Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1752 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35085 berichten
Tja, het was in april 1972, toen ik in Borås heb rondgefietst en daar ook in een jeugdherberg overnacht. Daarbij heb ik onderstaande foto van de Gustav Adolfskyrka genomen. Peter moet die ook gezien hebben, hoog gelegen boven de stad. Ruim 52 jaar geleden en natuurlijk kan ik niet alle details onthouden.
2. Borås in 1972.jpg
Hier is de volgende:
DSC07777.jpg
"Raad plaatje!" op een hoger niveau, het kwam al vaker als 'semi-off-topic' voorbij, maar vandaag een aardig artikel in de Volkskrant hierover.
Ik heb de indruk dat het ook zonder abonnement te lezen is.
Ik zeg: aan het Schildmeer wegens het wegdek van het fietspad en de beschoeiing.
Niet in prov. Groningen.... en het is geen meer.
Aan de horizon rechtsboven van mijn fiets vind je zulke aanwijzingen niet in Grunn....
Volgens mij is foto gemaakt tijdens fietstocht van Martin vanuit Amersfoort. en dan zit ik te denken aan fietspad langs de Eem
zie hier streetview dicht bij punt waar foto gemaakt is.
https://www.google.nl/maps/@52.2548611, ... FQAw%3D%3D
Heel goed WillyW, het fietspad linksaf na het nemen van het pontje van Eemdijk. In de verte zie je de TV-toren van Hilversum.
De volgende is voor jou.
Ok, volgende dan, ook bij een pontje:
raadplaatje 89.jpg
Ik zie meteen de vlag van Overijssel en de dijk is nogal hoog, dus de IJssel: het veertje van Zalk?
https://www.google.nl/maps/@52.5310448, ... FQAw%3D%3D
Ik had inderdaad de vlag kunnen blurren, maar wllde het niet te moeilijk maken. je hebt helemaal gelijk Martin, veertje van Zalk.
Trek maar aan de bel en het pontje komt van de overkant naar jou toe. maakte die dag rondje via verschillende pontjes.
volgende weer voor jou
Zelfs zonder de Overijsselse vlag kan je andere zaken nog determineren: de breedte van het water, de hoogte van de dijk en het huis aan de overkant, plus het fiets- en voetpontje. Makkelijk te googlen en opzoeken op satelliet. Zo te zien een "elektrische" vakantiefietser....
Ga straks een plaatje uitzoeken maar ga nu gezellig thee drinken met m'n vrouw.
Hier is dan de volgende:
DSC00665.jpg
Zuidkade in Boskoop
Hier ongeveer 98 Zuidkade
https://maps.app.goo.gl/7eYdSFrhExjLpief9?g_st=ac
Gevonden met Hubbrücke Niederlande op brueckenweb
Heel goed Poppink, het was op een novemberdag in 2021. Kwam ik juist van de Rotterdamse Coolsingel, die zojuist schoongemaakt werd van de coronarellen de nacht ervoor om een fietstocht door Z-H te maken.
De volgende is voor jou.
20240629_142321.jpg
Zeg het maar.
Dit is het waaggebouw van Enhuizen. Wonderlijk voor West-Friesland dat er een wapen van Zuid-Holland op staat.
Je hebt gezegd.
Zelfs met extra informatie.
De beurt gaat naar Martin.
Was er afgelopen weken een serie over verdwenen West-Friese kastelen op televisie. Alleen Radboud is er nog over. Er moesten nogal wat schermutselingen zijn geweest tussen Hollanders en West-Friezen. Misschien is het wapen van Holland van later datum. Rechts het wapen van Enkhuizen met de drie vissen.
Ik heb zelf Hoorn, Enkhuizen en Medemblik nooit gezien. Wel veel monumentenboeken in huis.

Hier is dan de volgende:
DSC06629.jpg
13 Haven
https://maps.app.goo.gl/hhzyGjuHWfrhN9UL8?g_st=ac
Als je de andere kant opkijkt zie je het voetpad en het bruggetje.

Martin, ik was afgelopen voorjaar voor het eerst in Hoorn en Enkhuizen, vorig jaar in Medemblik.
Noord Holland is heel erg de moeite waard om te bezoeken.
In Enkhuizen en Hoorn stond ik versteld van al die geschiedenis die er zomaar voor het oprapen ligt.
Geheimtip: je hoeft niet naar de Keukenhof. Als die bloemenpracht is ook te zien in Anna Paulowna in de Polder tuin.
Weet je trouwens dat diezelfde Anna de Hermitage gevuld heeft met kunst uit Nederland?
Dat Sint Petersburg is opgericht door haar man Peter de Grote?
Dat je dat allemaal kunt beluisteren via Klara van de VRT?
Ja, Noord-Holland kan best mooi zijn, het is zelfs m'n geboorteprovincie. Maar dan wel buiten de verstedelijkte gebieden. Voor iemand die aan de Groninger waddenkust woont wel een roteind voor de trein met fiets mee. Boven de Jan Gijzen in Haarlem is er maar één jeugdherberg en die is in Egmond. Paar jaar geleden waren wij naar een crematieplechtigheid in Driehuis, onderweg zagen wij wel mooie kleurrijke bollenvelden in de polders. Ik droom wel van een fietstocht over de Omringdijk.
In Anna Paulowna staat de molen Leonide. Ik had in de jaren '90 gehandeld in diverse molenonderdelen, afkomstig van sloop. Het hele bovenachtkant en de gietijzeren wiekenas kwamen van mij. Op de bijgaande foto liet ik de wiekenas in Kethel ophalen en naar Groningen getransporteerd.
Kethel.jpg
Je hebt de foto goed geraden, het is in Dronryp en de volgende is voor jou.
Waar was Poppink.
20240525_172817.jpg