Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 624 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34486 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
zo 26 apr, 2020 19:26
JJFietst schreef:
zo 26 apr, 2020 19:23
Jan-Joost schreef:
zo 26 apr, 2020 19:18


Ja, die is het. De Dijkhornsterverlaat in het Westerwijtwerdermaar (https://nl.wikipedia.org/wiki/Westerwijtwerdermaar)

Dus toch een vindjehefsluis.nl?

Beurt (wederom) :arrow: naar JJFietst!
Zoeken op afbeeldingen naar "hefsluis kanaal" gaf onderstaande afbeelding :wink:
https://zoom.nl/foto/landschap/dijkhorn ... 92942.html

De volgende is denk ik ook niet zo moeilijk:
haven.jpg
De haven van Greetsiel, Ostfriesland.
Klopt Martin, bijna een 'thuiswedstrijd' voor jou.
Gaat lekker vlot zo, de volgende voor jou.
Dank je JJFietst,
De foto van Greetsiel heeft een aantal jaren geleden ook al in Raad plaatje! gestaan. Vandaar zo herkenbaar.
Hier is de volgende raadselfoto. Mijn vader, die ook fietsliefhebber was, heeft deze foto in 1950 gemaakt, maar de situatie is tot op heden vrijwel onveranderd.
Viel niet mee om uit een oud negatief te scannen.
Maar waar?

Foto 1950.jpg
Watermolen Hackfort te Vorden.
math schreef:
zo 26 apr, 2020 19:58
Watermolen Hackfort te Vorden.
Hallo Math, je hebt het goed! De vrouw rechts is mijn moeder, die in verwachting van mij was. Later grapte zij nog tegen mij dat er helaas geen raampje in haar buik zat om de watermolen te zien.
Hieronder mijn eigen foto (19 juni 2001) uit ongeveer dezelfde hoek. https://molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=284

Watermolen Hackfort 19-6-2001.jpg
De volgende is voor jou.
Deze lijkt me moeilijk, maar misschien dat iemand of Bing toch iets herkend.

Afbeelding
Venice Beach of één van de andere beaches daar; ff zoeken.
Klopt, Venice Beach in Los Angeles ! Net ver van de Santa Monica Pier, mijn start van Route-66.

Beurt naar Flix.
Ik ben je Route66 story al aan het lezen, Math. Leuk!

Hier mijn plaatje:
RaadPlaatje.jpeg
Flix schreef:
ma 27 apr, 2020 02:47
Ik ben je Route66 story al aan het lezen, Math. Leuk!

Hier mijn plaatje:

RaadPlaatje.jpeg
Het vliegtuigkerkhof van Mojave? En in het Spaanse Teruel ligt er ook een.
Het is vast die van Teruel.
Hier precies; let ook op de perceelsgrenzen op de voorgrond.
https://www.google.com/maps/@40.4119044 ... 312!8i6656
Ik vind dat Martin de beurt verdiend heeft.
Vrolijke koningsdag! 🥳

Ik was nog, door het late tijdstip, vergeten te melden waarom ik het plaatje van Math direct kon plaatsen. Geen Google of Bing; ik heb dit prachtige kustfietspad tussen Santa Monica en de Palos Verdes een aantal keren op en neer mogen fietsen. Heerlijk.

Klopt mannen. Het is het vrij nieuwe vliegtuigkerkhof van het Oost-Spaanse Teruel. Ik ben er, op de Andalusië route van Benjaminse, van zuid naar noord, speciaal lang gereden. Vooral omdat er ook drie KLM B7474 staan, waarvan eentje al aardig uit elkaar ligt. Zie foto.

In de VS, in het droge westen, heb je nogal wat van dit soort kerkhoven, waarvan al twee in de Mojave Desert (Victorville en Mojave Airport).

Inderdaad, snel geraden hoor. Martin, beurt voor jou. 👍🏻

IMG_1389.jpeg
IMG_1381.jpeg
Leon schreef:
ma 27 apr, 2020 09:43
Het is vast die van Teruel.
Hier precies; let ook op de perceelsgrenzen op de voorgrond.
https://www.google.com/maps/@40.4119044 ... 312!8i6656
Ik vind dat Martin de beurt verdiend heeft.
Dank je, maar nu effe geduld. Ik ben in de tuin gras aan het maaien en nog wat andere klussen.
Ditmaal een raad plaatje waarvan de oplossing mij nog onbekend is. In ons Zweedse huis (voorheen in mijn Blaricumse geboortehuis) hangt een ingelijste foto van 30 x 40 cm omgeven door een passe-partout, zelf genomen en ontwikkeld door mijn vader. De datum van de foto is 10 juni 1951, naar hij schreef "in de omgeving van Hamoir" in de Belgische Ardennen, waar hij samen met mijn moeder op fietsvakantie was. Ik heb van alles geprobeerd met Streetview, maar geen succes. Onvindbaar. Waar precies nam mijn vader deze fraaie foto? Ik heb het negatief nog in bezit en hem gescand.

Woonkamer oostzijde.jpg
Waar-1951.jpg
Ik vermoed dat dit een mission impossible is. In de eerste helft van de jaren '70 kwam ik vaak in Hamoir op weg naar Sy. Ik herken na 50 jaar weinig meer van het Hamoir van toen. De foto is nog van 20 jaar eerder. Wegen met blok-afzettingen zijn overal verdwenen. Het huis links van het centrum van de foto lijkt me er niet een dat die 70 jaar onveranderd heeft overleefd. Alleen het huis rechts van het centrum zou er nog kunnen staan.
math schreef:
ma 27 apr, 2020 19:30
Ik vermoed dat dit een mission impossible is. In de eerste helft van de jaren '70 kwam ik vaak in Hamoir op weg naar Sy. Ik herken na 50 jaar weinig meer van het Hamoir van toen. De foto is nog van 20 jaar eerder. Wegen met blok-afzettingen zijn overal verdwenen. Het huis links van het centrum van de foto lijkt me er niet een dat die 70 jaar onveranderd heeft overleefd. Alleen het huis rechts van het centrum zou er nog kunnen staan.
Mijn ouders fietsen vanaf de richting van Comblain-au-Pont aan de Ourthe richting Durbuy. Maar op welke weg? Het was in ieder geval een middagzon op de foto. Wellicht kunnen de heuvelprofielen daarbij helpen.
math schreef:
ma 27 apr, 2020 19:30
Ik vermoed dat dit een mission impossible is.
We zullen zien.
Je hebt ons al eens eerder een zoektocht bezorgd met een foto bij Hamoir. Dat was waar de N66 uit het westen beneden in het dal naar rechts afslaat.
Leon schreef:
ma 27 apr, 2020 19:38
math schreef:
ma 27 apr, 2020 19:30
Ik vermoed dat dit een mission impossible is.
We zullen zien. Martin heb je misschien nog een idee van de route die je vader die reis volgde?
Ja, hij heeft een reisverslag in een plakboek geschreven, zo een met een metalen ringbandrug. Rijkelijk geïllustreerd met eigen ontwikkelde foto's van formaat 7 x 10 cm. Maar nogal beknopt en helaas niet voltooid. Ik heb in 1995 zijn verhaal op de computer overgetypt en bewaard in een A:-diskette, en mijn huidige PC heeft geen diskettestation....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 27 apr, 2020 19:38
Mijn ouders fietsen vanaf de richting van Comblain-au-Pont aan de Ourthe richting Durbuy. Maar op welke weg? Het was in ieder geval een middagzon op de foto. Wellicht kunnen de heuvelprofielen daarbij helpen.
De kortste weg weg Comblain-au-Pont naar Durbuy is ongeveer 20 km. Moet het tussen deze twee plaatsen zijn?
Met enkele omwegen waarschijnlijk?

Edit: zo te zien rijden ze dan een dal in met een dorp in het dal.