Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1461 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34477 berichten
👍
Poppink mag weer een Raad plaatje! (uit Twente?) plaatsen.
20161007_1447_759_D50.jpg
Dit maal niet uit Twente.
En oeps! Poppink zonder helm!
Dat is snel!
Jij bent weer Martin.
Het was niet moeilijk. Gezocht op Google Afbeeldingen naar "gietijzeren waterpompen Nederland" en natuurlijk had je van die tuin-zwengelpompjes (heb ik thuis ook), pas na wat scrollen gevonden.
De kerktoren van Amerongen is een fraai voorbeeld van het Utrechtse type. Kijk maar naar Eemnes, Soest, Westbroek en zo.
Hier is de volgende:
DSCF6887-bew.jpg
Logement aan de Vecht.
https://maps.app.goo.gl/eNWULpZmmkDYkCQg7
Hier met het juiste doorkijkje.
https://maps.app.goo.gl/ruZmMh4kZAb271QR6
Sony HX400V vervorming.
Heel goed, Poppink! Langs de Utrechtse Vecht fietsen is erg mooi. April 2016.
De volgende is voor jou.

(Excuses dat ik nu pas reageer, want ik wilde vanmorgen naar m'n molen toe. Per trein en fiets mee. M'n vrouw had de auto nodig. Nou begaf op weg naar het station na 3 km de linker crank het. Met wat moeite terug gekomen. Zou vlug repareren en volgende trein pakken. Geen reserve, maar heb nog wel een ouwe rechter crank. Dat zottige gezicht met tandkransen links zou maar tijdelijk zijn, maar past de draad van het linker pedaal nou weer niet op.... Dat wordt een nieuwe crank.)
Ik ken die omgeving uit m'n Amsterdamse periode.
Afgelopen november kwam ik er 'toevallig' langs en viel mijn oog op dat mooie pand.
Vandaar; makkelijk zat!
Die foto's met dikke zoom zijn soms best wel lastig te plaatsen.
Daarom mijn volgende bijdrage, mede met het oog op Parijs-Roubaix, de Hel van het Noorden.
Ik zeg vaak: dat hebben wij in Twente ook.
1080274_1.jpg
Waar ligt dit stukje van de Hel van het Oosten?
Je hebt niet goed geblurd: G. Haan Brood Banket in Oele :wink:
https://www.google.nl/maps/@52.2430248, ... 384!8i8192
Keurig Martin.
Om te onthouden: volgende keer meer zwarting.
Foto dubbelklikken voor een groter formaat en je ziet de naam G. Haan overduidelijk door de zwarte waas heen (dus niet genoeg zwart dekkend) en ik hoefde maar te googlen dan kwam het adres in Oele zo tevoorschijn. In de nabijheid een watermolen. Makkelijk zat.

Hier is de volgende:
Wit beeldje.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
za 08 apr, 2023 15:24
...Makkelijk zat...
🤔
Heel goed, Leon. Een kouwe dag afgelopen december.
De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
za 08 apr, 2023 16:26
Een kouwe dag afgelopen december.
Die koude dag van jou is inmiddels - dankzij je zoekplaatjes - tot op de kilometer nauwkeurig te volgen.
Volgende. Ik wens iedereen een fijn paasfeest.
Afbeelding
De Maas iets boven de Belgische grens, vanaf de rechteroever naar het zuidwesten gezien?
Wat versta je onder "boven de Belgische grens"?
Het is toch benoorden de Nederlands-Belgische grens, het landschap lijkt wel wat op. Zeker niet boven de Frans-Belgische grens bij Givet!
Bij de Eijsder Beemden in de buurt misschien?