Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1785 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35860 berichten
zien we daar de Flåmsbana in Noorwegen rijden? zo ja, dan is het zoeken naar een plaats waar.....
Willy W - goed gezien!
Heb de Flåmsbana wel eens gezien op Rail Away van de EO. Zo te zien een ruig gedeelte met kale rotsen, dat moet tussen Myrdal en Mjølfell zijn. Buiten die plaatsen veel meer bomen. Zeker vanaf de weg Fv307 gefotografeerd? Tussen de spoorlijn en jouw plek ligt een waterpartij, heb die op Google satelliet niet kunnen vinden.
Goedemorgen mensen, gister heb ik te snel positief gereageerd- het is wel Noorwegen, maar niet de toeristische Flamsbana. Het is een andere bekende lijn, die ook wel de mooiste wordt genoemd.
Oh :o , ik kon die kale rotsen ook al niet vinden. Maar voor we verder zoeken: is het dan langs "De Bergensbanen: een spoorlijn vol geschiedenis" En fietste jij dan op de bekende Rallarvegen?
Is het dan vlak bij Geilo?
Ik vond het Hallingskeid Stasjon er wel iets op lijken.
https://www.google.nl/maps/@60.66722,7. ... FQAw%3D%3D
Probleem is dat er maar beperkt streetview aanwezig is in dat gebied.
Kun je het wel vinden met streetview???
Vanaf station Geilo fietste ik inderdaad een stukje Rallarvegen. De hele route was nog niet volledig vrijgegeven, dus 1 nachtje wild kamperen en dan terug om vanuit Geilo de Numendal route te doen. Waarschijnlijk geen streetview - is het anderszins nog te vinden?
WillyW, jij mag de volgende.

Je had 't land goed en daarna ook Bergensbanen.

Ik heb 't zelf niet meer precies kunnen terugvinden, misschien hier al, 5 km vanaf de rallervegen start bij Haugastol.
https://satellites.pro/plan/Geilo_map#O ... .804134,15

Na een ochtend met afwisselend regen en snijdend koude wind weer bij de parkeerplaats - Het hotel was nog çlosed for season', ging 1 juli pas open. Bij de enigste camper die er stond aangeklopt en wat warms te drinken gevraagd. Heerlijke verse koffie gekregen, zo lekker . Die avond een fijn hotel met zwembad en sauna in Geilo - bijgetankt & uitgerust verder.

Ga Eropuit en je beleeft altijd wat :)
OK Eropuit,
bij de eerste blik op jouw plaatje dacht ik meteen al aan Noorwegen. Zoeken naar treinen kwam ik bij de Flambana uit. Toen dat niet juist was had ik ook de Bergensbanen snel gevonden. Alleen juiste plek was inderdaad lastig.
Op naar een volgende dan, dichter bij huis en wellicht weer te makkelijk:
raadplaatje 109.jpg
Makkelijk herkend: Elburg, ben er ook langs gefietst.
https://www.google.nl/maps/@52.4478935, ... FQAw%3D%3D
Dacht ik al wel Martin dat jij het herkende. Maar wilde het ook niet moeilijk maken omdat ik vorige plaatje niet precies geraden had.
Jij mag weer
Hier is dan de volgende:
Afbeelding 157-a.jpg
Moeilijk plaatje want ik zie nog geen enkele reactie. zo te zien links verkeer en rood-wit blauwe slingers. zou dan Engeland kunnen zijn. Maar verder zie ik ook weinig aanknopingspunten, een torenspits maar verder ........
Heb nog geen idee waar
Is het Windsor?
Natuurlijk is het Engeland, de nummerplaten alleen al en de typische straatsfeer. De rode brievenbus rechts.
Nee niet Windsor, is ergens in Essex en ik hoorde landende vliegtuigen boven die plaats. Het gebouw in het midden is historisch.
Nog een plaatje wat dichterbij:
Afbeelding 156.jpg
Hebben jullie je wel eens afgevraagd wat voor functie dat centraal gelegen gebouw heeft? Je ziet wel eens opvallende gebouwen aan een marktplein in die soort historische stadjes. Het doet iets stadhuis-achtig aan. Een "city hall"? Maar er bestaat in Engeland ook een ander term voor en onder dat woord komt dat gebouw op de Wikipedia-lijst voor.
Ik dacht dat er vast wel anderen waren die dit gebouw gevonden hadden. Even zoeken naar historisch gebouw in Essex levert al snel resultaat. Thaxted Guidehall https://www.google.nl/maps/place/Thaxte ... FQAw%3D%3D
Niet Guidehall, maar Guildhall. Inderdaad Thaxted. Gebouwd in 1390! Waar vind je zoiets ouds in ons land, afgezien van kerken en kastelen? Ben er al enkele malen langs gefietst.
Het vliegtuiglawaai wat ik daar hoorde, is van het nabijgelegen Stansted Airport.
Beautiful "chocolatebox" England! Ik wilde de erachter gelegen kerk bezichtigen, maar er stonden veel auto's geparkeerd, voorzien van witte lintjes. Dus niet.... Links van de kerk staat een stellingmolen.
De volgende is voor jou.
Oke Martin, klein typefoutje maar met jouw aanwijzingen naar het historische gebouw wel snel gevonden.
even bij mijn foto's gezocht en ook historisch gebouw gevonden. zal voor jou wellicht ook niet te moeilijk zijn want volgens mij ken je heel veel uit het hoofd. we zullen het zien:
raadplaatje 112.jpg