Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1335 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36042 berichten
Op internet heet dat dan ook openluchtmuseum punt nl. De anderen zullen daar vast soms de pee* over inhebben*.

*: De spelling moest ik opzoeken: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... tekenis/pe
Poppink schreef:
di 13 dec, 2022 11:30
[…] het Openluchtmuseum in Arnhem […]
Ik moet bekennen dat ik er nog nooit binnen geweest ben.
Het is ook buiten, anders was het geen Openluchtmuseum! :lol:
(Ja, ik weet wel dat je in die gebouwen naar binnen kunt. Zelf weleens gedaan en ik vond het reuzeleuk.)

Groetjes,

Carl
Leon schreef:
di 13 dec, 2022 11:34
Op internet heet dat dan ook openluchtmuseum punt nl. …..
En dat terwijl de officiële naam is: Nederlands Openluchtmuseum.🧐
Inderdaad het Openluchtmuseum in Arnhem! Die huizen zijn van het Amsterdamse Jordaan afkomstig. Inderdaad raar los van elkaar, maar misschien is dat vanwege brandveiligheid. Er is al eens een uit het Oldambt overgebrachte boerderij met een fraai Art-Deco interieur helemaal afgebrand, maar alweer herbouwd.
Wat een mooie Charles Dickens-sfeer gaat er van mijn foto uit. Rechts een ijsbaan.
Ik was daar uitgenodigd voor een 50-jarig jubileumfeest van het landelijke Gilde van Molenaars, welke in de zogenaamde Loods Goes plaatsvond (achter de Huizer standerdmolen).
Ik heb van tevoren bij het NOM per mail gevraagd waar ik m'n fiets kon stallen. Midden op de grote parkeerplaats. Dat heb ik geweigerd, m'n geliefde fiets tussen wildvreemde mensen loslaten? Na wat aandringen liep ik met m'n fiets door het kassagebouw en hem daar achter aan een paal vastgeketend.
Maar het viel nogal tegen, want het tijdschrift Landleven heeft ook die dag een groot Kerstgebeuren georganiseerd. Met als gevolg geen enkel parkeerplaats meer te vinden tot een kilometer in de omtrek en de Schelmseweg raakte helemaal verstopt. Verkeersbegeleiders in gele hesjes in de ijzige kou. Gelukkig ben ik met de fiets gekomen....
Bij het tonen van de uitnodiging aan de kassa kon ik vrij doorlopen, nu met een bandje van het GvM om m'n pols. Wat een schouder-aan-schouder gedrang van mensen op het museumterrein. Op een foto in de uitnodiging stond de zaal vol met stoelen, maar het NOM heeft die allemaal weggehaald voor meer capaciteit in de restaurants. Stonden wij daar nou met 350 molencollega's, van heinde en verre gekomen, staand op een kale vloer, met hier en daar een sta-tafel, naar de toespraken met beamer-beelden op het podium te luisteren. Wij kregen allemaal een fraai herdenkingsboek mee.

De volgende is voor jou.
Poppink schreef:
Op de Streetview (is daar een Nederlands woord voor?) ontbreken de beide huizen, maar op de luchtfoto zijn ze wel te zien.
Kwestie van goed zoeken :wink:
https://www.google.nl/maps/@52.0100839, ... 704!8i4352
Poppink schreef:
… Streetview (is daar een Nederlands woord voor?) …
Straatzicht, net als die huisjes met namen als Boszicht, Duinzicht, Zeezicht, etc.
Hmm, misschien ga ik m’n huis wel die naam geven.
JanH schreef:
di 13 dec, 2022 11:45
Poppink schreef:
… Streetview (is daar een Nederlands woord voor?) …
Straatzicht, net als die huisjes met namen als Boszicht, Duinzicht, Zeezicht, etc.
Hmm, misschien ga ik m’n huis wel die naam geven.
Ik vind Mirador een erg mooi woord.
Miravia misschien?
... Mirador ... Miravia ... ja, echt Nederlandsche woorden als alternatief voor Streetview 😬

PS. is jullie al opgevallen dat de letter-size "enorm" is verdwenen? Max is nu 150.
DSC_8231.JPG
Bijt je hier maar op stuk.
Deze was niet zo moeilijk, gezien één van de foto's die je laatst uit de polders hebt geplaatst en de windmolens op de achtergrond.
In Google Maps een kanaal volgen met een fietspad en dan zie je dit:
ziejedit.JPG
ziejedit.JPG (14.93 KiB) 538 keer bekeken
Straatzicht
Inderdaad en ook met een mooi straatzicht.
Ik had ergens het idee dat die brug al eens eerder is verschenen in raadplaatje.
Geen idee of deze brug eerder te zien is geweest in Raad plaatje!.

Nieuwe opgave:
KnipselBB.JPG
De Neubourger molen.
Neubourger molen.jpg
Daar links onder het afdakje hebben we vorig jaar voor de regen geschuild.
Schuilen voor de regen.jpg
is dit de Neubourgmolen in Gulpen?
https://www.google.com/maps/@50.8121871 ... 384!8i8192

ik zie dat Poppink me al voor is
Poppink mag weer.
Een eigen foto van het Raad plaatje! levert een bonuspunt op!
JanH schreef:
di 13 dec, 2022 17:48
... Een eigen foto van het Raad plaatje! levert een bonuspunt op!
Trivia:
Wist je dat degene die in dit topic het snelste ooit een raadplaat heeft geraden van die plek ook een eigen foto had?
Ik blijf in Zuid Limburg, op diezelfde 25e juli 2021.
Dorpsplein.jpg
Hoofdstraat 23 Mechelen
https://maps.app.goo.gl/yqoToByaY2zxeZ9L9

Herman
Zo is het maar net.
Jij bent aan de beurt HAK.
20190809_115331.jpg
Ik hoop dat deze iets moeilijker is dan mijn vorige...
De exacte locatie is ook bekend onder 2 letters en 2 cijfers.

Herman