Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegschaamte? - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Vliegschaamte?

712 berichten
willem.m schreef:
do 09 dec, 2021 10:55
Misschien moeten we aan de Mod vragen om de topics over vliegschaamte en het door Greenpeace gewenste verbod op korte vluchten samen te voegen. Dan kan je daarin mediaberichten retweeten - of niet, immers met elke digitale handeling op dit forum doe je een beroep op eindige hulpbronnen.
op een op andere manier heb ik met regelmaat de indruk dat jij een Mod bent?
Marjan schreef:
do 09 dec, 2021 14:39
op een op andere manier heb ik met regelmaat de indruk dat jij een Mod bent?
Ha ha, dat zou heel slecht zijn voor de sfeer, ben ik bang. 😱

Inhakend op de reacties van Leon en Fedor, wil ik jullie deze quotes uit het huidige bestuursakkoord van de Provincie Noord-Brabant (https://www.brabant.nl/bestuur/bestuurs ... -2020-2023) niet onthouden:

"Wij zijn een betrouwbare partner bij de uitvoering van het Klimaatakkoord, onder voorwaarde van haalbaarheid, betaalbaarheid en draagvlak."
Oftewel: we behouden ons het recht voor om af te wijken van de regels.

"We kiezen er ... voor om geen extra afroming van stikstofruimte te realiseren ten behoeve van natuur als dat ten koste gaat van de ontwikkelkracht van Brabant."
Oftewel: als het er op aan komt, dan vinden we natuur van ondergeschikt belang.

Nou, lekker dan.

Het heeft niks met vliegen te maken, maar zegt wel iets over hoe de politiek belangen (bedrijven vs. natuur/milieu) kan afwegen.
bestuursakkoord van de Provincie Noord-Brabant
Maar dit bestuur is ook een schande voor ons Brabanders.
Bert van Sprang schreef:
do 09 dec, 2021 16:59
bestuursakkoord van de Provincie Noord-Brabant
Maar dit bestuur is ook een schande voor ons Brabanders.
Zal toch niet toevallig zo zijn dat het CDA er deel van uit maakt.
Die partij van Schouten, die minister die laatst moest huilen dat het allemaal zo lastig is.
En maar twijfelen en maar niet beslissen.
En dat, en dat meen ik oprecht, is pas echt ongelukkig handelen voor de boeren.
Ze weten niet waar ze aan toe zijn dankzij draaikonten die zich niet durven uitspreken.
Zag dit ook nog voorbij komen.
Screenshot_20211209-190706.png
De provincie....
Poppink schreef:
do 09 dec, 2021 17:55

Zal toch niet toevallig zo zijn dat het CDA er deel van uit maakt.
Die partij van Schouten, die minister die laatst moest huilen dat het allemaal zo lastig is.
Bijna goed...ChristenUnie.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
willem.m schreef:
do 09 dec, 2021 10:55
Misschien moeten we aan de Mod vragen om de topics over vliegschaamte en het door Greenpeace gewenste verbod op korte vluchten samen te voegen. Dan kan je daarin mediaberichten retweeten - of niet, immers met elke digitale handeling op dit forum doe je een beroep op eindige hulpbronnen.
Berichten: 7376 gepost door willem m. en dan klagen over beroep doen op eindige hulpbronnen.
Je bent zelf een veel gebruiker van die hulpbronnen Willem :D

Er kunnen vast nog wel meer topics samen gevoegd worden als jouw benadering gevolgd zou worden.
Mod iets voor je?

Ik vind een wezenlijk onderscheid zitten tussen Greenpeace als organisatie en vliegschaamte door een lid van dit forum geschreven. Greenpeace zie ik niet snel een topic starten over vliegschaamte. Een lid van dit forum die zich ergert aan Greenpeace wel over die organisatie.
joukon schreef:
do 09 dec, 2021 22:14
Berichten: 7376 gepost door willem m. en dan klagen over beroep doen op eindige hulpbronnen.
Je bent zelf een veel gebruiker van die hulpbronnen Willem :D
7376 tekstberichten jast een 4K Youtubefilmpje er in luttele seconden door.
Edit: moet zijn "ruim binnen ééntiende seconde".
joukon schreef:
do 09 dec, 2021 22:14
willem.m schreef:
do 09 dec, 2021 10:55
Misschien moeten we aan de Mod vragen om de topics over vliegschaamte en het door Greenpeace gewenste verbod op korte vluchten samen te voegen. Dan kan je daarin mediaberichten retweeten - of niet, immers met elke digitale handeling op dit forum doe je een beroep op eindige hulpbronnen.
... klagen over beroep doen op eindige hulpbronnen.
Waar lees jij dat ik klaag? Wees nou eerlijk: dat doe ik niet in deze quote.
LHTJoost schreef:
za 27 nov, 2021 17:13
Fijn…ik was al bang dat dit draadje dood zou bloeden. :wink:
:wink:
Tijd om keuzes te maken.
Screenshot_389.png
Tijd om keuzes te maken.
Hoe zeiden we dat ook al weer?

Het hemd is nader dan de rok.
of
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke.
of
Eigenbelang eerst.
Dat vind ik een goede cartoon.

Vanwege corona en pragmatische kabinetten is er nog vrij weinig aandacht naar uitgegaan, maar ik verwacht dat het dossier 'juridische grenzen aan het economische beslag op de aarde' binnen enkele jaren een grote splijtzwam zal worden in de Nederlandse politiek. Nu zijn het nog vooral de populistische partijen die oproepen tot verzet. Het sentiment zal denk ik ook bij veel VVD-stemmers omslaan zodra Nederland voortdurend teruggefloten wordt door rechters en Europese instanties, en kabinetten serieus impopulaire maatregelen gaan nemen. (Denk hierbij niet alleen aan nieuw beleid, maar ook het daadwerkelijk handhaven van bestaande milieuregels in de agrarische sector in plaats van wegkijken door de NVWA, onderdeel van LNV, geleid door minister Schouten.) Ik durf geen weddenschap af te sluiten over wat er dan als winnaar uit de bus komt: rechtsstaat of economie. Ik hoop het eerste, ik vrees het tweede.
Cartoon vind ik juist erg flauw, cliché matig en slecht getekend.
Een goede cartoon zal, of je het met het onderwerp en uitbeelding daarvan eens bent of niet, een glimlach veroorzaken en je aan het denken zetten.

Afijn. Het gaat natuurlijk niet alleen om wat de regering doet. Dat is m.i. te gemakkelijk afschuiven. Het gaat er juist ook om wat de bevolking wilt. Banen behoud en de mogelijkheid naar Spanje, Turkije, dan wel India te vliegen, of het aanpakken van het CO2 probleem. Ik zie geen eenvoudige sjablonen.
Geconfronteerd met de alarmerende feiten, heeft Schiphol besloten om reizigers pas te laten vertrekken als uit een sneltest blijkt dat de reis noodzakelijk is (zie hier).
Om te beginnen met de vluchten naar Abu Dhabi (zie dit nieuwsfragment).
Ik zou graag een genuanceerde mening hebben over dat spektakel daar maar het lukt me écht niet, hoe verwoed ik ook probeer.
Informatie wat er bedrijven er voor over hebben en dat de maatschappij ervoor op mag draaien om geld te verdienen.
Flix schreef:
vr 10 dec, 2021 11:50
Cartoon vind ik juist erg flauw, cliché matig en slecht getekend.
Een goede cartoon zal, of je het met het onderwerp en uitbeelding daarvan eens bent of niet, een glimlach veroorzaken en je aan het denken zetten.
Bij mij verzorgt deze wel een glimlach, en dan zou het volgens jouw definitie toch een goede cartoon zijn :D .

Anton Dingeman for president, wat mij betreft! Bijna elke dag zeer sterk.