Kan wel veel lijken op kerk van Anjum maar is het niet. Ik zie links een dijk en moet haast wel de zeedijk zijn. mijn eerste gok in Moddergat/Peazens lijkt meteen raak: zie hier, Martin staat iets terug waar hek bocht maakt naar de zeedijk. https://www.google.com/maps/place/Modde ... FQAw%3D%3D
Helemaal goed, schuin achter mij stond een wit huisje, waar het fietspad bij een schapen-klaphekje eindigde. Paesens dus.
Een tip: je kan vanaf Lauwersoog niet meer langs de zeedijk richting Groningen fietsen. Door werkzaamheden aan de dijk is het tot 31 dec. 2026 (!) gesloten. Je moet dan via Vierhuizen en Ulrum.
De volgende is voor jou.
Ik hen veel boeken waarin kerktorens afgebeeld staan, zoals de series "Kijk op Groningen" en de rest van de provincies. En de vele fietsherinneringen dragen ook hun steentje bij.
En nog meer meters planken met boeken over historische monumenten....
Het poortje bevindt zich in de hoek achter die boom op jouw Streetview. Maar keur ik wel goed. En het meer beroemde Vrijthof van André Rieu in Mestreech is niet het enige plein van die naam, maar ook in het Friese Ferwert en ook mooi gelegen.
De volgende is voor jou.