Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1821 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36453 berichten
Geen idee Martin uit weke haven je hier vertrokken bent of welke oversteek je maakt. Zon staat zo te zien achter, verder weinig aanknopingspunten waar we moeten zoeken.
Martin is niet al te ver van huis. Of het NL plaatje gemonteerd is weet ik niet.
Uitzicht op Delfzijl (vanaf de veerpont naar Emden?). De windturbines stonden er toen nog niet?
Afbeelding
Tovenaar heeft het goed. Inderdaad zicht op de haven van Delfzijl. In de verte valt de kerktoren van Farmsum te herkennen. Foto is van 2008 vanuit de boot naar Knock.
Ik reageer wat laat, vandaag is m'n 74e verjaardag, dus wat gasten in huis.
De volgende is voor jou.
Gefeliciteerd met je verjaardag Martin!

De volgende is ook vanaf een veerpont genomen:
veerpont.jpg
Zo te zien Noorwegen, het land met de meeste hangbruggen....
Klopt, het is in Noorwegen.
Probeer op Google afbeeldingen te zoeken met "hengebroer Norge",
Als je die googled, (niet via afbeeldingen) kom je 'm snel tegen 👍
Maar laat ik aan anderen over.
Het was lang stil, dan maar de fiets (koe) bij de stuurhandvatten (horens) gevat.
De rechter toren heeft schuin omlaag wijzende toppen, twee minuten gezocht en is dit de Lysefjordbrua?
https://www.google.nl/maps/@58.8952459, ... FQAw%3D%3D
Brua (enkelvoud) is Noors voor brug.
Helemaal goed Martin, op het veerpontje tussen Lauvvik en Oanes.
Iets voorbij die brug ligt hoog boven het fjord de beroemde Preikestolen.
Toen helaas in de wolken dus niet bezocht. Een andere keer maar weer proberen.
Dank je, Tovenaar. Wel sneu dat je de Preikestolen niet hebt kunnen bekijken. Die rots staat zowat in iedere brochure van Noorwegen afgebeeld.
Hier is de volgende:
DSC00645.JPG
Langs de Kromme Mijdrecht?
een stukje zuidwestelijker, de Bergse Linker Rottekade. Als ik me goed herinner op Martins fietstocht naar Alphen aan den Rijn.

https://www.google.com/maps/@51.9678022 ... FQAw%3D%3D
Grandonneur heeft het helemaal goed en de volgende is voor jou.
Dan gaan we verder met het volgende plaatje,
IMG_1922.jpeg
Vorig jaar langsgefietst: de oude werf van Goedhart in Dordrecht. Even verderop maakte ik deze foto.

DSC02716-2025.jpg
Ja dat is ‘em uiteraard, en met bonuspunt voor WillemT
Bovenstaande foto maakte ik tijdens mijn laatste fietstocht van 2024 (16 oktober, rondje groot Rotterdam van 125 km), recent weer mijn fiets uit het vet gehaald :-)
IMG_4703-2025.jpg