Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1919 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38547 berichten
Heel goed Martin, rustig dorpje en ik had daar na tocht van ruim 100 km mijn tentje weer opgezet.
volgende weer voor jou.
Wat een spannende fietsavontuur heb je daar in het ruige IJsland ondernomen, als het ware in the middle of nowhere. Deed ik vroeger ook, bijvoorbeeld 90 kilometer geen huis gezien. Maar nu niet meer....

Hier is de volgende, ik was nog aan het trainen voor Zwitserland, ditmaal in gezelschap van een vriend.
Ter plekke is er geen Streetview, maar enkele tientallen meters achter mij wel.
20250905_waar.jpg
Zeker Martin was het mooi avontuur. Op dit raadplaatje had ik voornamelijk nog de ringweg 1 gevolgd. Vanaf Godafoss in Noorden weer via de F26 naar beneden. Dat was echt het binnenland waar geen asfalt meer was maar heel veel keien. 4 dagen geen winkel of dorpje te bekennen. Afzien maar bijzonder mooi daar.

Jouw nieuwe plaatje moet ergens in Noord Drenthe of misschien nog net Groningen zijn. Lijkt mij een kantoorgebouw, geen woontoren. Misschien zijn de kleuren oranje, geel en groen een soort logo maar heb het nog niet kunnen vinden.
Er ligt een diep (Gronings voor rivier) naast dat gebouw, vandaar het riet achter die fietsen. Het is wél een woontoren. Achter mij een drukke vierbaansweg.
Xior Student Housing - Groningen - Zernike tower
Naast het Reitdiep.

https://maps.app.goo.gl/JqPw6fqihB5BUaSm6?g_st=ac

Jij staat op het fietspad aan de overkant van het Reitdiep vlak bij het Blauwbrugje.
Klopt, het gebouw is enkele jaren geleden nieuw gebouwd. M'n vriend Simon op die foto nodigde me uit om samen wat rond te fietsen, tot in Drenthe toe. Ik ken hem, zelf ook doof, al heel lang. Nog in 1981 samen door Denemarken gefietst.
De volgende is voor jou.
Was niet moeilijk voor mij, m'n jongste dochter woont er vlakbij aan de Plutolaan.

Volgende dan maar;
20250715_154718.jpg
Ik weet meteen waar dit is, ben er in 1970 langs geweest. Maar laat ik aan anderen over.
In 1970 hadden denk ik nog niet zoveel schade aan het landschap toegebracht. Ik denk in de buurt van Erzweiler, maar daar staan iets te veel energiecentrales.
Eschweiler bestaat wel en Etzweiler heeft bestaan maar zijn geen van beiden correct.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 05 nov, 2025 00:08
Ik weet meteen waar dit is, ben er in 1970 langs geweest. Maar laat ik aan anderen over.
In 1970 zag het er nog heel anders uit.
Klopt, de afgravingen waren kleiner, maar zag die reusachtige graafmachines met zo'n draaiende baggermolenschijf vooraan al staan.
Heb zelfs thuis een autonummerplaat van die Kreis hangen.... Begint met DN.
Hier is-ie dan:
20251105_125715.jpg
Kreis DN is correct...
Maar waar sta ik exact...
exact kan ik het niet aangeven volgens mij. Niet overal streetview. Maar wel ergens hier dichtbij in de buurt:
https://www.google.com/maps/place/Tageb ... FQAw%3D%3D
Klopt, dat is;
Aussichtspunkt Schophoven Tagebau Inden.
Deze is tegenwoordig al 230 meter diep.
Volgende voor jou WillyW.
Volgende:
raadplaatje 183.jpg
om het niet te moeilijk te maken: ook weer IJsland, ergens in het Noorden
had ik het toch te makkelijk gemaakt :D
jij bent weer Martin
Gezocht met "churches in northern Iceland" op Google afbeeldingen. Ga nu eten koken, na het afwassen ga ik een nieuw plaatje uitzoeken.
De naam en plaats van het kasteel is voldoende, Streetview hoeft niet.
20250910_154300.jpg