door
Shadow » ma 30 dec, 2019 21:44
Tom vds schreef: ↑ma 30 dec, 2019 21:20
¿Begrijp ik het nou goed dat je het eerst helemaal niks vindt, en dat het nu toch wel weer goed kan zijn
?
Groet,
Tom.
Het wordt misschien wat lang voor sommigen om te volgen idd. maar ik bedoel dus eigenlijk dat sommige dingen ons als ‘vooruitgang’ & ‘innovatie’ aangesmeerd worden, terwijl ze alleen voor een hogere marge zorgen voor de fabrikant. De beste aluminium bagagedrager is niet hetzelfde gebouwd als een stalen drager, namelijk gelast uit holle buis, toch worden ze wel zo gemaakt, de uiteindelijke uitvoering is dan net zo zwaar of zwaarder als een stalen versie, terwijl er niet meer gewicht op kan. Waarom dat zo gedaan wordt? Ik zou liegen als ik zei dat ik het wist, maar ik denk marge en gemak. Goed staal is duur en aluminium is in redelijke kwaliteit goedkoop en een veelgebruikt materiaal, makkelijk aan te komen bij verschillende leveranciers, da’s ook belangrijk tegenwoordig.
Als ik m’n kennis doortrek dan zou een aluminium bagagedrager bestaan uit 5 cnc gefreesde delen; 2 staanders, 1 bagageplatform en 2 liggers voor de bevestiging aan de staande achtervorkbuizen, deze 5 afzonderlijke delen zijn verbonden met Hyloc bouten en lijm, het materiaal 6061 of 7075 aluminium, toestand T5/6. Dit zou een bagagedrager worden van meer dan 1000 euro ben ik bang, maar hij is lichter en sterker dan een Tubus