Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 234 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35404 berichten
Engeland?
Ook niet.
Europa....?
Ja
Dan moet het wel in België zijn. :-)
Nee
Elzas-Lotharingen?
Of in de omgeving van Verdun (Meuse)?
Frankrijk is goed maar meer naar het noorden.
Chemin de fer is juist ;-) maar meer naar het noorden. De rivier dankt zijn naam aan het nederlands.
l'Yser?
In de buurt
Le Bierendyck?
Bedoel je echt een rivier en geen kanaal?
Dan moet het haast wel Chemin de Fer à vapeur de la Vallée de la Scarpe in Saint-Amand-les-Eaux zijn.

Dan is de remise hier, je kunt hem herkennen : https://goo.gl/maps/k82fxNjgpVL2

Afbeelding

Vergelijk met de foto:
Afbeelding

Voor de eerste foto moet je dan 'even terug' :D
daulagari schreef:
za 22 sep, 2018 22:01
Dan moet het haast wel Chemin de Fer à vapeur de la Vallée de la Scarpe in Saint-Amand-les-Eaux zijn.
Helemaal juist. Rivier of kanaal is in Frankrijk altijd moeilijk omdat ze zoveel recht getrokken hebben. Scarpe komt volgens Wikipedia van “de scherpe” wat dan over de bochten in de rivier zou gaan. Op zijn West-Vlaams uitgesproken wordt het in ieder geval Scarpe.

Ik passeerde hier onderweg van Doornik naar Arras. Om de één of andere reden vind ik het een geweldige regio om te fietsen, je hebt een aantal fantastische steden, industrieel en oorlogsverleden en natuur rond de Scarpe en de Schelde.
Gevonden m.b.v. Liste des chemins de fer touristiques de France, goed te zien op Google maps en het filmpje. Nooit gedacht dat die regio een mooi gebied om te fietsen was.

Als volgende foto nog iets met smalspoor, en met een mooie brug.

Op de heenweg heb ik hem omhoog genomen, op de terugweg grotendeels langs het traject naar beneden. Het traject is ook in Rail Away voorbij gekomen. Ik ben op zoek naar de naam van het viaduct.

Afbeelding
Het Hühnernestviadukt op de Ybbstalbahn in Oostenrijk?
Nee, de constructie lijkt er wel op maar het is hem niet.