Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 209 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36098 berichten
willem.m schreef:
zo 22 jul, 2018 22:05
Ten westen van de Amercentrale?
Inderdaad. Had de achtergrond bewust in de foto gelaten (wel goed dat je de Amercentrale herkend hebt overigens 8) )
Als je in Den Bosch woont en veel fietst, dan herken je m wel. Maar ja, waar precies is dan de vraag... Ik kan dat niet uitzoeken wegens datatekort op vakantie... Ik vermoed ergens bij Oud Drimmelen of, gezien de bunker, op het Eiland van Dordrecht.
Er staat (als het goed is ;)) geen bunker op de foto (ik neem aan dat je op dat kleine gebouwtje (rechts) in de achtergrond doelt?), maar er is wel een relatie...
Zijn er nog tips nodig?

Nou twee dan:
- Het onderwerp heeft een 2-ledige historische achtergrond
- Het onderwerp is zichtbaar met Streetview
De vesting van Geertruidenberg? Maar die ligt te dicht bij de Amercentrale. Of de vestingwerken van Willemstad, maar die lijken me weer te ver van de centrale?
Hoewel ik er nooit geweest ben kan ik nu waarschijnlijk direct de weg vinden rondom Oud Drimmelen. Niks van die stenen gevonden. :cry:
De tovenaar schreef:
vr 27 jul, 2018 14:44
De vesting van Geertruidenberg? Maar die ligt te dicht bij de Amercentrale. Of de vestingwerken van Willemstad, maar die lijken me weer te ver van de centrale?
Twee keer nee.
Leon schreef:
vr 27 jul, 2018 15:25
Hoewel ik er nooit geweest ben kan ik nu waarschijnlijk direct de weg vinden rondom Oud Drimmelen. Niks van die stenen gevonden. :cry:
De stenen liggen in een straal van 3 km rondom Oud Drimmelen. Je bent er dus bijna :)
Te zien aan gebrek aan elektriciteitsmasten en de beeldhoeken tussen de delen van de centrale moet het ergens tussen Oud Drimmelen en Drimmelen liggen. Ligt het aan het fietspad? :)
Begraafplaats Oud-Drimmelen? Zouden fundamenten van een oude kerk moeten zijn.
bast1aan schreef:
vr 27 jul, 2018 19:41
Te zien aan gebrek aan elektriciteitsmasten en de beeldhoeken tussen de delen van de centrale moet het ergens tussen Oud Drimmelen en Drimmelen liggen. Ligt het aan het fietspad? :)
Het ligt ten westen van Oud Drimmelen.
Fedor schreef:
vr 27 jul, 2018 22:40
bast1aan schreef:
vr 27 jul, 2018 19:41
Het ligt ten westen van Oud Drimmelen.
Dat klopt, je hebt het geraden ... euh ... gezegd, 3km W van Oud Dtimmelen. :D
Anders omschreven:
Direct ten oosten van het kruispunt Ruilverkavelingsweg-Zeedijk, volgens het bordje dat op streetview te zien is knooppunt 65.
https://goo.gl/maps/6z4WGcE7EuN2
Leon schreef:
za 28 jul, 2018 08:30
Direct ten oosten van het kruispunt Ruilverkavelingsweg-Zeedijk, volgens het bordje dat op streetview te zien is knooppunt 65.
https://goo.gl/maps/6z4WGcE7EuN2
Klopt... de aanhouder wint :D

Het ligt langs de LF11 Prinsenroute.
Het zijn de fundamenten van een luchtwachttoren uit de Tweede Wereldoorlog, die door de Duitsers op 5 september 1944 in brand is gestoken toen de Polen naderden.
De nieuwe foto.
Afbeelding
Pfoei,waar was dat ook alweer. Ergens langs de Maas, de fietsroute gaat direct hierna naar links (van de Maas af)..
arnob schreef:
za 28 jul, 2018 21:26
Pfoei,waar was dat ook alweer. Ergens langs de Maas, de fietsroute gaat direct hierna naar links (van de Maas af)..
Langs de Maas, dat klopt wel. Het is vast een route, wat niet? Ik fiets hier geen routes, dus ik ken de routes niet. Ik weet gewoon de weg.
Je kunt later wel naar links, maar of je dat direct kunt noemen weet ik niet.
Maasbrug bij Visé? Heeft ook van die bogen.
Misschien hier bij Visé? https://www.google.nl/maps/@50.7388506, ... 312!8i6656
Ben hier in 2013 en 2017 ook langs gefietst.
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 jul, 2018 22:42
Misschien hier bij Visé? https://www.google.nl/maps/@50.7388506, ... 312!8i6656
Ben hier in 2013 en 2017 ook langs gefietst.
Fedor had het ook goed maar gezien de superprecisie van het antwoord verklaar ik Martin tot winnaar!
De hauteur is daar trouwens zo reduite dat je serieus je tête stoot als je niet bukt dus deze keer moet je je echt iets aantrekken van een bordje.

Was: *Ik moet nog uitzoeken hoe je accenten doet met een android.
Iets langer de toets indrukken dan krijg je vanzelf alle mogeijkheden van het karakter te zien.