Ik accepteer iedere correctie, ik ben nooit in de Nieuwe Wereld geweest en ik heb ook geen plannen.math schreef: ↑wo 12 dec, 2018 09:47Toch een nachtelijke raid en nog raak ook!
St. Louis ligt op de Route-66 fietsroute van Los Angeles naar Chicago. De cabine naar de top van de Arch is zó klein en traag, dat ik schatte dat niet veel mensen in dit uitzichtspunt gestaan hebben.
Als kleine correctie op BSM : ik herinner me dat het Museum of Westward Expansion onder de Arch ligt en dat je het dus niet op mijn foto ziet.
Ik heb me ook bij dat Museum of Westward Expansion domweg gebaseerd op de toeristische info die het internet me bood.
De locatie leidt nogal onder het "bucket-list-syndroom".
Ik vond ongeveer direct met Google schijnbaar identieke foto's, ik zelf had niks met het plaatje maar Google vond het des te makkelijker ... je zou zonder voorkennis aan plagiaat gaan denken. Ik snap het wel, ben je eenmaal boven dan maak je gewoon díé foto, en nu je ook nog eens aangeeft dat het een "hele reis" is is de aandrang om díé foto te maken alleen maar groter ... en dus is iedereen trots op die foto waar ze al die moeite voor deden.
Vanwege dat "bucket-list-syndroom" prefereer ik om (ook) die rare terloopse foto's te maken, de foto's van een op het eerste gezicht anoniem plekje .... zelfs die anonieme plekjes blijken dan vindbaar, soms met een kleine al dan niet cryptische hint. < Grappig in dit kader is dat ik eigenlijk altijd een kiekje van het kampeerplekje maak .... en na jaren blijkt dat veel van die "wilde" kampeerplekjes een enorm grote onderlinge gelijkenis hebben. >
Groeten BSM
PS We zijn inmiddels met "Raad plaatje!" over de 5000 bijdragen geraakt.