Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1764 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35365 berichten
Santorini (Grieks: Σαντορίνη, ook wel Thira of Thera, Grieks: Θηρα, Thira), is een ringvormige eilandengroep in de Egeïsche Zee, die bij de Cycladen horen.
Nu geen tijd, want ik ga de vlaggetjes van de DDR en Tsjechië op m'n fietsframe verven.... :D
Ongeveer hè, stukje naar rechts terug op de weg..
Ongeveer inderdaad, naast de mooie kusten op alle eilanden in de Heptanisa (of Ionische Eilanden) zijn ze ook allemaal voorzien van een flinke bult, deze tot ruim 1400m hoogte, destijds lag er nog geen mooie asfaltweg naar de top, daar waren ze net mee begonnen die aan te leggen. Zeker een aanrader als je daar toch eens bent. Vanaf het water ziet het er dan zo uit:
https://maps.app.goo.gl/4wJ3Rxa3vQvuaSRy8

Beurt naar Grandonneur
Martin E. van Doornik schreef:
di 22 okt, 2024 15:01
Nu geen tijd, want ik ga de vlaggetjes van de DDR en Tsjechië op m'n fietsframe verven.... :D
De vlag van de DDR?
DaVinci schreef:
di 22 okt, 2024 17:59
De vlag van de DDR?
Eigenlijk ook die van Tsjecho-Slowakije dan. Maar dat is overkomelijk.

Maar ja. Waarom dan niet zwart-wit-rood voor de oosterburen. En ze hebben nog een poosje een andere vlag gehad ook.

Terug naar het topic.
De volgende raadplaat:
IMG_1945.jpeg
Grandonneur schreef:
di 22 okt, 2024 21:20

Eigenlijk ook die van Tsjecho-Slowakije dan. Maar dat is overkomelijk.
Tsjechië heeft de vlag van Tsjecho-Slowakije gehouden, dus die bestaat nog wel.
Grandonneur schreef:
di 22 okt, 2024 21:20
DaVinci schreef:
di 22 okt, 2024 17:59
De vlag van de DDR?
DDR, het is eigenlijk geografisch bedoeld. Maar ook als knipoog dat ik kort na de Wende daar veel heb rondgefietst. Zoiets laat je toch niet los. In m'n hobbykamer hangt een grote stoffen vlag van de DDR. Als een soort van trofee. Met vlak daaronder een schaalmodel van een Trabant.
Als het fietspad langs de Elbe niet afgesloten was geweest was je deze misschien nog tegengekomen (of dwalen we nu teveel af? Oud en nieuw naast elkaar.
DSC_8392.JPG
Het Engelandvaardersviaduct, vlak bij de Maeslantkering. Voor mij een heel bekend plekje.
Hier dus:
https://maps.app.goo.gl/jucSCFg5bmZc7H5KA
Correct! Vorige week fietste ik weer eens een keertje langs. Veel wind. Was lekker.
Voor mij onderdeel van veel fietsrondjes, soms over die brug maar vaker passerend langs de Waterweg.

Nieuwe opgave: Waar bevond ik mij? Als je op het veld kijkt lijkt het wel voorjaar maar die lucht vertelt een ander verhaal.
bollen.JPG
Je kan zo zien dat dit dahlia's zijn en die groeien in de nazomer. Heb een hele adressenlijst van dahlia-kwekerijen op internet gevonden, maar nu even geen zin.... Ik gok op Lisse of Voorhout en omgeving.
wo 23 okt, 2024 10:37
Je kan zo zien dat dit dahlia's zijn en die groeien in de nazomer. Heb een hele adressenlijst van dahlia-kwekerijen op internet gevonden, maar nu even geen zin.... Ik gok op Lisse of Voorhout en omgeving.
Niet Lisse of Voorhout
Het lijkt erg op de polder tussen Waddinxveen en Moerkapelle maar ik kan geen punt aanwijzen.
Ook niet Moerkapelle of Waddinxveen, of omgeving.

Allemaal wel in de goede provincie!
Als ik op Google Maps "Dahlia kwekerijen Zuid-Holland" invoer, krijg je van die rode "pins" op de kaart.
https://www.google.nl/maps/search/alle+ ... FQAw%3D%3D
Maar niets komt overeen met het raad plaatje op Streetview. De kassen met de vijf dakpunten, in de verte twee onherkenbare kerktorens, rechts een gsm-mast boven veel bomen. Het raad plaatje heeft ook geen aanwijzing in welke kompasrichting. Nee, ik kan er niks mee.
do 24 okt, 2024 09:50
Als ik op Google Maps "Dahlia kwekerijen Zuid-Holland" invoer, krijg je van die rode "pins" op de kaart.
https://www.google.nl/maps/search/alle+ ... FQAw%3D%3D
Maar niets komt overeen met het raad plaatje op Streetview. De kassen met de vijf dakpunten, in de verte twee onherkenbare kerktorens, rechts een gsm-mast boven veel bomen. Het raad plaatje heeft ook geen aanwijzing in welke kompasrichting. Nee, ik kan er niks mee.
Kennelijk heb ik een onofficiële kweker gevonden, hij staat niet op die kaart. Sterker nog, als ik de link open komt de locatie van het plaatje er maar net in beeld.