Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1773 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35474 berichten
Ik zag het gele bordje Alta Tensione Pericolo di Morte, dus het moest ergens op een groot station in Italië zijn.
Eerst gekeken bij Roma Termini en Milano Centrale, maar daar zijn geen viaducten over het spoor, daarna Bologna Centrale, en daar was het wel raak.
De volgende:
Water.jpeg
Links een jaagpad en rechts een verkeersweg. Dacht ik aan de Drentse Hoofdvaart. Maar die is iets breder en het landschap rechts is wel erg laag.... dat is 'em niet.
Ben wat moe, vanmiddag pittige karwei gehad. Op mijn molen heb ik de zeilen op 25 meter hoogte van de wieken weggehaald voor reparatie. Veel touwen zijn versleten of geknapt. Kan ik de zeilen niet meer behoorlijk voorleggen. Totaal 72 m2 zeildoek aan oppervlakte. Ook nog waterkouwe wind....
20241108_120107.jpg
Het is niet de Drentse Hoofdvaart, je moet het een stuk zuidelijker zoeken.
Kanaaldijk bij Meijel, ongeveer vanaf hier ?
Ja, daar is het.
Ik kwam hier afgelopen zondag langs, het terras bij café de Stoep (de Streetview even naar links draaien) zat vol. Het was 13 graden maar je zat er lekker in de zon.
De beurt gaat naar math.
Ik vermoedde wel dat Da Vinci ons een plaatje uit Noord Limburg of ZO Brabant zou voorschotelen. Toch heeft het nog even geduurd voordat ik het goede kanaal gevonden had.

Volgende
IMG_0122.JPG
Gezocht op crr 1083:

Haysi Caboose Inn.
https://www.virginia.org/listing/haysi- ... inn/22919/
Slim gezocht, maar volgens de standaard van dit spelletje verwacht ik toch een Streetview van de plek.
Het adres staat in de link in het antwoord. Streetview is leuk om te hebben maar geen standaard in dit spel. Als het de standaard zou zijn zou je alleen plaatjes kunnen plaatsen waar een streetview van is. Als je toch een streetview wilt laat ik deze aan me voorbij gaan. Streetview is een hulpmiddel geen criterium.
Via een privebericht ontving ik deze opmerking:
"In de link staat zelfs een view. Alleen is die niet van Google en misschien niet vanaf de street gemaakt maar een paar meter verder.
In de eerste post van dit draadje (!) wordt ook niet méér dan "waar" gevraagd."
Ik kan mij vergissen, het is een tijdje geleden dat ik ze gelezen heb, maar in de ongeschreven regels staat ergens dat de plaatjesplaatser bepaalt of hij akkoord gaat met de oplossing.
Ik wil jouw oplossing niet stelen maar zo komt er misschien weer een beetje schot in en kun jij de volgende plaatsen.
Streetview is niet zo moeilijk: https://www.google.nl/maps/@37.2012897, ... FQAw%3D%3D
Welk pad is dit?

Bijlagen

Kijk, een inbreuk op de ongeschreven regels.
Ik stel voor dat de plaat van Erwin wordt geaccepteerd als volgend raadplaatje, maar wel met een verzoek aan Erwin dat hij zich verdiept in de ongeschreven regels.
Ik begrijp ook niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over de vraag naar een streetview als het zo eenvoudig is.

Het is inderdaad de Red Caboose Inn in Haysi, een klein plaatsje aan de TransAm fietsroute, vlakbij de grens tussen de staten Virginia en Kentucky. Het gebied staat in de VS bekend als Appalachia, een economisch zwakke regio. Maar zelden heb ik zo'n brute overgang tussen twee staten meegemaakt als hier. In Virginia zie je een soort nette armoede. In oost-Kentucky is het alsof je in een derdewereld land terecht gekomen bent : bermen bezaaid met fast-food verpakkingen en bierblikjes, loslopende agressieve honden, auto's met opengedraaid raam die je van alles toeroepen. De eerste president die uit Appalachia stamde was Andrew Jackson, voor Trump zijn meest-bewonderde voorganger. Trump zelf stamt uit New York, maar zijn toekomstige vice-president JD Vance komt ook uit Appalachia (afkomstig uit Kentucky, verhuisd naar Ohio). Hij heeft een boeiend boek geschreven over het gebied en de mensen waartussen hij opgroeide : Hillbilly Elegy .

Beurt naar Da Vinci.
Erwin Langedijk schreef:
zo 10 nov, 2024 19:57
Welk pad is dit?
In ieder geval niet in Groningen, want het niveauverschil tussen water en maaiveld is hier groter. Met andere woorden: de waterstand is veel lager, tot wel twee meter.
DaVinci schreef:
zo 10 nov, 2024 19:13
Ik kan mij vergissen, het is een tijdje geleden dat ik ze gelezen heb, maar in de ongeschreven regels staat ergens dat de plaatjesplaatser bepaalt of hij akkoord gaat met de oplossing.
Klopt.
Ik wil jouw oplossing niet stelen maar zo komt er misschien weer een beetje schot in en kun jij de volgende plaatsen.
Dat is geen stelen. Ik heb aangegeven deze ronde aan me voorbij te laten gaan dus de beurt gaat naar jou.
Ok.
De volgende:
Toren 2.jpeg
Na een dag oponthoud kunnen we wee verder met raadplaatje. Maar deze van da Vinci is te makkelijk voor mij. ik sla nog een ronde over.
Bekend gezicht als je langs de IJssel fietst: de watertoren van Olst. Onlangs nog gezien tijdens mijn bezoek aan de molen "Bökkers Möl" in die plaats. Heerlijk verse broden te koop!
https://watertorens.eu/torens/Olst/Wate ... index.html
Streetview: https://www.google.nl/maps/@52.3389943, ... FQAw%3D%3D
Sorry voor het niet inlezen van de ongeschreven regels, ik plaatste een beetje spontaan.

Het is idd niet in Groningen, maar een heel stuk westelijker

Gr Erwin