Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 84 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36032 berichten

Rachel schreef:Misschien kun je behalve "Oostenrijk" ook nog een hint over de gefietste route geven?
:P
Vielen Dank! :wink:
De Mozart Radweg lijkt me wel toepasselijk :wink:

Michael W schreef:De Mozart Radweg lijkt me wel toepasselijk :wink:
Bestaat ie echt? Deze ken ik wel. Hmmm!
Afbeelding :wink:

Gevonden tot mijn verbazing! Hij zal zich omdraaien in zijn armzalig graf. Afbeelding :?

Rachel schreef:Bestaat ie echt?
Zeker; Rondom Salzburg

http://www.rad-reise-service.de/tour304.html

Ik zag m Alles wordt tegenwoordig maar te gelde gemaakt... :wink:

Marco Meijerink schreef:..let op de sleutel die je nodig hebt om het kerkje binnen te komen.

Afbeelding
Nu ik de afbeelding nog eens bekijk, valt me op dat ik deze situatie op diverse kampeerterreinen deze zomer heb meegemaakt. Bij aankomst kreeg je ook zo'n sleutel maar dan voor het sanitair in je handen gedrukt. Van 1 zo'n terrein schiet mij ook de naam te binnen: Jagdlust, hihi..

Martin E. van Doornik schreef:Nu ditmaal weer dichterbij huis. Waar staat en hoe heet deze kerk in Art Deco-stijl :wink: ? De foto maakte ik in november 2004. www.mijnalbum.nl/Album=NME4WCMW
Ik vraag me af of dit onder "Art Deco" valt !! :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu ditmaal weer dichterbij huis. Waar staat en hoe heet deze kerk in Art Deco-stijl :wink: ? De foto maakte ik in november 2004. www.mijnalbum.nl/Album=NME4WCMW
Ik vraag me af of dit onder "Art Deco" valt !! :wink:
JA, inderdaad, de architectuur is echt Art Deco :D . Ik heb vroeger architectuur gestudeerd. Niet gevonden? Over het rode fietspad op de voorgrond fiets ik dagelijks langs....

Rachel schreef:
Michael W schreef:De Mozart Radweg lijkt me wel toepasselijk :wink:
Bestaat ie echt? Deze ken ik wel. Hmmm!
Afbeelding :wink:
Wij hebben in september 2000 in Tsagguns (Vorarlberg) gekampeerd (sorry, per auto). In een winkel in het dorp kochten wij toevallig ook zo'n doosje Mozartkugeln! Leuk dat ik die op de foto weer heb herkend.

Martin E. van Doornik schreef:JA, inderdaad, de architectuur is echt Art Deco :D . Ik heb vroeger architectuur gestudeerd. Niet gevonden? Over het rode fietspad op de voorgrond fiets ik dagelijks langs....
Maar deze is wel op het randje, hoor. Lijkt toch meer op Nieuwe Zakelijkheid of Amsterdamse School. Is zo sober.

Geef mij dit soort kerkjes maar..
Afbeelding

Hier was ik precies een week geleden, ook in de Weem van Helmantel om me daar naast alle 'Oh' en Ah' roepende bezoekers te ergeren aan het pietepeuterige werk van de beste man. :?

Op de vraag van Martin waar de kerk staat:

Korreweg Groningen

Groet

Jans

Jans Kinds schreef:Op de vraag van Martin waar de kerk staat:
Korreweg Groningen
Groet
Jans
De Sionskerk uit 1934, nu een moskee 8)
Architect : Mensink

Jans Kinds schreef:Op de vraag van Martin waar de kerk staat:

Korreweg Groningen

Groet

Jans
Heel goed! De Sionskerk op de hoek van Korreweg en Floresplein ten oosten van het centrum van Groningen, bouwjaar 1934.
Nu gedeeltelijk als Turks moskee in gebruik en in een ander deel is een buurtrestaurant gevestigd. Ik vind het toch wel een markant herkenningspunt, niet ver van het Van Starkenborghkanaal. Mijn werk staat in de onmiddelijke nabijheid van de Kardinge sporthal. Dat lelijke ding met een reeks holle daken.

Michael W schreef:De Sionskerk uit 1934, nu een moskee 8)
Architect : Mensink
Kijk! Ook hier bij Catharinalaan 1.

Onmiskenbaar 'Amsterdamse School' volgeling. :wink:

Rachel schreef: Onmiskenbaar 'Amsterdamse School' volgeling. :wink:
Yip

Art deco is met veel meer franje :wink:

Rachel schreef:Lijkt toch meer op Nieuwe Zakelijkheid
De Nieuwe Zakelijkheid is heel anders: vaak lichte betonnen gebouwen met grote ramen. Het Van Nelle-gebouw in Rotterdam, het Zonnestraal-sanatorium bij Hilversum (de eiken eethoek in ons 2e huis in Zweden komt van Zonnestraal!), hotel Gooiland tegenover de St. Vituskerk in Hilversum, de Openluchtschool in Amsterdam, het Rietveldhuis in Utrecht en de technische school achter het Bernoulliplein in Groningen.

Nog maar wat architectuur er in dan :wink:

Waar in Nederland staat dit fraaie Art Nouveau pand en wat is de naam ervan ?

Afbeelding

Michael W schreef:Nog maar wat architectuur er in dan :wink:

Waar in Nederland staat dit fraaie Art Nouveau pand en wat is de naam ervan ?
Geen idee, ik zie wel veel dierenfiguren. De halfronde uitbouw lijkt me nieuw en niet overeenkomstig met het origineel. Aan het type straatnaambord rechts te zien is Amsterdam zeker niet.

Martin E. van Doornik schreef:Geen idee, ik zie wel veel dierenfiguren. De halfronde uitbouw lijkt me nieuw en niet overeenkomstig met het origineel. Aan het type straatnaambord rechts te zien is Amsterdam zeker niet.
Amsterdam is het zeker niet en Den Haag ook niet !!
De uitbouw is volgens mij origineel.

Het is gebouwd in 1903 :wink:

Michael W schreef:Het is gebouwd in 1903 :wink:
Het gebouw staat in Venlo (onverwachte plek - ik zou het eerder in Den Haag zoeken) en werd Metropole genoemd naar het cafe dat er ooit in huisde. De architect is Pierre Rassaerts.
Afbeelding
:wink: