Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1796 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35919 berichten
Inderdaad Tom vds, het Zaanse buurtje van het NOM in Arnhem. Het was december 2022 en ik was daar uitgenodigd voor een feestelijke bijeenkomst. De fietsenstalling lag onbeschut en onbeheerd een eind buiten de kassa's vandaan en ik weigerde om m'n geliefde fiets zo achter te laten. Tussen de drukke mensenmenigte smokkelde ik hem zo ongezien het museumterrein op. Met een gerust hart naast het blauwe huis uit Harreveld gestald.
De volgende is voor jou.
Ok, de volgende:
Waar staat deze? Er zijn er twee van maar ik vind beide goed, zo ver staan ze nu ook weer niet van elkaar. :)
DSC06626.jpeg
Groet,
Tom.
‘Electricity pylon Harbour bay’ leidt me naar cadiz. Is dat ‘em?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pylons_of_C%C3%A1diz
Excuus voor mijn late reactie, je antwoord is correct Grandonneur: Cadiz.
Twee bijzondere hoogspanningsmasten. Leuk artikel op Wikipedia over deze masten.

De volgende is voor jou.

Groet,
Tom.
Wat een mooi ding hoor. Kan daar wel van genieten.

De volgende;
IMG_7222.jpeg
In twee seconden heel herkenbaar als Denemarken!
Op het hoekhuis rechts staan duidelijk de letters Le Klint. Dat is een winkel van een bekend design-lampenmerk, dat vestigingen in Denemarken heeft. Een half minuutje googlen en ik heb het gevonden in Odense: het museum van H.C. Andersen.
https://www.google.nl/maps/place/Oluf+B ... FQAw%3D%3D

Dat is nou wel heel anders dan de foto die mijn vader vanuit z'n fiets in 1958 heeft genomen:
Huis van H.C. Andersen.jpg
Het huis geheel rechts is dus afgebroken voor dat futuristische museum? Het huis van Andersen staat op de satellietfoto boven op de hoek.
Het antwoord is correct Martin! Le klint had ik zelf even gemist, maar zonder dat was je er ongetwijfeld ook goed uitgekomen.

Het museum is in 2021 geopend. Naar mijn idee bijzonder geslaagd en ik ben helemaal geen sprookjesliefhebber, het geeft een fraai beeld van de persoon die Andersen is geweest. Het gebouw en terrein is (naar mijn idee) ook bijzonder geslaagd. Aanrader, voor wie eens in de buurt is.

even op streetview bekeken, daar zie je het gebouw rechts in 2010 nog staan. Echter! dan is het al een ander gebouw dan op de foto van je vader. Ergens tussentijds is het oorspronkelijke gebouw dus al gesloopt, en de vervanger is gesloopt voor het museum.
Dank je Grandonneur. Maar echt waar, zonder deze Le Klint was ik veel moeilijker uitgekomen. Dacht ik zelfs eerder aan een te gek ontworpen kerkgebouw vanwege het Christusfiguur met kruis op de achtergrond.
We blijven nog even in DK, waar staat deze kerk?
Romaanse kerk.jpg
Dat is al gauw, Math! Inderdaad Ringsted midden op het Deense eiland Sjælland. Daar bevinden zich de oudste koninklijke graven, daarmee beschouw ik die kerk als de voorganger van de Domkirke in Roskilde, de "Delft" van Denemarken. We overnachtten in de jeugdherberg pal tegenover de kerk in Ringsted, een fraaie " Herrgård". Daar nog wat rondgefietst.
De volgende is voor jou.
Ik vond het onder de 10 fantastiske kirker i Danmark, du bør se.

Volgende plaatje
P1000545.JPG
Ja, die is het. Hoe vond je hem?

Volgende voor gios.
Ik kom hier zeer regelmatig langs op een van m'n trainingsrondjes.

Volgende, zelfde regio...
20241024_112336.jpg
Moest de foto even kopiëren naar m'n computerscherm om hem recht te zetten en uitvergroten.
Dit hier? https://www.google.nl/maps/@51.641853,4 ... FQAw%3D%3D
Je staat op de oever van Anna Jacobapolder van St. Philipsland met rechts in de verte Bruinisse.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 30 dec, 2024 17:18
Moest de foto even kopiëren naar m'n computerscherm om hem recht te zetten en uitvergroten.
Dit hier? https://www.google.nl/maps/@51.641853,4 ... FQAw%3D%3D
Je staat op de oever van Anna Jacobapolder van St. Philipsland met rechts in de verte Bruinisse.
Klopt helemaal Martin! Volgende voor jou...
Vroeger, voor de bouw van de Philipsdam, ging hier de pont naar Bru, tegenwoordig tijdens de zomermaanden alleen nog maar een fietspontje.
Dank je, Gios. Hier is de volgende:
DSC01408-kl.jpg
Een piekfijn kerkje zo te zien : de dorpskerk in Grijpkerk
Heel goed, Math. Ik wilde van huis naar Leeuwarden fietsen, toen ging in Grijpskerk m'n telefoon: of ik terug naar huis moest komen en pakte daar de trein.
De volgende is voor jou.