Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 203 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36096 berichten
Inderdaad.
Op maps is het hier: https://goo.gl/maps/Qk6BDHu58oN2
Nu jij.
Net te laat, ik wilde net dit kaartje plaatsen:

Bijlagen

PeterVanRijn schreef:
di 10 jul, 2018 11:39
Net te laat, ik wilde net dit kaartje plaatsen:
Volgens mij zijn er op dit kaartje drie lagen ten opzichte van elkaar verschoven.
Of de situatie ter plekke zoals ik die zag en de topografische kaart 1:10.000 van het NGI zijn beiden fout :wink:
Het bankje staat er wel al is het geen picknicktafel maar een gewoon bankje.
Ik had internet al afgestruind met de zoektermen Kapel/Bidkapel/Gedenkteken/Bos, etc. Sint Hubertus (of Sint weglatend, of St.), maar de combinatie van “Hubertuskapel” en “kaart” brachten me op het juiste spoor.

Ik zal vanavond eens zoeken naar een geschikte nieuwe foto...
Tijdens een fietsvakantie, waarin we gedeeltelijk ook in Nederland fietsten, vonden we hier een mooie gelegenheid om even pauze te nemen. En wij waren zeker niet de enigen die dit een geschikte locatie vonden voor een korte onderbreking.

Ongeveer ter hoogte vanwaar de foto genomen is krijgt de "dijk" een andere naam, eveneens eindigend op "dijk".

image.jpeg
Hier dus? Waar langs de Dinkel de Schiphorstdijk overgaat in de Molendijk? En waar je op het landgoed Singraven heerlijk op een terras kunt zitten, in de hoop ooit de aandacht van een van de medewerkers te krijgen? ;-)

Bijlagen

PeterVanRijn schreef:
wo 11 jul, 2018 08:08
Hier dus? Waar langs de Dinkel de Schiphorstdijk overgaat in de Molendijk? En waar je op het landgoed Singraven heerlijk op een terras kunt zitten, in de hoop ooit de aandacht van een van de medewerkers te krijgen? ;-)
Heb je nog geslapen vannacht ;)

Of wist je het meteen :D
Wij hebben in 2016 een week op camping Olde Kottink bij Beuningen gestaan en zijn hier langs gefietst. Ik herkende het vrijwel meteen. Uit eigen voorraad een vergelijkbare foto gevonden. Is een mooi plekje.
PeterVanRijn schreef:
wo 11 jul, 2018 08:08
Dat is inderdaad de plek. Goede omschrijving ook Peter, klopt helemaal! En we delen je ervaring wat het terras betreft :D

Ook wij hebben (een aantal keren) op Camping Olde Kottink in Beuningen gestaan op het tentenveldje, tevens natuurkampeerterrein. Van daaruit zijn we over Landgoed Singraven gefietst.
We hebben goede ervaringen met deze mooi gelegen camping. 's Morgens lekkere verse broodjes (wel de avond van tevoren besteld).
Mijn foto is denk nogal makkelijk, dus eerst maar zonder commentaar/toelichting.

Bijlagen

Is dit de tuin van Chateau Le Freyr, tegenover de Maasrotsen?
In 26 minuten geraden. Dit was duidelijk te eenvoudig. :-)
Ja, als je daar meer dan honderd weekenden hebt rondgehangen, herken je het in één oogopslag.

Nieuw raadplaatje
Ik heb eigenlijk geen idee of dit plaatje gemakkelijk of heel moeilijk is. Waar ligt het ongeveer?

Afbeelding
tsja...

dat wordt even doorbijten :)

-Jan

Bijlagen

Dan ben ik al iets dichterbij. :-)
Maar ik snap toch nog niet wat de exacte locatie is.
(En ik laat de eer ook graag aan een ander over)

https://www.summitpost.org/wheeler-benchmark/289992
Omdat Math gefietst heeft in Nevada dacht ik ook aan Wheeler Peak in Nevada.
Top is echter 13.065 ft. Wat meer dan de zichtbare 1957.
Dus de exacte locatie wordt een volgende stap.

-Jan
Volgens mij ligt de oplossing nu voor het grijpen!
Dit bord stond er bij.
Afbeelding
Het moet deze zijn: https://railwayhistorical.tumblr.com/po ... the-former

Nu de exacte locatie (bij Kelton, Utah) nog vinden.
Een mijl oost van Kelton UT aan de Old Railroad Grade Rd, "along the old CP-line".
(althans volgens The Church of the Open Road)

Kan met maps het bord echter niet zo één twee drie vinden.

-Jan
Weer wat meer info.
Kwam deze foto tegen op chinariders.net. Er zijn meer foto's van deze plek. De marker is bovenop de steen in het omheinde gedeelte. Ook weer ten oosten van Kelton.

Bijlagen