Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1458 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34460 berichten
Oké, hierbij de volgende.
IMG_3140_new.png
Martin E. van Doornik schreef:
wo 05 apr, 2023 13:12
Inderdaad Ronquières, ben daar ook geweest. Ik ben bezig met trottoirtegels te leggen naar m'n nieuwe fietsenberging. Daarom gemist.
Ja, het gaat soms hard, dat had ik met het raadplaatje daarvoor. :)
Brake, Lemgo, Weserbergland. https://www.google.nl/maps/place/Brake, ... 9ftr?hl=nl
Locatie: https://www.google.nl/maps/@52.0216489, ... 4352?hl=nl

Gevonden via: "wassermuhle fachwerk"
Ja, Jan dat klopt helemaal. 👍
Je mag weer.
Nieuwe opgave:
KnipselAA.JPG
Lastig te zoeken maar gevonden: Kloster Arnstein in Seelbach, Rheinland-Paltz.

https://www.google.nl/maps/@50.310154,7 ... 776!8i3888
Ja, dat is hm. Dacht in Obernhof, maar Seelbach ligt ook dichtbij.
Beurt naar Martin.
Eerst geprobeerd op Google Afbeeldingen met "Kirche mit vier Türmen in Deutschland", een half uur scrollen, het werd maar niks, dan nog een poging met "Kirche auf einem Hügel" en ietsje later bingo! En Seelbach werd daarbij genoemd.

Hier is de volgende: Lijkt nogal moeilijk, in mijn jeugdjaren heb ik hier heel vaak rondgelopen en -gefietst. Het is maar twee straten van een zeer bekend plein in Nederland. Je kijkt pal in de zuidelijke richting.
DSCF4338-bew.jpg
Moeilijk? Er vlakbij klinkt er vaak prachtige muziek....
Hebbes!
Ik heb jarenlang op nog geen 400 meter van de plek van je foto gewoond op het Duivelseiland.
Duivelseiland.jpg
Heel goed Poppink! Pieter de Hoochstraat met rechts de hoek op Teniersstraat. Foto april 2015. M'n Amsterdamse dovenschool was een gebouw, waar zich kleuter-, lager en voortgezet onderwijs onder één dak bevonden. In de loop der jaren werd het gebouw te klein, dus moesten de hoogste klassen verhuizen naar een dependance, wat de Pieter de Hoochstraat nr. 5 werd.
Op het oude adres speelden de kinderen op een ommuurd terrein achter de school. Op straat gaan was toen niet toegestaan, kleine dove kinderen, hè. Alleen met toestemming van de directeur konden de grotere jongens een keer per maand voetballen naast het beeld "De Dokwerker" tegenover de school.
Na de verhuizing (het was januari 1968) braken er voor onze schoolkameraden natuurlijk spannende tijden aan. Iedere middagpauze lekker erop uit trekken in de buurt. Het Rijksmuseum, het Zuiderzwembad, de Amerikaanse en Russische consulaten, het Concertgebouw, het Stedelijk, Van Gogh en de "PC" lagen zowat op korte loopafstand. Naar leuke meiden kijken in het Vondelpark. Het bekende plein is dus het Museumplein, waar in mijn tijd nog een brede weg over liep naar de onderdoorgang van het Rijks.
Zo nu en dan fietste ik vanuit Blaricum naar die school, 65 minuten deed ik er over.
Als je de Streetview van Poppink roteert naar schuin links achter me, stond mijn schoolgebouw op nummer 5. Het is inmiddels afgebroken, nu staat er een soort appartementsgebouw met die twee grote grijze "kuifen" aan de dakrand. Gelukkig heb ik in 1968 wel een foto van gemaakt. Sterke herinneringen!
School Pieter de Hoochstraat 5.jpg
De volgende is voor jou.
Terug naar Twente.
DSC_0028.JPG
Ik kwam dit tegen:
Afbeelding
Ik laat het maar aan de Tukkers over.
Ik kwam deze tegen, met de tekst "Vandaag was de loakgang langs de zuidgrens van Usselo"
Volgens mij is dit die van het Raad plaatje! Maar kan hm niet vinden.....
loakgang.jpg
Denk dat het de Grevenpaal is:
Grevenpaal.JPG
En die staat hier:
Deze.JPG
Maar kan geen Straatzicht vinden.

Edit: hier de locatie? https://www.google.nl/maps/place/52%C2% ... 1481?hl=nl
Knap gedaan hoor!
Ik weet niet hoe Google het voor elkaar krijgt om Alice hairstyling in Glanerbrug er bij te pakken.
En grappig: Nooit gehoord van de Grevenpaalweg, terwijl ik er geregeld over fiets.
Onderstaand nog een bonus plaatje uit Twente.
DSC_0030.JPG
Was m'n eerste keuze als zoekplaatje maar leek me te lastig te vinden.
Onderdeel van de route die ik fiets als ik een vriend van me opzoek.
Nieuwe opgave
DSC02424.JPG
heb zitten zoeken tussen de Hunebedden maar daar niets vergelijkbaars gevonden.
zijn het dan misschien Standing Stones ergens in Schotland?
Ziet er niet Drents uit, is het misschien in Schotland? 🤔