Hoe bestaat het, zo'n schlemielig klein fietsbruggetje en je weet 'm te vinden! Het is tevens de aller-aller-noordelijkste grensovergang (afgezien van de spoorbrug een paar honderd meter verderop) tussen Nederland en Duitsland, zo vlakbij de Dollard en deel uitmakend van de Groene Kust-fietsroute.Michael W schreef:Ik weet het niet zeker maar het lijkt op de grensbrug bij NieuweschansMartin E. van Doornik schreef:Nog geen twee weken geleden heb ik over dit bruggetje gefietst, maar waar?
Op de foto ligt het asfalt nog op Nederlands grondgebied, maar het gras achter de rode strook ligt al in Duitsland, dus twee landen op één foto. Over de brug komend (mijn NL-bordje maar meteen opgeschroefd) kom je in de Charlottenpolder van Reiderland, Zollgrenzbezirk Bunde. Bij een warme bakker naast de kerk van Bunde ging ik heerlijke Duitse broden halen, daar was m'n groene Karrimor-zijtas nog niet groot genoeg voor, nog een bovenop de bagagedrager mee. Daar is m'n vrouw gek op. Op de terugweg nog even de drie molens van Winschoten bezocht en dan per trein naar huis.