Klopt maar toegegeven was ik gisteren met de auto. Van 1974 t/m 1976 werkte ik op een drukkerij in Bussum en heb al die tijd zowat dagelijks woon-werk honderden malen gefietst langs deze kerk. Zo goed?
Deze St. Vitustoren heeft boven de wijzerplaten glas-in-lood ramen. Vooral als 's winters de zon laag stond, scheen het zonlicht wat groenig door de toren heen. Steeds bijgebleven en nergens anders vergelijkbaar.
Oude herinneringen ophalen. M'n vrouw was daar op de huishoudschool en haar ouders woonden ergens achter station Bussum-Zuid. In 1975 had ik een bijzondere ontmoeting: schuin tegenover de drukkerij stond er een modezaak, die na een verbouwing feestelijk geopend werd en niemand minder dan Mollie Sugden (Mrs. Slocombe in
'Are you being served?') knipte de lint door en ik heb haar een hand mogen geven. Leuke drukkerij met fijne herinneringen. Het Amsterdamse Concertgebouw was klant daar en ik mocht affiches en programmaboekjes zelf vrij ontwerpen en drukken. Voor het raam met de bijna geopende luxaflex staat mijn fiets. Bijna twee jaar gewerkt en nooit gestolen! Veel winkelmogelijkheden voor als ik naar huis ging fietsen.
De volgende is voor jou.