Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1849 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36975 berichten
Uiterst rechtsboven herken ik 8) makkelijk de torenspits van de Walburgiskerk in Zutphen, dus hierzo:
https://maps.app.goo.gl/GBfn8wsTc5i2oNsG9?g_st=ac
Martin, ik vind dat weer uitermate knap! Ik had juist maar heel klein stukje van die toren laten staan en toch herken jij hieraan meteen de juiste toren! oplossing is natuurlijk goed en we wachten weer op jouw plaatje.
Echt niet moeilijk, ik zie meteen een Hanze-bouwstijl in dat hoekpand (met boven de waterlijst een geveltop van later datum) en waar vind je een kerktorenspits met een grote massieve bol onder het kruis met windwijzer? Duidelijk 17e eeuws, zo zag de kerk er vroeger uit met de oorspronkelijke torenspits:
Zutphen 1485.jpg
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Walb ... _(Zutphen)
Bovendien heb ik in 1980 door Zutphen rondgefietst en heb daar wat foto's gemaakt.

Hier is de volgende:
Vijver bogen.jpg
Moeilijk? Is een bekend gebouw maar niet in Europa....
Het oude Toronto city hall.
Wat heeft het even geduurd! En dat terwijl op de foto de Canadese vlag duidelijk zichtbaar is (precies in het midden).
Inderdaad the Old City Hall uit 1898 in Toronto, Canada. De foto heb ik in 1973 (!) genomen. Ik kwam per fiets vanuit Boston, Massachusetts, 1486 kilometer. Amper 22 jaar jong en nou al de tweede fietstocht aan de overkant van de grote vijver....
Wanneer je daar een kwartslag naar links kijkt, zie je het nieuwe stadhuis met twee kwart gebogen torens (foto onder uit 1982).
Foto 10.jpg
Ben al drie keer in Toronto geweest per fiets.

De volgende is voor jou.
Clipboard.jpg
Het is voor het eerst dat ik hier iets plaats. Ben niet op de hoogte van de spelregels en hoop dat deze foto binnen de regels valt. Succes
Die Batavus Sprint op de foto, die kostte destijds drie keer niks.
Ik heb er een gekocht na m'n Batavus Tour de l'Europe en een Batavus Champion Mondial van 60 cm die te groot want te lang was voor mij.
Die Batavus Sprint was de eenvoud zelve.
De lasverbindingen echt op de goedkoopste manier.
Mooi wel dat het de enige fiets is geweest die mij als gegoten zat.
Bushwick schreef:
do 17 apr, 2025 18:13
Het is voor het eerst dat ik hier iets plaats. Ben niet op de hoogte van de spelregels en hoop dat deze foto binnen de regels valt. Succes
Welkom Bushwick bij het raadplaatje. foto voldoet zeker wel aan de ongeschreven spelregels. Misschien nog wel aanwijzing voor de volgende keer: als je de foto geupload hebt, kun je vervolgens aan eind van die regel kiezen voor: "Plaats in tekst"
dan verschijnt foto in de tekst en hoeven we niet meer op de bijlage te klikken.

ik heb nog geen idee waar deze kerk ergens zal staan, maar MARTIN herkent ongetwijfeld de bouwstijl :wink:
Nou WillyW, ik kan wel zien dat dit in Frankrijk is. De "maisons à colombages" (vakwerkhuizen) hebben daar vaak bruine houten balken met vrij kleine kruisverbindingen. In Engeland en Duitsland veelal zwarte balken. Maar je kan net zo goed zoeken in Bretagne, Tours of Strasbourg, zo groot.... De steensoort van de gebouwen. Op de achtergrond zie ik onder de dakrand een horizontale dakbalk, waarbij de kopse kant door een (versierde) plank tegen inwateren wordt beschermd. Zag ik ook zoiets in Bayern en Oostenrijk, zoals deze foto.
DSCF7203.jpg
Misschien in de richting van de Franse Alpen zoeken?
Ik ga nu naar The Passion kijken, die in Terneuzen speelt.
Gevonden in Meillonnas in Auvergne-Rhône-Alpes, na veel scrollen op Google afbeeldingen met zoekterm: "maisons à colombages près d'un clocher en France" (vakwerkhuizen bij kerktoren in Frankrijk) et voilà!
https://www.google.nl/maps/@46.2452858, ... FQAw%3D%3D
Poppink schreef:
do 17 apr, 2025 18:15
Die Batavus Sprint op de foto, die kostte destijds drie keer niks.
Ik heb er een gekocht na m'n Batavus Tour de l'Europe en een Batavus Champion Mondial van 60 cm die te groot want te lang was voor mij.
Die Batavus Sprint was de eenvoud zelve.
De lasverbindingen echt op de goedkoopste manier.
Mooi wel dat het de enige fiets is geweest die mij als gegoten zat.
Ik had die oranje Batavus Sprint in april 1982 nieuw gekocht, de fiets van Wim Dussel in zijn boek 'Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?' heeft als voorbeeld gediend.
Foto 1.jpg
Hier bij de bruggen van Grave. Helaas ruim een jaar later brak in België het frame bij de horizontale achtervork. Het viel nog onder de garantie. Via de fietsenmaker is deze gezonden naar de fabriek van Batavus. Later kreeg ik deze fiets kosteloos terug, maar nu met een zeegroen frame.... Vond ik minder mooi. In 2002 naar het oud ijzer weggebracht, totaal versleten. Maar het Brooks-zadel zit nu op m'n gele Giant.
Naamloos-142.jpg
Als Bushwick hier nieuw is, moet hij wel eerst een goedkeuring geven, voordat ik een nieuwe foto ga plaatsen.

We gaan straks weg naar een chique restaurant, want we zijn vandaag 40 jaar getrouwd en 25 gasten zijn uitgenodigd.
Het is inderdaad goed Martin, knap gevonden. Gefeliciteerd met je huwelijksjubileum.
Ik ga zaterdagmorgen een nieuw plaatje uitzoeken, ben nog moe van het feestje in dat restaurant.
20250418_210731.jpg