Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1819 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36378 berichten
Poppink schreef:
wo 19 feb, 2025 22:44
Eens ging de zee hier te keer, de Zuiderzee-ballade.
Inderdaad is het Schokland, de foto maakte ik tijdens een fietstocht Lelystad - Steenwijk. Ik wilde naast Schokland ook wel eens een Schokbetonschuur zien en zeker ook Oud-Kraggenburg. Het liedje waar ik op doelde was de Zuiderzeebalade: "Waar eens de golven het land bedolven, golft nou een halmenzee" (oude en nieuwe tijd). In het noorden van Schokland lag een haventje met de naam Emmeloord. Leuk tochtje :-). Aan jou de volgende Poppink.
20250220_160620.jpg
Waar staat deze vogelkijkhut?
Zie ik daar links niet XL Business Park Twente? Dus hier (zie rode rondje):
vogelkijkhut.jpg
Dat is snel!
Jij bent weer.
Maak er niet een van die pas na 3 keer aanwijzingen gevonden kan worden.
De informatie in het beeld moet mijns inziens de oplossing kunnen aandragen.
Poppink schreef:
do 20 feb, 2025 17:40
De informatie in het beeld moet mijns inziens de oplossing kunnen aandragen.
Mee eens. Op zich dacht ik dat ook wel ingebracht te hebben. Het verschil in landschap links en rechts van het paadje was mijn aanknopingspunt samen met de vermoedelijke bekendheid doordat het onderdeel is van de LF Zuiderzeeroute. Maar dat viel dus tegen :-).

Ik hoop dat onderstaande wat duidelijkere aanknopingspunten biedt, misschien ook wel weer tè duidelijk.
IMG_6955-2025.jpg
Volgens mij heb je even ten Oosten van Fort Lent je drone uitgelaten.
Ik denk eerder ergens langs de Rijn. Westerbouwing of daar in de buurt. nog niet gevonden.
Poppink schreef:
do 20 feb, 2025 23:25
Volgens mij heb je even ten Oosten van Fort Lent je drone uitgelaten.
Je zit qua locatie erg warm. De foto is uit 2015.
Dan is de foto genomen vanaf de LENTmark.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/LENTmark

Ik heb gezocht met straat zicht maar kon geen toren vinden.
Poppink schreef:
vr 21 feb, 2025 09:24
Dan is de foto genomen vanaf de LENTmark.
Nee, dat was niet de locatie
Kijkers naar plaatje genoeg maar geen reacties, lijkt dus weer moeilijker. laat ik dan nog eens een poging wagen als locatie van Poppink erg warm is (tenzij het weer cryptisch bedoeld is :) )
probeer het met streetview, als die op locatie niet beschikbaar is hoor ik het graag, hoef ik niet verder te zoeken.
https://www.google.nl/maps/@51.8638541, ... FQAw%3D%3D
Tegenover landgoed Doornik? Heb hier in december 2002 ook op de dijk gefietst, maar het was die dag te mistig en geen foto's naar de overkant van de Waal genomen. Maar ik denk dat WillyW wel goed heeft
Jullie zitten allemaal aardig in de buurt, maar de precieze locatie mis ik nog. Terwijl een aanwijzing daartoe min of meer van de foto afdruipt :). Kijk in ieder geval niet te ver weg,
Je hebt de foto vanaf de Waalbrug genomen.
Dat klooster of zoiets, dat gebouw met het torentje er achter is duidelijk te herkennen.
Ervoor, maar niet zichtbaar, het witte kerkje.
Zo is ook te duiden dat het schip in binnenkomt op de foto staat.
De wal is ter plekke sindsdien gewijzigd voor de Oude Waal.
https://maps.app.goo.gl/o7eYt1abCXb2NmPC9?g_st=ac
Poppink schreef:
vr 21 feb, 2025 15:54
Je hebt de foto vanaf de Waalbrug genomen.
Dat is hem! Overigens vanaf midden op de brug en niet aan het begin.

Op het water nabij het schip (van mijn collega, die aan het begin van zijn loopbaan gevaren had, mocht ik overigens nooit “boot” zeggen :D ) zie je de schaduw van de brug. Toen ik de foto plaatste was ik bang dat dat meteen zou opvallen ......

Aan jou de volgende Poppink.
Dan maar weer eens een hele moeilijke.
20161007_1519_900_D50.jpg
Je hoeft slechts op 215 plekken in Nederland te zoeken.
Onze fietsen staan ook op deze foto.
Het was een mooie dag en we gingen voor het leuk heen en weer.
Schaduw van de Waalbrug! En we loerden alleen maar op het land.... trouwens, ik fietste op het westelijke fietspad, aangezien de oostkant wegens werkzaamheden dicht was. :roll: