Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 87 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36038 berichten

Ik ben vrijdag 12 sept. weer op reis geweest :) . Ditmaal geen foto maar een videofilmpje, maar waar :wink: ? Kijk op http://nl.youtube.com/watch?v=U9M1Kix3rCg

Emden?

Haike schreef:Emden?
Helaas, nee :( .

Martin E. van Doornik schreef:Ik ben vrijdag 12 sept. weer op reis geweest :) . Ditmaal geen foto maar een videofilmpje, maar waar :wink: ? Kijk op http://nl.youtube.com/watch?v=U9M1Kix3rCg
Reede / Borkum :wink:

Afbeelding
die Bimmelbahn in Reede

Martin E. van Doornik schreef:Ik ben vrijdag 12 sept. weer op reis geweest :) . Ditmaal geen foto maar een videofilmpje, maar waar :wink: ?
Er staat een Kleinbahn klaar. Er wapperen meerdere vlaggen:
1. Schwarz rot gold: Duitse vlag
2. Schwarz rot gold mit Wappen: Niedersachsen
3. Grün weiß rot: Nordrhein-Westfalen

Het zal dus wel een haventje zijn in Niedersachsen met als achterland Westfalen. Volgens mij niet Wilhelmshaven.
Misschien is het Borkum. Dat heeft een Kleinbahn. :roll:

Michael W schreef:Reede / Borkum :wink:
Hm, laten we het daar maar op houden. Mijn typewerk duurde met onderbrekingen dus langer dan de 22 m. die er tussen de twee laatste postings zit. :?

Rachel schreef:
Michael W schreef:Reede / Borkum :wink:
Hm, laten we het daar maar op houden. Mijn typewerk duurde met onderbrekingen dus langer dan de 22 m. die er tussen de twee laatste postings zit. :?
Maar je had het wel goed :wink:

Michael W schreef:Maar je had het wel goed :wink:
Tijd voor een mutual admiration society. Op het eiland Rügen rijdt er ook eentje: der rasender Roland. :wink:

Of hier: Der Harzer Schmalspurbahn.

Hoe zo'n stampende, dampende trein rook vergeet ik nooit.

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ik ben vrijdag 12 sept. weer op reis geweest :) . Ditmaal geen foto maar een videofilmpje, maar waar :wink: ? Kijk op http://nl.youtube.com/watch?v=U9M1Kix3rCg
Reede / Borkum :wink:
die Bimmelbahn in Reede
Michael, je hebt het helemaal juist! Het is het haventje van Reede op het Duitse Waddeneiland Borkum, maar vóór de Groninger kust gelegen. Er gaat een veerboot van de Eemshaven naar Borkum. Ik kan de vuurtoren van Borkum zo vanuit mijn huis zien. Er gaat een nostalgisch treintje uit 1888 (!) naar het dorp, een leuke rit van 10 kilometer. Is bij het bootticket begrepen. Hier ben ik vaker geweest, maar heb er nooit genoeg van.
Vanuit het nuchtere Groninger landschap is de Duitse architectuur van de grote gebouwen bij de haven nogal contrasterend.

Rachel schreef:Of hier: Der Harzer Schmalspurbahn.
Hoe zo'n stampende, dampende trein rook vergeet ik nooit.
En de Molli Bäderbahn niet te vergeten !!

Die in de Harz naar de top van de Brocken ben ik 2x tegengekomen toen ik die "berg" bedwong op de fiets :wink:
Naar beneden gegaan via het Goethe-wandelpad; niet aan te raden

Martin E. van Doornik schreef:Rachel, je hebt het helemaal juist!
Martin, je bent een beetje op een dwaalspoor. Michael of all people kwam met dat antwoord.. :roll:

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Rachel, je hebt het helemaal juist!
Martin, je bent een beetje op een dwaalspoor. Michael of all people kwam met dat antwoord.. :roll:
Foutje van me, te haastig gedaan want ik ben op mijn werk. Mijn PC thuis is al drie dagen off-line, de gebruikelijke zoveelste troubles van Ziggo. Excuus :oops: !
Hier een nieuwe raadselfoto en wel een heel moeilijke. Wie is deze man, die de kaart van Nederland ingrijpend heeft veranderd en vele fietsroutes heeft ingekort :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=STLCNK7W

Michael W schreef:Naar beneden gegaan via het Goethe-wandelpad; niet aan te raden
Dat is heel erg steil en altijd glibberig in mijn herinnering.

Vroeger veel met dezegeboemeld. Dan was er weer een Sonntagsausflug met Kaffeetisch van de Siedlerbund.

Afbeelding :wink:

Na al dat sporen is het tijd voor koffie met appelgebak :wink:
In welke plaats staat deze herberg ?

Afbeelding

Michael W schreef:Na al dat sporen is het tijd voor koffie met appelgebak :wink:
In welke plaats staat deze herberg ?

Afbeelding
In Bronkhorst staat De Gouden Leeuw.
Afbeelding Even terug bij Brummen is er een pont over de IJssel. :P

Doe mij maar liever een rode wijn met tapas. :wink:

Rachel schreef:In Bronkhorst staat De Gouden Leeuw.
Afbeelding
Die lijkt er toch verdacht veel op ja :wink:

Wel met wat meer klimop dan op mijn plaatje :P

Michael W schreef:Die lijkt er toch verdacht veel op ja :wink:
Nou, OK, waar blijft jouw rondje? :D

P.S.: Ik fietste er vorige maand nog langs. 8)

Martin E. van Doornik schreef:Hier een nieuwe raadselfoto en wel een heel moeilijke. Wie is deze man, die de kaart van Nederland ingrijpend heeft veranderd en vele fietsroutes heeft ingekort :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=STLCNK7W
Drs. J.A. Bakker 8)

Rachel schreef:P.S.: Ik fietste er vorige maand nog langs. 8)
Ja, dat was natuurlijk niet de bedoeling :wink:

Hopelijk was het niet op een zondag; dan kan het daar erg druk zijn.