Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1888 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

37783 berichten
Peter, kan ik de naam helaas niet zonder computer blurren... ik ben momenteel nog steeds op fiets onderweg naar huis.
Het is inderdaad de stoere zadeldaktoren van Stiens.
De volgende is voor jou.
De volgende alweer een wat oudere voor mij. Streetview zal niet helemaal lukken maar in de buurt is zeker mogelik
My Pictures0014.jpg
Tsjechië?

(vandaag 90 km gefietst, niet gek voor een 74-jarige)
Martin E. van Doornik schreef:
za 09 aug, 2025 20:25
Tsjechië?

(vandaag 90 km gefietst, niet gek voor een 74-jarige)
Nee dat dacht Bing ook toen ik op zoek ging naar waar ik de foto ook al weer genomen had, iets zuidelijker.
Zuidelijker, dan in Slowakije?
Het grenst er wel aan maar niet Slowakije (je hebt dan nog vier landen waar het zou kunnen zijn (of eigenlijk natuurlijk maar 1)
Zuidelijker en grenst aan Slowakije: heb ik dat goed gelezen dan zou het in Hongarije moeten zijn?
Pak de Grote Bosatlas er eens bij en kijk eens welke landen er allemaal aan grenzen. Daarnaast ligt slowakije niet ten zuiden van Tsjechië en hebben beide landen 1 buurland gemeen wat zuidelijker ligt. Ik ga het vooralsnog niet makkelijker maken, de gevraagde plaats heeft wel iets unieks.
Als je de foto goed bekijkt, zie je op de achtergrond een stadsmuur met vestingtorens.... ga nog verder zoeken.
De onderste helft van de kerktoren is gotisch met een barok bovenstuk.
_Peter_ schreef:
zo 10 aug, 2025 11:31
Pak de Grote Bosatlas er eens bij en kijk eens welke landen er allemaal aan grenzen. Daarnaast ligt slowakije niet ten zuiden van Tsjechië en hebben beide landen 1 buurland gemeen wat zuidelijker ligt. Ik ga het vooralsnog niet makkelijker maken, de gevraagde plaats heeft wel iets unieks.
Dan een lesje in goed Nederlands: zuidelijket of ten zuiden zijn 2 verschillende dingen. En grenzen aan, over welk land hebben we het dan die genoemd zijn?
Ik wacht wel tot Martin het gevonden heeft :)
WillyW schreef:
zo 10 aug, 2025 11:56
_Peter_ schreef:
zo 10 aug, 2025 11:31
Dan een lesje in goed Nederlands: zuidelijket of ten zuiden zijn 2 verschillende dingen. En grenzen aan, over welk land hebben we het dan die genoemd zijn?
Ik wacht wel tot Martin het gevonden heeft :)
Zuidelijker dan Groningen is bijvoorbeeld Drenthe, maar het kan ook Limburg zijn. Grenzend aan (en ook zuidelijker) zou in dit geval alleen Drenthe kunnen zijn.
Ten zuiden van het genoemde land kunnen meerdere landen zijn maar in dit geval dus ook grenzend aan Tsjechië en Slowakije en dat is er maar 1, voor nu zou ik als je daar gelegenheid toe hebt vooral lekker gaan fietsen.
Ben momenteel bezig m'n computer te herprogrammeren, want de Adobe Photoshop (zeer belangrijk!) functioneerde niet meer. Alles opnieuw installeren.
Spijt me, kan niet meer verder zoeken, van alles geprobeerd en stijve nek van gekregen.
Een tipje van de sluier dan maar, het is op de grens van Duitsland en Oostenrijk, de foto is gemaakt vanuit Oostenrijk maar je kijkt naar een Duitse stad. De eerdere tip over zuidelijker dan Slowakije klopt dus niet helemaal. Als je de EV7 volgt dan kom je er langs (en ja dat is een hele lange route)
Met jouw aanwijzingen is het niet zo moeilijk meer : Burghausen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Burghausen
Precies Math, gelukkig hoefde je niet de hele EV7 af te zoeken, het is de langste Burcht in de wereld. Vanwege de bomen was het niet mogelijk alles op de analoge plaat vast te leggen.
Hier een link naar ongeveer de plek https://maps.app.goo.gl/dEARAVkzxgThgvbU9
Ik googelde met ‘kerk op de grens tussen duitsland en oostenrijk’. Het is wel opvallend hoeveel plaatjes dan niet aan die zoekopdracht voldoen, zoals de toren in een stuwmeer in Zuid-Tirol. Gelukkig stond Burghausen er ook bij en de toren is heel herkenbaar.

Volgende foto heeft denk ik voldoende aanknopingspunten
66FEF42F-FB9E-458F-BA4F-9EB9D94983BB.jpeg
Ziet er Moors uit en met de niet-geblurde woorden makkelijk gevonden in Alfaro:
https://www.google.com/maps/@42.1786039 ... FQAw%3D%3D
Heb diverse petities ondertekend tegen het stierenvechten... sorry.
Alfaro is goed. Ik heb niets verdoezeld. Volgende voor jou.

Ik ben nooit bij een stiergevecht geweest (ook geen aandrang), maar in Spanje is het een oud cultuurgoed. Gelukkig hebben wij niets te zeggen over wat in Spanje mag en omgekeerd.
Dank je Math en hier is de volgende:
Houten bruggetje.jpg