Bestaat ie echt? Deze ken ik wel. Hmmm!Michael W schreef:De Mozart Radweg lijkt me wel toepasselijk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zag m Alles wordt tegenwoordig maar te gelde gemaakt...Michael W schreef:http://www.rad-reise-service.de/tour304.html
Nu ik de afbeelding nog eens bekijk, valt me op dat ik deze situatie op diverse kampeerterreinen deze zomer heb meegemaakt. Bij aankomst kreeg je ook zo'n sleutel maar dan voor het sanitair in je handen gedrukt. Van 1 zo'n terrein schiet mij ook de naam te binnen: Jagdlust, hihi..Marco Meijerink schreef:..let op de sleutel die je nodig hebt om het kerkje binnen te komen.
Ik vraag me af of dit onder "Art Deco" valt !!Martin E. van Doornik schreef:Nu ditmaal weer dichterbij huis. Waar staat en hoe heet deze kerk in Art Deco-stijl ? De foto maakte ik in november 2004. www.mijnalbum.nl/Album=NME4WCMW
JA, inderdaad, de architectuur is echt Art Deco . Ik heb vroeger architectuur gestudeerd. Niet gevonden? Over het rode fietspad op de voorgrond fiets ik dagelijks langs....Michael W schreef:Ik vraag me af of dit onder "Art Deco" valt !!Martin E. van Doornik schreef:Nu ditmaal weer dichterbij huis. Waar staat en hoe heet deze kerk in Art Deco-stijl ? De foto maakte ik in november 2004. www.mijnalbum.nl/Album=NME4WCMW
Wij hebben in september 2000 in Tsagguns (Vorarlberg) gekampeerd (sorry, per auto). In een winkel in het dorp kochten wij toevallig ook zo'n doosje Mozartkugeln! Leuk dat ik die op de foto weer heb herkend.Rachel schreef:Bestaat ie echt? Deze ken ik wel. Hmmm!Michael W schreef:De Mozart Radweg lijkt me wel toepasselijk
Maar deze is wel op het randje, hoor. Lijkt toch meer op Nieuwe Zakelijkheid of Amsterdamse School. Is zo sober.Martin E. van Doornik schreef:JA, inderdaad, de architectuur is echt Art Deco . Ik heb vroeger architectuur gestudeerd. Niet gevonden? Over het rode fietspad op de voorgrond fiets ik dagelijks langs....
Heel goed! De Sionskerk op de hoek van Korreweg en Floresplein ten oosten van het centrum van Groningen, bouwjaar 1934.Jans Kinds schreef:Op de vraag van Martin waar de kerk staat:
Korreweg Groningen
Groet
Jans
De Nieuwe Zakelijkheid is heel anders: vaak lichte betonnen gebouwen met grote ramen. Het Van Nelle-gebouw in Rotterdam, het Zonnestraal-sanatorium bij Hilversum (de eiken eethoek in ons 2e huis in Zweden komt van Zonnestraal!), hotel Gooiland tegenover de St. Vituskerk in Hilversum, de Openluchtschool in Amsterdam, het Rietveldhuis in Utrecht en de technische school achter het Bernoulliplein in Groningen.Rachel schreef:Lijkt toch meer op Nieuwe Zakelijkheid
Geen idee, ik zie wel veel dierenfiguren. De halfronde uitbouw lijkt me nieuw en niet overeenkomstig met het origineel. Aan het type straatnaambord rechts te zien is Amsterdam zeker niet.Michael W schreef:Nog maar wat architectuur er in dan
Waar in Nederland staat dit fraaie Art Nouveau pand en wat is de naam ervan ?
Amsterdam is het zeker niet en Den Haag ook niet !!Martin E. van Doornik schreef:Geen idee, ik zie wel veel dierenfiguren. De halfronde uitbouw lijkt me nieuw en niet overeenkomstig met het origineel. Aan het type straatnaambord rechts te zien is Amsterdam zeker niet.