Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 188 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36080 berichten
Ottmarsheim.
Leon schreef:
di 03 apr, 2018 14:59
Ottmarsheim.
Klopt. Het is de Église Saint-Pierre-et-Saint-Paul d'Ottmarsheim.

Meer info: http://www.romanes.com/Ottmarsheim/Egli ... im_es.html

Voor wie de Eurovélo 15 Rheinradweg gefietst heeft is dit te herkennen. De route loopt er (aan de Franse kant) immers pal langs.

We zijn die dag vertrokken vanaf Basel aan de Franse kant van de Rijn richting Nederland. Onderweg kwamen we de kerk tegen en zijn we gestopt om het plaatje te schieten.
Bij Strassbourg hadden we de Franse kant wel gezien en zijn we de Rijn overgestoken om aan de Duitse kant de route te vervolgen.

Ottmarsheim deed mij qua plaatsnaam overigens denken aan het bij ons in Twente bekende Ootmarsum, waar de afgelopen dagen de Poaskearls weer in hun karakteristieke lange beige regenjas, zwarte broek en hoed hun traditie in ere hielden.
Zie: https://www.immaterieelerfgoed.nl/nl/pa ... -ootmarsum
Leon is denk ik nog op zoek naar een mooi plaatje, ik wacht in spanning af.
Edwin* schreef:
di 03 apr, 2018 16:53

Ottmarsheim deed mij qua plaatsnaam overigens denken aan het bij ons in Twente bekende Ootmarsum, waar de afgelopen dagen de Poaskearls weer in hun karakteristieke lange beige regenjas, zwarte broek en hoed hun traditie in ere hielden.
Klopt, dat vlögelen is me bekend, daar was ik in 1956, 1970 en 1974 nog bij aanwezig. En ook Twentse Paasvuren meegemaakt. Nu kan het niet meer, omdat de prachtige jeugdherberg bij Lattrop al jaren is opgeheven! Moet je daarvoor uitwijken naar Lingen of Bentheim. :x
_Peter_ schreef:
wo 04 apr, 2018 23:43
Leon is denk ik nog op zoek naar een mooi plaatje, ik wacht in spanning af.
Komt ie:
Afbeelding
Hey Leon,
Ik kan het fout hebben maar is dat niet "Camping De Grote Altena" op de Waaldijk?
Nope.
Hint: het was een Wereldfietseractiviteit.
Ergens bij de duinen?
Tijd voor een nieuwe foto?
willem.m schreef:
vr 13 apr, 2018 20:17
Tijd voor een nieuwe foto?
Nee, eerst de oplossing afwachten, dat is sportief.
Ja, zou toch niet al te moeilijk moeten zijn maar op de lijst met adressen heb ik hem niet kunnen vinden, blijft nog over het forum.
Probleem is dat de fotostarter foetsie lijkt
Ik denk niet dat Leon foetsie is en vind het goed dat er iets meer tijd voor beschikbaar is, niet iedereen bekijkt dagelijks of wekelijks dit topic en ik vind het prima als ook eens anderen de mogelijkheid om te winnen.

Maar misschien komen we er ook gezamenlijk uit, dus:
  • Ik heb de WF camping spreadsheet bekeken en niets gevonden
  • Rechts op de foto lijkt een dijk te zijn, maar niet een al te hoog, ergens niet te ver van een rivier?
  • Zou te vinden moeten onder de Wereldfietser Activiteiten.
  • Als het inderdaad een Wereldfietseractiviteit is, dan is het opmerkelijk dat nog niet iemand die op die activiteit was hem heeft herkend.
daulagari schreef:
zo 15 apr, 2018 12:29
Ik denk niet dat Leon foetsie is en vind het goed dat er iets meer tijd voor beschikbaar is, niet iedereen bekijkt dagelijks of wekelijks dit topic en ik vind het prima als ook eens anderen de mogelijkheid om te winnen.
Wel een probleem is dat bij mij het plaatje nu foetsie is en vervangen door de tekst 'afbeelding' :?
willem.m schreef:
zo 15 apr, 2018 11:49
Probleem is dat de fotostarter foetsie lijkt
Leon is lekker aan het fietsen dit weekeinde! :twisted:

Carl
keesswart schreef:
zo 15 apr, 2018 12:34
Wel een probleem is dat bij mij het plaatje nu foetsie is en vervangen door de tekst 'afbeelding' :?
Bij mij gewoon zichtbaar hoor. Wel je contributie betaald Kees? ;-)
PeterVanRijn schreef:
zo 15 apr, 2018 15:25
keesswart schreef:
zo 15 apr, 2018 12:34
Bij mij gewoon zichtbaar hoor. Wel je contributie betaald Kees? ;-)
Jazeker, en niet in bitcoins maar echte euro's :wink: .
Op een iPad zie ik de foto van Leon nu ook, maar op mijn pc wordt de site waar het plaatje te vinden is, geblokkeerd door een malwarefilter. Andere foto's in het forum zie ik weer wel, dus mijn malwarefilter is nogal kieskeurig.
Op de foto lijken veel mensen niet bij hun eigen tent te zitten, maar op een stuk of wat picknickbanken die tegen elkaar zijn geschoven (voor een gezamenlijke maaltijd?) en in een grote gemeenschappelijke ruimte (voor een presentatie of een vergadering?) met hoge staldeuren. Misschien een nazomerweekend dat niet in de Harskamperdennen werd gehouden? (Want daar is het zeker niet.)
Ben ik weer, net gefietst :D

Het was inderdaad een nazomerweekend dat door Anita (met één n) georganiseerd was. In euh... 2006 alweer.
Het weekend startte in het westen van Noord brabant en leidde o.a. door Zuid-Holland.
Het was een leuke camping daar. We zaten onder een perenboom. Iemand grapje iets over stoofpeertjes en ruim anderhalf uur later hadden we dus wél toetje.
Dan moet het wel de camping op Tiengemeten zijn.

Afbeelding