Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1921 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38405 berichten
Het jaartal op de toren was voldoende.

Volgende
P1010855.JPG
Renel, ben je me net voor, ik heb dit ook al gevonden.
Amerika uit de goeie ouwe tijd. Ik fotografeer vaak Amerikaanse oldtimers. Heb ook een keertje in zo'n slagschip gereden. Een deinende motorkap voor je, zo groot als een tweepersoonsbed.
Klopt Renel, en sneller dan ik verwacht had!

Roy's Motel & Cafe is een iconische plek op de Route-66, die ik in het voorjaar van 2013 reed. Dat was 2 jaar vóórdat de American Cycling Association kaarten van deze route heeft uitgegeven. Dit deel van de oude National Trails Highway 1A heeft ACA er uit gelaten omdat het wegdek te slecht is. Inderdaad heb ik zelden op een geasfalteerde weg gereden die zo slecht liep. Alle bitumen was door de brandende zon en de verzengende dagtemperaturen in de Mohave Desert verdampt, waardoor je eigenlijk over grof grint reed. Daardoor zijn er weinig fietsers van Route-66 meer die nog langs Roy's Café komen, alleen de fanatieke old-Rt66 volgers.

Toen ik daar langs kwam op 22 april 2013 was het motel & café gesloten wegens filmopnamen. Nu pas, in de door Renel gelinkte Wikipedia pagina, zie ik dat ik die dag een ontmoeting met een fameuze landgenoot, Armin van Buuren, ben misgelopen. Niet dat zijn naam mij toen iets zei, maar hij was kennelijk de regisseur die de plek twee dagen had afgehuurd en er die twee oldtimers had geparkeerd. Ik beklaag me niet, want dankzij een korte stop met een blik pepsi uit een koelkast en vooral een forse rugwind heb ik die dag 107 mijl (172 km) gefietst naar de dichtsbijzijnde plaats waar ik comfortabel kon overnachten, Needles.

Beurt naar Renel.
In google typen route 66 hotel cafe gaf meteen de juiste suggestie.
Nieuw plaatje:
pad.jpg