Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1931 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38618 berichten
Overduidelijk nog in Nederland vanwege de nette bestrating en die wit-paars-blauwe driehoekjes op de paal bij de rechter brugleuning. Het huis op de achtergrond heeft typische Limburgse T-ramen.
Het was een heel gezoek, hoor en nu eindelijk gevonden in Hunsel:
https://www.kerkgebouwen-in-limburg.nl/ ... e-meerdere
Streetview:
https://www.google.nl/maps/@51.1886861, ... FQAw%3D%3D
Klopt, de Jacobus de Meerdere kerk in Hunsel.
Gisteren twee weken geleden fietste ik hier langs.
Hier is de volgende (jammer van de regendrupjes op m'n lens):
DSC09625.jpg
Ondanks de drupjes toch wel mooi plaatje van de Pauluskirche in Davos.

https://www.google.nl/maps/place/Evange ... FQAw%3D%3D
Sehr gut, WillyW! Inderdaad de Bahnhofstrasse in Davos. Ik was op weg naar het station van de Rhätische Bahn, dat zich achter die kerk bevindt. Mijn 'velo' lijkt in de omgekeerde rijrichting te staan, maar zo met opzet gestaan vanwege zijn evenwicht door bagage op de uitklapbare standaard; in omgekeerde toestand zou-ie omvallen. De straat maakt rechts een U-bocht naar het station. Ik wilde aanvankelijk naar Klosters fietsen, die over nog geen tien kilometer bijna 500 meter lager ligt, maar te gevaarlijk met velgremmen op natte wegen.
Op die dag was het nog maar 6 graden. En volgens de weer-app van Davos op m'n telefoon is het daar nu 20 graden onder nul!
De volgende is voor jou.
Gezien jouw foto´s uit die omgeving wordt het voor mij ook wel keer tijd om daar een rondje te maken. volgend jaar misschien.

volgende, ook maar weer een kerk, dat blijft een aantrekkelijk onderwerp:
raadplaatje 192.jpg
Ierland, Ireland, Eire! Makkelijk te zien aan die groene wegwijzer links en de autonummerplaten rechts.
Maar heb nu wat anders te doen.
Hallo WillyW, als je volgend jaar Davos wilt zien, wil ik je wel erop attenderen dat die erg moeilijk bereikbaar is. Vanaf Klosters gaat het zeer steil omhoog over haarspeldbochten, bijna 500 meter hoogteverschil. Wel makkelijker vanuit Filisur aan de andere kant. Daarom is Davos eenvoudig te beveiligen tijdens de jaarlijkse World Economic Forum, die daar plaats vindt.
Het is met rond 1600 meter zelfs de hoogstgelegen stad van Europa.
Ik heb wat met Davos vanwege oude familiebanden. Eigenlijk is het een vrij saaie plaats met overal blokkendozen en platte daken. Er is een camping, maar die ligt iedere ochtend ijskoud in de schaduw van de bergen. Mijn oom, de broer van mijn vader, reisde al jarenlang 's zomers met de caravan naar Davos. Maar zo koud, zei hij. Ik hoorde hem nog mopperen. Neem de Rhätische Bahn, je fiets kan zo makkelijk mee.
Ben een keertje met m'n vrouw per auto erheen geweest, al wat jaren geleden. Het was zo'n kleine Suzuki Alto, vol met kampeerspullen. De auto was net een week splinternieuw en halverwege de steile weg naar Davos moest ik met geopende motorkap de motor laten afkoelen.
Hoi Martin,
dank voor jouw advies en informatie. Is niet dat ik perse naar Davos wil, maar zeker in dat deel waar jij gefietst hebt lijkt mij wel wat. En klimmen heb ik in principe geen moeite mee. Paar jaar terug in Pyreneeën ook de nodige Hm gemaakt. Maar komende maanden nog genoeg tijd om wat te plannen.

En wat jouw vorige opmerking betreft: mijn plaatje is inderdaad uit Ierland, maar dat was niet zo moeilijk te raden. |Nu alleen het plaatsje nog.
Phew, na ruim twee uur zoeken met "gothic churches in county ....(van naam tot naam)...." op Google Maps en gevonden in county Cork, the Church of the Immaculate Conception in Clonakilty.
https://www.google.nl/maps/@51.6225859, ... FQAw%3D%3D
Aan de overkant van de straat staat nog een kerk!
Ja, soms moet je er even wat moeite voor doen om juiste plek te vinden. Maar is jou weer gelukt. was wel mooi klein plaatsje.
Beurt weer terug.
Ik heb eerst uitgezocht hoeveel county's Ierland heeft en welke namen die hebben, daarna met "gothic churches in county Cork" op Google Maps gezocht. Ik had dan al vijf andere county's achter de rug. Dan ziet het er zo uit:
https://www.google.nl/maps/search/gothc ... FQAw%3D%3D
Wanneer je met de cursor van je muis langs de kerken in de linkerkolom afgaat, veranderen de kruissymbolen op het kaartje rechts van vorm. Na wat scrollen van de linkerkolom heb ik de kerk op jouw raad plaatje zo gevonden.

Hier is de volgende, misschien wat gemakkelijk:
DSC08494.JPG
Nou Martin, zo makkelijk is ie niet. Meer dan 200 keer bekeken maar geen enkele reactie.
Ik had gisteren geen tijd maar nu maar eens wat gezocht naar kerken en in de molendatabase. dacht eerst aan zeeland maar daar niets gevonden, maar nu wel in Gelderland. Culemborg volgens mij.
zie hier:
https://www.google.nl/maps/place/Het+Ja ... FQAw%3D%3D
Helemaal goed, WillyW. Dacht ik: een zo bekend silhouet, dat men bijvoorbeeld vaak vanaf de trein tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch kan zien. Achter mij ligt een belangrijke spoorlijn. Die stompe, karakteristieke Barbara-kerktoren....
De foto is van 8 maart j.l. Officieel nog in de winter op de kalender maar het was met 20 graden plus een heerlijke dag om te fietsen! En in 2005 vroor het op zo'n datum nog 20 graden onder nul!
Vorig jaar of wat stond er een raad plaatje (niet van mij) van de veerpont boven Culemborg....
De volgende is voor jou.
Helaas heeft niet iedereen zo'n fotografisch geheugen als jij hebt Martin. Kan me ook niet herinneren dat ik daar gefietst heb en het silhouet zou moeten herkennen. Was dus gewoon zoeken en beetje geluk hebben.

volgende plaatje is van paar weken terug toen jij volgens mij in Twente fietste. ter plekke is geen streetview, zag wel dat mapillary daar beelden heeft. eens kijken of jullie dit mooie fietspad kunnen vinden.
raadplaatje 194.jpg
Mooie foto, maar we gaan zo naar een kerkdienst.
20251130_161826.jpg
(is geen raad plaatje!)
Ongetwijfeld de Maas. Als het diezelfde dag als toen ik in Twente was, stond er een flinke zuidenwind, weet ik nog. Zie ik aan die krom gewaaide bomen. Maar ik verwacht vrijwel geen glooiende landschappen aan de westkant.... Ik geef het op.
Het fietspad langs de Belgische kant van de Maas tussen Maastricht en Maaseik.
Maar ik krijg de kerk niet gevonden.