Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin etrex 35 touch: scherm aan via touch - Forum Wereldfietser

Garmin etrex 35 touch: scherm aan via touch

Jarenlang stond mijn Garmin op baterijbesparing. Het scherm floept dan uit na de ingestelde duur en ging weer aan door op het scherm te tikken, erg handig. Dit laatste werkt niet meer. Het scherm moet nu aan via de aan/uit knop opzij. Ik heb de handleiding erop nageslagen maar ik vind die oude, handige instelling niet terug. Kan het zijn dat die instelling er bij een update is uitgehaald? Wet iemand hoe die instelling, scherm aan door tikken, is terug te halen?

Ik fiets nu in Azië en laat het scherm nu maar aanstaan door battrijbesparing uit te zetten. Dat levert tot mijn verbazing weinig kortere batterijduur op. Maar ik wil het tikje op het scherm toch graag terug.
Google eens op "garmin etrex 35 touch update screen wake", en je vindt het antwoord in de 1e hit, update naar versie 3.60.
willem.m schreef:
zo 03 feb, 2019 09:38
Google eens op "garmin etrex 35 touch update screen wake", en je vindt het antwoord in de 1e hit, update naar versie 3.60.
Ik heb het even opgezocht. Er waren inmiddels 65 Wereldfietsers dit dit onderwerp aangeklikt hadden en overwogen of ze het zelf moesten opzoeken:
"Changes made from version 3.50 to 3.60:
...
Fixed issue where touching the screen would wake up the unit when it was in battery save mode."

Garmin's logica zullen we maar zeggen. Voortaan dus eerst opzoeken welke issues gefikst zijn voordat je update.
Volgende vraag zal zijn "How to downdate my unit".
Kan het zijn dat de "slider" van de instellingen van het licht helemaal links staat?

Hier staat hij ongeveer in het midden maar als ik hem helemaal links zet wordt het scherm inderdaad niet helderder als ik hem aan raak.
GarminInstellingen.png
GarminInstellingen.png (85.73 KiB) 2148 keer bekeken
Mijn software versie (Instellingen -> Over) is 3.40

Edit: Zoals willem.m en Leon al aangeven zeer waarschijnlijk een "verbetering".
Ik heb ook een garmin 35 touch en had onlangs net dezelfde vraag. In het begin kon ik het scherm activeren door het aan te raken, nu gaat dat enkel nog met behulp van de knop aan de zijkant. Het voordeel is dat het scherm niet vanzelf aangaat wanneer ik de gps bvb in mijn jaszak houd en dat het activeren ook lukt met handschoenen aan. Het nadeel is dan weer dat het indrukken van het knopje wat lastiger is op de fiets dan het scherm aan te raken.

@daulagiri: ik heb versie 3.80 en het licht staat niet op nul.
Dank voor de oplossing. Ik heb versie 3.70. is er een mogelijkheid om versie 3.50 terug te zetten?