Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1944 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38939 berichten
Je hebt het land goed maar niet het continent. Het is inderdaad in Spanje, maar op het Europese vasteland.
Ik denk een mirador in Andalucia maar kan de plek niet vinden.
renel schreef:
ma 29 dec, 2025 10:11
Ik denk een mirador in Andalucia maar kan de plek niet vinden.
Dat is al tamelijk precies. Het is op één van de zwaarste klims in Andalucia, bekend van de Vuelta.
Calar Alto, Mirador La Merendera
https://maps.app.goo.gl/LNUWJwGFnhRc9TwM6
Mirador La Merendera is goed.
Ik ben niet doorgereden naar de Calar Alto, een observatorium en vaak finishplaats van een Vuelta etappe, maar afgedaald naar Serón.
In 2026 staat de Calar Alto weer op de Vuelta kalender, maar dan over de Alto de Velefique naar Bacares en omhoog vanuit de noordkant.

Beurt naar de tovenaar.
Volgende
rotonde.jpg
Ik herken rechts meteen de kerk Sankt Josef van Eupen in België! Heb vroeger daar veel rondgefietst. Daar wordt deels Duits gesproken.
https://maps.app.goo.gl/pTkbSxkhr1dvjZ4G8?g_st=ac
👍 Heel goed Martin, volgende is voor jou.
Hier als tegenreactie een tweetal foto's van Eupen, boven op 5 juli 1971 en onder op 30 april 1973. Schuin rechts achter de kerk is de Jugendherberge zichtbaar, van waaruit ik een fantastisch uitzicht had op de benedenstad van Eupen. Ik had daar als enige vent leuk gezelschap van maar liefst 18 meiden uit Hainaut. :lol: Samen gedanst of rondgewandeld.
Kerktoren Eupen.jpg
Naamloos-18.jpg
Hier een nieuwe foto:
20240622_113927.jpg
Wat is er aan de hand? Ik zie mijn naam maar ook van sommige deelnemers rood gekleurd....
Ik vond het ook raar, moderatorteam is op de hoogte.

Nog raarderderder vind ik dat je het blijkbaar niet zelf gedaan hebt (-:
Alsof ik de contributie niet had betaald.... :oops:
Maar ik heb thuis administratief alles op orde.

Is mijn raad plaatje nog niet opgelost? Die kerktoren was regelmatig in beeld op het journaal.
Met jouw aanwijzing kom ik helaas nog niet veel verder. Is niet de Vondelkerk die gisteren veel in journaal voorkwam.
heb diverse zoekopdrachten uitgevoerd maar geen vergelijkbaar plaatje gevonden.
Zuid-Holland?
Wel wat noordelijker dan Zuid-Holland....
De groene „bomen" op de achtergrond zijn eigenlijk duinen en je ziet ook een oorlogsbunker staan.

Ach, die Vondelkerk, ik was vroeger op school daar vlakbij en had die kerk vrijwel dagelijks gezien vanaf de tram lijn 3. Nee, was al enkele jaren lang regelmatig in beeld op het journaal.
Dacht al wel dat het duinen waren en dus ergens aan de kust. Met zoeken naar oorlogsbunker kom ik uit in Wijk aan Zee.
https://www.google.nl/maps/place/Primer ... FQAw%3D%3D
Helemaal goed, WillyW! Wijk aan Zee kwam regelmatig in beeld bij nieuwsberichten over de vervuilde uitstoot van de Tata-fabrieken, die er vlakbij staan.
Foto 22 juni 2024; m'n grootouders van moeders kant woonden in de jaren vijftig in Velsen-Noord en oma nam me vaak mee naar het strand van Wijk aan Zee. Toen verhuisden zij in 1958 naar IJmuiden en sindsdien had ik Wijk aan Zee niet meer gezien. Daar wat herinneringen opgehaald.
De volgende is voor jou.
volgende:
raadplaatje 202.jpg
Zo'n geel bakstenen gebouw hier rechts kom je haast niet in de Ardennen tegen. Valkenburg geprobeerd, maar ook niet.... Misschien ergens langs de Vennbahn? Geen zin verder....
Gulpen denk ik, ga zo op zoek. We waren er met een zangweekend in Eys en gingen daar eten.