Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hier op Bideford railway station!arnob schreef:Mag ik dan nog even de locatie? Ik ben immer benieuwd waar spoorwagons eindigen.
Reformierte Kirche PilsumMartin E. van Doornik schreef:Waar staat deze fraaie kerk met iets scheve vieringstoren?
Hoe bestaat het, Michael W! Jij bent kampioen in raadselfoto's waar ter wereld dan ook! Inderdaad Pilsum, maar 40 kilometer hemelsbreed van mijn huis vandaan! Het ligt ten noorden van Delfzijl. De vuurtoren hebben wij alleen van een afstand gezien. Wat zuidelijker staat bij Campen een veel grotere vuurtoren, bouwjaar 1888 en 65 m. hoog met een fundament van 17 m diep! Hier nog een raadselfoto. Het lijken op typisch Hollandse huisjes, maar het onafscheidelijke NL-bordje op mijn Giant verraadt dat het buitenland is. Maar waar ? www.mijnalbum.nl/Album=MP7JF4YQMichael W schreef:Reformierte Kirche PilsumMartin E. van Doornik schreef:Waar staat deze fraaie kerk met iets scheve vieringstoren?
Vom Grundriss her ist die Kirche in Pilsum neben der in Eilsum wohl ungewöhnlichste in Ostfriesland. Mit dem Vierraumturm in Pilsum tritt ein neuer Grundriss in Ostfriesland auf. "Die kreuzförmige Anlage hat einen flachgedeckten Saal, einen Querschnitt mit Apsidiolen und einen Chor mit eingezogener Apsis. Die mächtigen Bündelpfeiler des Turms mit den reich geschmückten Basen grenzen die Vierung ab, die ein achteiliges Domikalgewölbe mit Wulstrippen, Schlussring und hängendem Schlussstein aufweist."
aus: Hermann Haiduck, Die Architektur der mittelalterlichen Kirchen im ostfreisischen Küstenraum
Ze hebben ook een vuurtoren
Greetsiel - "Grietjezijl"Martin E. van Doornik schreef: Hier nog een raadselfoto. Het lijken op typisch Hollandse huisjes, maar het onafscheidelijke NL-bordje op mijn Giant verraadt dat het buitenland is. Maar waar ? www.mijnalbum.nl/Album=MP7JF4YQ
Greetsiel is goed ! Hoe heb je dat allemaal voor mekaar gekregen ?Michael W schreef:Greetsiel - "Grietjezijl"Martin E. van Doornik schreef: Hier nog een raadselfoto. Het lijken op typisch Hollandse huisjes, maar het onafscheidelijke NL-bordje op mijn Giant verraadt dat het buitenland is. Maar waar ? www.mijnalbum.nl/Album=MP7JF4YQ
Als je het oosten van ons land bedoelt, ziet het landschap wel veel heuvelachtiger dan Zuid-Limburg, welke trouwens in het zuiden van ons land is. Het doet me eerder denken aan Beieren, Tsjechië of de Alpen.Marco Meijerink schreef:Volgens mij staat de kerk ergens in het oosten van het land.
Zou de plaatsnaam met Key, Schlüssel of Schoppen (zoals in een kaartspel, gezien de vorm van de sleutel) beginnen ?Marco Meijerink schreef:Lijkt er inderdaad erg op maar het is het niet. De sleutel is hier de key:) Als je weet waar je die kan ophalen weet je ook waar de kerk staat.
Zoeken op "ältester Gasthof oder Gaststätte oder Gasthaus in Österreich" levert een reeks van hits op:Marco Meijerink schreef:Ik zal nog een tip geven.....de sleutel moet je ophalen in het oudste gasthove in Oostenrijk.....