Dank je JanH, maar niet zonder jouw duwtje. Ee, jaren geleden was ik op fietstocht langs molens in Zuid-Holland en kwam zodoende op bezoek aan molen De Geregtigheid in Katwijk a/d Rijn. Die stond bij harde wind stevig te draaien. Ik stelde me voor aan de molenaar Bouma wie ik was. Hij zette ineens pretoogjes op en leuk om ook een noorderling te ontmoeten. Hij zette de molen stil en zei kom mee, bij ons thuis eten. Hij is geboren en opgegroeid in Ee, zo hoort de Nederlands kortste plaatsnaam met twee
e-e uitgesproken te worden, zei hij op zijn felle toon. De trap naar boven in zijn huis had hij vervangen door een deel van een heuse molenwiek, dus op de latten naar boven lopen.... Hij stond erop dat ik ook kon logeren in zijn huis, maar tja, ik had al gereserveerd op de jeugdherberg van Noordwijk. Wel gebeld dat ik daar wat later zou komen. Echt gastvrij. Als ik de naam Ee weer zie, moest ik aan die anekdote denken....
Hier is de volgende (er is alleen maar een point-Streetview te zien, precies recht boven dit tafeltje), waar zat ik met de drinkfles in de hand?