door
Jurr » zo 29 mei, 2022 02:01
Shorttrack schreef: ↑zo 29 mei, 2022 00:11
Wat mij opvalt is de frame maat. Deze is 57 en er zou een persoon van maximaal 1.92m op passen. En minimaal 1.74m. Kan dit kloppen? Ik vind dat nogal een groot verschil.
Als je fijn zit op je huidige
fiets, ga dan eens meten en leg er eens een tabelletje met maten naast zoals op de Santos website zal staan bij elk type wat ze verkopen. Dan kun je snel genoeg concluderen of je de de zit van je huidge
fiets kunt overnemen op die
fiets of dat dat niet of alleen met erg rare kunstgrepen gaat lukken.
Verder bij framemaat vragen zoals eerder gezegd deze eens lezen:
http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... ramematen/
De range waarin een
fiets zou kunnen passen voor iemand wordt vaak breed omschreven door fabrikanten en verkopers. Het optimum voor iemand zonder afwijkende lichaamsverhoudingen zal meestal ongeveer rond het midden daarvan liggen. Met bijvoorbeeld lange benen zou je daarin net wat anders kunnen gaan zitten. Ook hebben sommige mensen een voorkeur voor een framemaat kleiner. De lengte van iemand die 'm verkoopt kan bij een particulier vaak ook best een indicatie zijn. Veel fietsen worden helaas te groot verkocht, da's vaak lastig aanpassen. 1 maatje te klein kun je vaak nog wel wat mee aanpassen, maar liefst wil je die maat natuurlijk spot-on.
Verder kan een Travelmaster 2.6 natuurlijk een prima
fiets zijn. Brede banden, stabiel met een hoop bagage, en je kan er door de
mountainbike roots zelfs nog een MTB parcours mee over. Ook past er eventueel een verende voorvork in door de geometrie waarin daarmee al rekening gehouden is. Om even op je oorspronkelijke wensenlijstje van pagina 1 terug te komen, schijfremmen passen niet op een TM2.6 frame.
En aangezien dit een handelaar is, wie weet heeft'ie er wel meer staan dan 'ie adverteert? Misschien kun je wel 1, 2 of 3 maten van dezelfde
fiets vergelijken of juist meerdere merken in jouw maat voor jouw budget. Afhankelijk van de staat van de
fiets lijkt de genoemde prijs me niet verkeerd.