DaVinci schreef: ↑do 06 dec, 2018 18:54
Het is een rotonde waar alleen fietspaden, voies vertes, uitkomen, waar lang geleden twee spoorlijnen splitsten.
Net zoals deze
https://www.google.nl/maps/@48.0034791, ... a=!3m1!1e3 vlakbij Remiremont, maar dat is 'm niet, de rotonde van BSM is groter en de omgeving klopt niet helemaal.
Tja, DaVinci, moet ik dit nu goed rekenen ?
Je hebt de oplossing gegeven en zegt dat het de oplossing niet is.
Het is niet zo moeilijk, het is alleen moeilijk dit goed te rekenen.
Het is echt precies dat ene rond-point, het enige wat ik zo in een vrijliggend piste cyclable ken.
Er is niet alleen de AF3V site (een heel nuttige site voor de wereldfietser) maar ook:
http://www.lavoieverte.com/
Het klopt, 2 voormalige spoorlijnen "bovenstrooms" van Remiremont - zo'n 54 km fietspad in twee takken.
Het enige "minpuntje" is dat de Fransen niet echt snappen wat er nodig is voor de fiets. Bij alle iets voorstellende kruisingen legde men om te beginnen heel gemene chicanes aan. Later werden de chicanes (deels) wat vriendelijker gemaakt. Blijft staan dat de chicanes contra-productief zijn: de fietser heeft om te beginnen al z'n aandacht bij de chicane en/of de eventuele tegenligger, en pas daarna bij eventueel kruisend verkeer.
- Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2004-07-05
- Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2017-07-26
- Piste cyclable/Voie Verte - Vosges - 2017-07-26
Je ziet, de chicanes zijn met de jaren iets vriendelijker geworden (ik stootte zelfs een keertje mijn knie aan zo'n domme balk). Je ziet ook aan de sporen dat de chicanes nogal chicaneus zijn, en dat een deel van de fietsers een bochtje buitenom verkiezen.
Er is ook nog een mooie historie .... er waren vergevorderde plannen de lijn door te trekken over/onder de Col de Bussang, aan de Elzasser kant staan nog viaduct-restanten.
Ik heb een en ander nog zien liggen vóór de fiets-inrichting: Er was toen een vereniging "Ballast" en die heeft veel goed werk gedaan, dwz eerst voorkomen dat de infrastructuur allemaal gewoon werd opgedoekt en verknipt.
Dus .... DaVinci ... nu graag jouw enigma, en eens kijken of dat dan DahVindIk wordt.
BSM
PS De oplettendste lezertjes hadden overigens ook al ontdekt dat de rond-point foto uit 2004 stamt.