Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1753 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
dit is in ter Apel, molenplein. gezocht met Standbeeld man en vrouw met verrekijker. daar kwam foto voorbij.
streetview laat dit zien:

https://www.google.nl/maps/@52.8739046, ... FQAw%3D%3D
Poppink schreef:
do 19 sep, 2024 17:43
...
Weet je trouwens dat diezelfde Anna de Hermitage gevuld heeft met kunst uit Nederland?
Dat Sint Petersburg is opgericht door haar man Peter de Grote?
Dat je dat allemaal kunt beluisteren via Klara van de VRT?
Ho, ho, ho! Anna Paulowna was de vrouw van onze Koning Willem-II (1840-1848). Of zij afstamde van Tsaar Peter de Grote, ongeveer 1700, is maar de vraag. Tussen Peter en Anna's vader Paul-I zitten 6 troonopvolgers, waaronder Tsarina Catharina de Grote, de moeder van Paul-I. Catharina verspreidde zelf het gerucht dat een van haar minnaars de vader van Paul was.

Bij het overlijden van Willem-II bleek dat hij een enorme schuld had aan zijn zwager Tsaar Nicolaas I. Die is toen afgelost door verkoop van de prachtige schilderijencollectie van Willem-II, deels aan de Tsaar. De Hermitage in Sint Petersburg had al een enorme kunstcollectie opgebouwd in de tijd van Catharina, die overal in Europa opkopers had met een neus voor kwaliteit en een onbeperkt budget.
Geschiedvervalsing!
Ik llijk Trump wel!
Sorry en bedankt voor de correctie.
WillyW heeft het gevonden.
dank je Poppink,
volgende maar weer, misschien reageer ik niet meteen op een oplossing want gezien het mooie weer pak ik de fiets zo meteen weer uit de schuur.
raadplaatje 91.jpg
Het veerpontje van Wilp-Gorssel? Is geen Streetview van? Op het satellietbeeld komen de rode daken wel wat overeen.
Martin, je bent er weer zeer snel bij. was ook niet al te moeilijk.
geen streetview, hier wel de locatie in maps:
https://www.google.nl/maps/place/Het+Do ... FQAw%3D%3D

jij mag weer
Bedankt WillyW, gezien jouw woonomgeving Salland moet dit alleen maar de IJssel zijn. De rivier is te groot voor de Vecht of Zwarte Water en te klein voor de Delta-rivieren. De Maas heeft te amper fiets- en voetveren. Eenvoudig gezocht op Satelliet en daar bij Gorssel staat een veertje aangegeven.
Hier is de volgende, natuurlijk afgesneden.
DSC02872-afsnede.jpg
Meppel, bij de provinciale N375 en de Steenwijkerstraatweg??


Groet,
Tom.
Heel goed, het was tijdens een fietstocht rondom Meppel en Steenwijk in 2022. Het begon te regenen, vandaar de vlekken links in beeld. Kort daarna m'n fiets in de auto gelegd, die in Meppel geparkeerd stond.
De volgende is voor jou.
“Watertoren op rotonde” gaf de oplossing.

Hier de volgende:
IMG_0044.jpeg
Groet,
Tom.
Overduidelijk de Amerikaanse grens, vanaf de Mexicaanse kant gezien. Maar van de Texaanse kust tot Tijuana van grensovergang tot grensovergang gestopt en gecontroleerd op Streetview: niet één met een decor van glazen kantoortorens....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 sep, 2024 20:03
Overduidelijk de Amerikaanse grens, ....
Klopt.

Groet,
Tom.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 sep, 2024 20:03
Overduidelijk de Amerikaanse grens, ....
Klopt.

Groet,
Tom.
[/quote]

Ja, dat kan iedereen zien, maar verder geen aanknopingspunten....
Dat ik alleen dàt deel van Martin’s post quote, is in dit geval dan ook de hint.

Ik wacht nog even met verdere hints .
Er zijn moeilijkere plaatjes geweest…

Groet,
Tom.
Is het de grens met Canada, in Michigan? De Detroit Windsor Tunnel entree naar douane. Foto van 9 aug 2020 corona tijd:

https://www.fox7austin.com/news/ap-cana ... zens-aug-9

Eropuit - voor de eerste keer een post!
Verhip, niet aan de Canadese kant gedacht! De zuid-zonnige sfeer en de twee personen op de voorgrond leken me aan Mexico denken. Het roestbruine hek van Trump....
Hé Eropuit, eerste post en meteen goed.
Welkom!

Foto van afgelopen zondag, een blokje om gedaan in Detroit. Prachtig weer hier (eigenlijk te warm en te droog voor de tijd van het jaar).

Jij mag de volgende plaatsen.

Groet,
Tom
Wat leuk! Ik was in juni 2024 Eropuit. Maar waar?


raadplaat.jpg
Die ken ik, paar jaar geleden langs gereden en nog jaren eerder erlangs gefietst. Het Kallbadhus van Varberg in Zweden. Ook vaak afgebeeld in diverse toeristische brochures van Zuid-Zweden.
https://www.google.nl/maps/@57.1085959, ... FQAw%3D%3D
Helemaal goed Martin.

Ik fietste afgelopen juni onder meer de Kattegatleden en er was die dag een paar uurtjes regen voorspeld. Kalt badhuset heeft dus wel een lekker warme saunacabines, super! Mooi dat ik een paar uurtjes daar doorbracht en verkwikt die middag verder ging.

Beurt weer naar jou.