Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1937 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

38730 berichten
Juist Stelvio, je bent me net voor :D
Ik had gebied doorzocht op tunnels en er zijn er maar weinig met die golfplaatachtige binnenkant. Is inderdaad prachtig gebied waar ik ook in buurt geweest ben op weg naar Noordkaap.
stelvio73 schreef: Na de aanwijzing van Senja was het niet meer zoeken naar een speld in een hooiberg.

Je was hier:
https://maps.app.goo.gl/CM94uNZpRFNkEoB18?g_st=ac

Ik had eerder vandaag in het hele prachtige (!) gebied ten noorden van de Lofoten gekeken, maar had deze plek over het hoofd gezien.
(Ik ben zelf niet noordelijker dan de Lofoten gekomen, met de auto.)
Jaaah dat is precies de plek. Ik was toen op de terugreis van een 3 maanden lange bikerafttocht in 't hoge noorden. Het dorpje heet Fjordgård en 't hele eiland is echt prachtig mooi. Maar offroadpaden zijn daar vaak erg zwaar of onmogelijk te fietsen. Het zijn meer hikingtrails en vaak erg steil. Lijkt meer op zelfmoord met een volgeladen fattie.

Ik gebruik zelf geen googlemaps (vind ik vaak waardeloos hier in 't hoge noorden) maar Norgeskart https://www.norgeskart.no Die is veel gedetailleerder en zie je echt alles heel duidelijk, zelfs waterdiepte :)
Daar zie je bv ook het gravelweggetje naast de tunnel, wel zo fijn voor een fietser in een land vol tunnels, fjorden en steile bergen. Geloof niet dat je die in googlemaps ziet?
fjordgård.jpg
Google Maps gebruik ik normaal alleen voor autorijden (wat ik zelden doe), en nooit voor fietsen of wandelen.

Jouw Noorse kaart ziet er prettig leesbaar uit.

Zelf gebruik ik voor het maken van en volgen van tracks al heel wat jaren Locus Pro. Echt een geweldige app, met duidelijke kaarten, een fijne user interface, en veel mogelijkheden om e.e.a. naar eigen inzichten in te stellen.
Screenshot_20251211-173155.png
Nieuw raadplaatje:
1000014614.jpg
Ik geef geen aanwijzingen (lijkt me niet nodig) en alleen de juiste plek telt.
Moeten we voor het raadplaatje in Den Bosch zoeken?
Het zwarte zeildoek wijst op iets dat in opbouw is. Heb de locatie van Serious Request op internet gezocht. Ik ken de Markt van 's-Hertogenbosch, een volle nicht van m'n vrouw woont pal naast het stadhuis. Heb vroeger daar ook zo vaak rondgefietst. Maar dat lelijke gebouw met de vier pilaren is op Streetview niet te vinden. Tenzij dat gapende gat op de hoek met de Hinthamerstraat inmiddels is volgebouwd. Vorig jaar op de Rodetorenplein in Zwolle en in 2023 op de Grote Markt in Nijmegen, ook niet. In 2022 tussen dat lelijke nieuwbouw tegenover de Koppelpoort in Amersfoort. Maar daarvan is de Streetview met 2009 te oud voor. De jaren nog terugtellen, dan kwam ik op 2017 uit in Apeldoorn.... Nee dus.
Ik denk Den Bosch, die schermen lijken op het Burgemeester Loeffplein te staan.
Een tijdelijke fietsenstalling? een looproute? voor bezoekers van Serious Request??
IMG_6495.png
Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
vr 12 dec, 2025 03:31
Ik denk Den Bosch, die schermen lijken op het Burgemeester Loeffplein te staan.
Een tijdelijke fietsenstalling? een looproute? voor bezoekers van Serious Request??

IMG_6495.png

Groet,
Tom.
Dat is helemaal juist!

De foto is op 150 meter van de Markt gemaakt. Ik heb niet kunnen achterhalen waarom ook op deze locatie iets voor Serious Request '25 wordt opgebouwd. Misschien een fatbikestalling?

Op de foto staan de onderste meters van de Loeff Staete, een lelijk gebouw uit 1968 dat met haar hoogte van ca. 50 meter volledig uit de toon valt bij de rest van de binnenstad.
10124.jpg
10124.jpg (64.35 KiB) 126 keer bekeken
Ik ben gaan rondkijken in de omgeving van de Markt. En kwam het gebouw tegen.

Hier de volgende:
IMG_6500.jpeg
Groet,
Tom
Het kunstwerk lijkt een stukje van een boorkop te zijn, waarmee tunnels worden gegraven.
Die railstaven, ligt er nu een ondergrondse spoorlijn? In het Groene Hart? Op de achtergrond een gemaal in een hoge dijk.
Van alles geprobeerd maar niks gevonden....
Angeren
https://www.google.nl/maps/@51.9071905, ... N0gBUAM%3D
Gevonden met "monument spoortunnel"
https://www.portretteurvannederland.nl/diepgang-16/
Met dank aan Martin voor de hint. :)