Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1768 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35367 berichten
Denk van niet, Offenburg ligt bij Freiburg, Zwarte Woud. De bouwstijl ruikt naar Noord-Duitsland. Leer, Greetsiel en dat soort plaatsen. Gezocht met "Gebäude mit Tor in (....naam deelstaat....)" maar niks gevonden. Boven de poort staat het jaartal 1842. Heeft ook niks geholpen.
Martin zit een stuk dichter in de buurt
Sorry toch niks gevonden
Tip voor Martin: In het plaatsje is ook een Jugendherberge.... :)
Ik heb alleen maar in Aurich, Bad Zwischenahn en Bremen in een JH overnacht. Die van Leer wel eens vanbuiten gezien.
Deze is aan het water bij een rivier die je onlangs van dichtbij hebt gezien, dat lijken me genoeg hints voor nu.
Ik heb midden oktober de Ems en de Elbe gezien. De laatste schrap ik maar. Ik heb de kaart met de Noordduitse jeugdherbergen hier voor me op het scherm.
Ik heb écht van alles gezocht in Leer en deze JH staat niet aan het water. Emden wel. Daar zijn twee poorten die niet in overeenstemming zijn met jouw raad plaatje. Jever: geen poort. Geef op.
M'n vrouw wordt nu al boos dat ik aan de computer "woon"....
OK nog maar een hint, een maal per jaar vindt er een badeendenrace plaats.
Al een aantal jaren geleden heb ik de Jutlandroute gereden richting NL. Vanuit Noord-Duitsland richting Emmen de Elbe overgestoken bij dit plaatsje. Als tussenstop daar nog op terras gezeten bij de markt....
aantal jaar geleden ook de Jutlandroute gefietst maar daar had ik dit niet van herkend. maar weet wel waar we de Elbe overstaken, daar kwamen we in Gluckstad.Plaatje is van rathaus, zie hier:
https://www.google.nl/maps/@53.7883867, ... FQAw%3D%3D
met dank aan KeesM
Willy, moet de beurt nu naar Kees? Mij maakt het niet uit.
Ik had deze ook kunnen plaatsen maar dat zou dan te makkelijk zijn geweest. En elk jaar hebben ze op of rond 14 juni een heuse badeendenrace, daar heb ik dan weer geen foto van.
DSC_6191.JPG
Beurt is gewoon naar WillyW. Ik volg dit topic wel, maar doe verder niet mee met plaatjes...
Glückstadt! Bekend van de Elbfähre, paar keer daar geweest maar nooit in het centrum....
Ik had daar meer oog voor de speciale versieringen op de rieten daken van de oude boerderijen. Dacht dat het maar een dorp was.
Toch maar weer eens die kant op Martin, leuk stadje dat volgens een vooropgesteld plan is gebouwd. En er is een jeugdherberg.
Laat ik Martin dan maar weer eens een plezier doen en foto plaatsen van een molen. Kijken hoe snel hij deze kan vinden :D
raadplaatje 98.jpg
Die ken ik van publicaties uit molenbladen: Blennerville Windmill in Ierland.
https://www.google.nl/maps/@52.2582784, ... FQAw%3D%3D
Ja hoor, Martin is wakker en herkend m meteen. Dacht nog wel dat ie in buitenland niet alle molens meteen zou herkennen....
volgende voor jou.
_Peter_ schreef:
wo 30 okt, 2024 22:10
Toch maar weer eens die kant op Martin, leuk stadje dat volgens een vooropgesteld plan is gebouwd. En er is een jeugdherberg.
Nee, de JH daar ken ik niet, we waren met de auto naar Zweden en daar de Elbfähre genomen, omdat er volgens de website van ADAC verkeersproblemen rond Hamburg waren. Maar wel bijzondere dakdecoraties bestaande uit gekruiste platte planken op de boerderijen in en rondom Glückstadt. Kon daarover niets op internet vinden waarvoor.
DSCF7551-bew.jpg
Hier is dan de volgende:
DSC08249.jpg
Ik denk Maagdenburg.