Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35108 berichten

Afbeelding

Deze staafkerk ligt niet in Noorwegen (ook niet in Nederland, maar wel dichtbij)

De tovenaar schreef:Deze staafkerk ligt niet in Noorwegen (ook niet in Nederland, maar wel dichtbij)
Daar heb ik in 1988 vlakbij gekampeerd: Hahnenklee in de Harz in Duitsland.

Martin E. van Doornik schreef:
De tovenaar schreef:Deze staafkerk ligt niet in Noorwegen (ook niet in Nederland, maar wel dichtbij)
Daar heb ik in 1988 vlakbij gekampeerd: Hahnenklee in de Harz in Duitsland.
Helemaal goed, Die Gustav-Adolf-Stabkirche von Hahnenklee :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Daar heb ik in 1988 vlakbij gekampeerd: Hahnenklee in de Harz in Duitsland.
Gekampeerd? Was de jeugdherberg dicht? :lol:

De tovenaar schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Daar heb ik in 1988 vlakbij gekampeerd: Hahnenklee in de Harz in Duitsland.
Gekampeerd? Was de jeugdherberg dicht? :lol:
Nee, ik slaap alleen in jeugdherbergen wanneer ik in mijn eentje per fiets op vakantie ga. In Hahnenklee was ik in 1988 met mijn vrouw en dochter, ons gezin dus, gewoon met auto en tent tijdens vakantie in DDR en BRD. Hier een nieuwe foto, ditmaal dichterbij huis. Hoe heet deze poort en waar? http://www.mijnalbum.nl/Album=DQLBZ44P

De tovenaar schreef:San Francisco
Klopt! De foto heb ik in juni 1999 gemaakt na familiebezoek in California waarbij ik m'n eigen fiets per Delta Airlines heb meegebracht. De volgende foto is voor jou.

Martin E. van Doornik schreef:In Hahnenklee was ik in 1988 met mijn vrouw en dochter, ons gezin dus, gewoon met auto en tent tijdens vakantie in DDR en BRD.
Heb je deze ook nog gezien daar ?

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:In Hahnenklee was ik in 1988 met mijn vrouw en dochter, ons gezin dus, gewoon met auto en tent tijdens vakantie in DDR en BRD.
Heb je deze ook nog gezien daar ?

Afbeelding
Helaas nee, die ijzeren uitkijktoren ken ik niet, hoewel ik in 1973 en 1980 per fiets (pittige steile klim vanaf Goslar!) en in 1988 per auto in Hahnenklee ben geweest.

Martin E. van Doornik schreef: Helaas nee, die ijzeren uitkijktoren ken ik niet,
hier staat hij.
Het Josephskreuz op de Josephshöhe (580,3 m), nabij de Großer Auerberg (580,4).
Alleen lopend of op de fiets bereikbaar.
Een van de belangrijkste technische bouwwerken uit de negentiende eeuw (zeggen ze).

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Helaas nee, die ijzeren uitkijktoren ken ik niet,
hier staat hij.
Het Josephskreuz op de Josephshöhe (580,3 m), nabij de Großer Auerberg (580,4).
Alleen lopend of op de fiets bereikbaar.
Een van de belangrijkste technische bouwwerken uit de negentiende eeuw (zeggen ze).
Volgens de kaart in Google Maps (na verkleinen zag ik de namen Thüringen en Sachsen-Anhalt verschijnen) staat hij in Oost-Harz in de voormalige DDR. Zeker niet bij Hahnenklee, die niet ver van Goslar ligt. "In 1973, 1980 und 1988 war die Zonegrenze noch verboten Sperrgebiet!"

Martin E. van Doornik schreef:Volgens de kaart in Google Maps (na verkleinen zag ik de namen Thüringen en Sachsen-Anhalt verschijnen) staat hij in Oost-Harz in de voormalige DDR. Zeker niet bij Hahnenklee, die niet ver van Goslar ligt.
Klopt, hij staat in de Oost-Harz en is gebouwd in 1898 !!
Vanuit Goslar fietst je er in een dagje zo naar toe (zo'n 60/70 km zuid-oostelijker).

Der Große Auerberg liegt zwischen Stolberg und Straßberg südlich der sogenannten Harzschützenstraße zwischen Breitenstein und Schwenda.

Michael W schreef:
Waar ligt dit sluisje ?
Afbeelding
We hebben deze nog steeds niet geraden, is noordelijk Nederland :wink:
Dus niet Noord-Holland?

Ben toch wel benieuwd waar het nu is??? Friesche merengebied? Sloten (Sleat)?

mazzeltovv schreef: Ben toch wel benieuwd waar het nu is??? Friesche merengebied? Sloten (Sleat)?
Friesland ja, directe omgeving van Sneek :wink:

Nog één poging dan: Ijlst?

mazzeltovv schreef:Nog één poging dan: Ijlst?
Tussen Sneek en Jirnsum, aan het einde van de Mardyk, bij het Sneekermeer (nabij Terhorne)
Hier dus

Martin E. van Doornik schreef:Hier een nieuwe foto, ditmaal dichterbij huis. Hoe heet deze poort en waar?Afbeelding
Deze is ook nog niet geraden, ik zie vaag wat tramrails, is dit in Amsterdam?

De tovenaar schreef: Deze is ook nog niet geraden, ik zie vaag wat tramrails, is dit in Amsterdam?
Ha! Hier fietste ik jarenlang vrijwel dagelijks langs: de muiderpoort tussen Artis en Tropenmuseum.

keesswart schreef:
De tovenaar schreef: Deze is ook nog niet geraden, ik zie vaag wat tramrails, is dit in Amsterdam?
Ha! Hier fietste ik jarenlang vrijwel dagelijks langs: de muiderpoort tussen Artis en Tropenmuseum.
Hier staat hij dus

Michael W schreef:
keesswart schreef:
De tovenaar schreef: Deze is ook nog niet geraden, ik zie vaag wat tramrails, is dit in Amsterdam?
Ha! Hier fietste ik jarenlang vrijwel dagelijks langs: de Muiderpoort tussen Artis en Tropenmuseum.
Heel goed! Was de foto zo moeilijk, notabene in de vestigingsplaats van onze Vereniging De Wereldfietser? Toen ik nog klein was ging ik dagelijks langs de Muiderpoort (gebouwd in 1770, nadat de 17e eeuwse voorganger was ingestort) van mijn geboorteplaats Blaricum naar school in Amsterdam (vlakbij het standbeeld De Dokwerker). Op 24 augustus 2004 was ik op uitnodiging naar een schoolreünie aldaar, fiets per trein mee naar Amsterdam en daar heb ik de foto van de mooie Muiderpoort gemaakt. Leuk om daar jeugdherinneringen op te halen en gelukkig was mijn geliefde vakantiefiets niet gestolen :wink: !
Nu plaats ik een nieuwe raadselfoto. Het is dezelfde fiets als voor de Muiderpoort, maar tegen welk fraai bewerkt marmeren gebouw leunt hij daar?
www.mijnalbum.nl/Album=IAOH4486
Nu ga ik naar huis tot maandag. Ik surf hier op mijn werk naar dit fietsforum, want mijn eigen PC die thuis staat, is momenteel in reparatie.