weet ik nog niet zeker. Zou makkelijker foto’s en video’s tijdens klimmen dalen en moeilijke stukken willen maken want dat schiet er nu steeds bij in. Maar ook weer meer gewicht.

- stoeltje… wel heel fijn misschien en deze kan ook dienst doen als extra bescherm en iso laag onder me matje tegen doorns en kou. Kan er zelfs mee in de tent mee zitten. Maar mag dat al wel met 37? 😜

- backup telefoon wel of geen goed idee. Aan onze telefoon zit tegenwoordig zoveel verbonden dat die kwijtraken zonder een geconfigureerde backup dingen extra moeilijk maakt. Denk bank apps, e-mail, telefoonnummers, … ook in geval van nood om hulpdiensten te kunnen bereiken wellicht geen slecht idee. Maar goed wel weer 190gr extra.

- en ja er gaat ook een backpack mee want wil af en toe afwisselen tussen wandelen en fietsen. De backpack kan ook dienst doen als waterdichte dry bag achterop of in een fietstas wanneer rugpand en heupband gedemonteerd zijn.

- als er 0gr staat dan heb ik het nog niet gewogen want nog niet binnen of nog geen tijd voor gehad

Verder heel benieuwd wat jullie missen of juist thuis zouden laten. Ook mijn twijfel dingetjes ben ik benieuwd naar jullie mening.