Chicago! https://tinyurl.com/y7xk263l Ik was er, maar zonder fiets.
Potverdorie. Weet ik ook eens iets, is Leon me voor...
Groetjes,
Carl
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Chicago! https://tinyurl.com/y7xk263l Ik was er, maar zonder fiets.
Zoals WimB zei heb ik de afbeelding gegoogeld. Dat leverde één afbeelding op die duidelijk hetzelfde object was maar geen duidelijke omschrijving gaf. Daarom heb ik die afbeelding opnieuw gegoogeld. Daarna was het simpel. Ik wist wel dat ik heel snel moest zijn
Het "plaquaat" in de Bomencirkel van Meers
BSM, dat is natuurlijk goed. Jij bent.
Dank je Leon.Leon schreef: ↑ma 10 dec, 2018 13:34BSM, dat is natuurlijk goed. Jij bent.
Ps. 1 je hoeft een bericht niet te citeren als het duidelijk is waar je op reageert. Overdadig citeren maakt de kans dat anderen je bericht lezen denk ik eerder kleiner dan groter.
Een bekende tip/regel op andere fora is dat je niet citeert als je op het laatste bericht reageert. Ik doe dat wel vaak om precies aan te kunnen geven waar ik op reageer. Als je reageert op een eerder geschreven bericht, en er zitten inmiddels een of meer andere berichten tussen, is citeren wel aangewezen om duidelijk te maken waar je op reageert.
P.s. 2 van een Groninger die vroeger veel op dit forum was heb ik geleerd dat een bericht krachtiger kan zijn naarmate het korter is. Ik ben nog in de leer....
Nee, Martin, het is niet echt een spoordijk, maar de hier verdwenen onderdoorgang is wel de hoofdreden van al deze ellende.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 09 dec, 2018 19:45Ziet eruit als een voormalige spoorbaan op een dijk, waar eens een brug heeft gestaan en dat die, om het onderhoudsvriendelijker te maken, is gesloopt en vervangen door twee steile hellingen met een aansluiting op de lager gelegen weg. Klopt?
Deze voormalige spoorbaan ligt niet toevallig in Zweden?, ik heb er daar dit jaar ook een meegemaakt en daar was de helling ook niet fijn, gelukkig geen hekjes op het laagste punt, want dat is toch wel het verschil tussen fietsend of lopend naar boven.Bridgestone SM schreef: ↑zo 09 dec, 2018 15:47Goed dan.
Waar is dit, en in dit geval mag het zelfs ruim qua aanduiding.
Ik denk dat iedereen die er ooit geweest is zich nog herinnert hoe "K" die chicanes waren.
Historische feiten en niemendalletjes voeg ik later zelf wel toe.
O ja, het is weer een Bridgestone en weer Frankrijk (ik heb gezocht naar iets anders maar mijn Belgische en Zwitserse kiekjes zijn hetzij te persoonlijk dan wel te algemeen, en verder ... moet ik er nog vele digitaliseren).
Ik beperk me tot nog toe wel netjes tot plekken war ik zelf met de fiets geweest ben, en vaak ook meermaals. Als ook fiets-bestemmingen waar ik nog niet fietsend was mogen (bestemmingen zonder vliegen!) dan is er nog wel wat meer voorraad.
2013-08-22 P1110544.jpg
2013-08-22 P1110546.jpg
Succes
BSM
_Peter_ schreef: ↑ma 10 dec, 2018 16:51Deze voormalige spoorbaan ligt niet toevallig in Zweden?, ik heb er daar dit jaar ook een meegemaakt en daar was de helling ook niet fijn, gelukkig geen hekjes op het laagste punt, want dat is toch wel het verschil tussen fietsend of lopend naar boven.Bridgestone SM schreef: ↑zo 09 dec, 2018 15:47Goed dan.
Waar is dit, en in dit geval mag het zelfs ruim qua aanduiding.
Ik denk dat iedereen die er ooit geweest is zich nog herinnert hoe "K" die chicanes waren.
Historische feiten en niemendalletjes voeg ik later zelf wel toe.
O ja, het is weer een Bridgestone en weer Frankrijk (ik heb gezocht naar iets anders maar mijn Belgische en Zwitserse kiekjes zijn hetzij te persoonlijk dan wel te algemeen, en verder ... moet ik er nog vele digitaliseren).
Dat is wel duidelijk de Film Oriënt Express. Ik neem aan dat je het hebt over de versie uit 1974? Als je dan het traject weet is het nog uit te vogelen waar het driehonderdineendozijnkruispunt van jou ligt. Het wordt zo meer verhaaltje raden dan foto raden.Bridgestone SM schreef: ↑ma 10 dec, 2018 18:55Deze ooit ijzeren weg is ooit, toen het ijzer nog niet weg was, benut voor film-opnamen met misschien wel de beroemdste trein. < Vlgs mij is dit een hint! >
De moord op de Oriënt Express met Hercule Poirot van Agatha Christie? Niet met David Suchet, maar Peter Ustinoff. Ik kijk zo vaak naar die knap gemaakte Poirot-films. Die prachtige Art-Deco stijlen.
Leon schreef: ↑ma 10 dec, 2018 19:17Dat is wel duidelijk de Film Oriënt Express. Ik neem aan dat je het hebt over de versie uit 1974? Als je dan het traject weet is het nog uit te vogelen waar het driehonderdineendozijnkruispunt van jou ligt. Het wordt zo meer verhaaltje raden dan foto raden.Bridgestone SM schreef: ↑ma 10 dec, 2018 18:55Deze ooit ijzeren weg is ooit, toen het ijzer nog niet weg was, benut voor film-opnamen met misschien wel de beroemdste trein. < Vlgs mij is dit een hint! >
Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 10 dec, 2018 19:35De moord op de Oriënt Express met Hercule Poirot van Agatha Christie? Niet met David Suchet, maar Peter Ustinoff. Ik kijk zo vaak naar die knap gemaakte Poirot-films. Die prachtige Art-Deco stijlen.
CorneK,CorneK schreef: ↑ma 10 dec, 2018 22:03Met alle hints kom ik op:
https://goo.gl/maps/kYeLbHthzim
Geen streetview hier, dus ik kan het niet zeker weten.
In ieder geval op een oude spoorlijn, in Frankrijk!