Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 78 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36025 berichten

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:en werd daar goed verwend door drie bloedmooie dochters
Heb je daar geen foto van :wink:
Wel een foto van het huis alleen (Dorstenerstraße 17 in Schermbeck), maar van de meiden niet meer. Ik ben in 1985 getrouwd. Ze zullen nu wel allang moeders en misschien al oma's zijn geworden. Het is tenslotte 28 jaar geleden....

Martin E. van Doornik schreef:Het is tenslotte 28 jaar geleden....
Ok, dan maar weer een fraai raadplaatje :wink:

Welke kerk is dit ?
Afbeelding
Is nog een gewone analoge foto.

Detail van het altaar :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Het is tenslotte 28 jaar geleden....
Ok, dan maar weer een fraai raadplaatje :wink:

Welke kerk is dit ?

Is nog een gewone analoge foto.
De Notre Dame in Parijs: herkenbaar aan de rondgebogen en niet veelhoekige bouwwijze van het kooreind. Daarnaast zijn de grote ringvormige vensters bovenin de spitsboogramen opvallend. Ik heb hier in 1978 gestaan (weliswaar met de auto gereisd.... :oops:).

Martin E. van Doornik schreef: De Notre Dame in Parijs: herkenbaar aan de rondgebogen en niet veelhoekige bouwwijze van het kooreind. Daarnaast zijn de grote ringvormige vensters bovenin de spitsboogramen opvallend. Ik heb hier in 1978 gestaan (weliswaar met de auto gereisd.... :oops:).
Fout Martin !!

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: De Notre Dame in Parijs: herkenbaar aan de rondgebogen en niet veelhoekige bouwwijze van het kooreind. Daarnaast zijn de grote ringvormige vensters bovenin de spitsboogramen opvallend. Ik heb hier in 1978 gestaan (weliswaar met de auto gereisd.... :oops:).
Fout Martin !!
Jammer, het leek anders wel erg op.... :oops:

Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:
Fout Martin !!
Jammer, het leek anders wel erg op.... :oops:
Nou ja, een beetje wel. Het is in ieder geval wel een Notre Dame, niet de Drie Bloedmooie Pleegzusters dus. 8) Deze kathedraal staat in Amiens en ook op de werelderfgoedlijst.

Ik herkende hem aan de swastika/zonnewiel vloer. Is me om de een of andere reden bijgebleven. :?

Rachel schreef:Nou ja, een beetje wel. Het is in ieder geval wel een Notre Dame, niet de Drie Bloedmooie Pleegzusters dus. 8) Deze kathedraal staat in Amiens en ook op de werelderfgoedlijst.

Ik herkende hem aan de swastika/zonnewiel vloer. Is me om de een of andere reden bijgebleven. :?
:wink: :wink: :wink:
Afbeelding

Michael W schreef: :wink: :wink: :wink:
Afbeelding
:P :P :P

Rachel schreef:Deze kathedraal staat in Amiens en ook op de werelderfgoedlijst.
Onbegrijpelijk dat de Jacobsroute naar Santiago niet even langs deze bijzonder fraaie gotische kerk gaat. :wink:

Michael W schreef:Onbegrijpelijk dat de Jacobsroute naar Santiago niet even langs deze bijzonder fraaie gotische kerk gaat. :wink:
Ja, raar. Het is net als St. Quentin een deel van de oude pelgrimsroute. :? Je moet je eigenlijk nooit alles van dat soort routes aantrekken. Je eigen plan trekken. :P

Rachel schreef: Je eigen plan trekken. :P
Dan kom je vanzelf hier :wink:

Afbeelding

Misschien komt dat omdat Amiens op de imposante kathedraal na helemaal niets te bieden heeft. Allemaal kapotgeschoten in de grote oorlog.

Michael W schreef:
Rachel schreef: Je eigen plan trekken. :P
Dan kom je vanzelf hier :wink:

Afbeelding
Plons. Waar die spionerende satelieten al niet goed voor zijn. Hierdoor verzwolgen worden: het gaat nu gebeuren. :wink: :arrow:

willem.megens schreef:Misschien komt dat omdat Amiens op de imposante kathedraal na helemaal niets te bieden heeft. Allemaal kapotgeschoten in de grote oorlog.
Ik ben voor minder omgereden.. :roll:

Rachel schreef:
willem.megens schreef:Misschien komt dat omdat Amiens op de imposante kathedraal na helemaal niets te bieden heeft. Allemaal kapotgeschoten in de grote oorlog.
Ik ben voor minder omgereden.. :roll:
Precies :wink:

Andere bezienswaardigheden naast de mooiste en grootste gotische kathedraal van Frankrijk (met opvallende swastikavloer):
- Het huis van Jules Verne
- Het stenen circus Cirque Jules Verne
- Musée de Picardie
- De ‘Hortillonnages’, de beroemde moestuinen van Amiens in een wirwar van waterweggetjes
Voor meer informatie: www.amiens.com/tourisme

Michael W schreef:
Rachel schreef:
willem.megens schreef: - Het huis van Jules Verne
Vreemd, Jules Verne woonde toch in Nantes :? ? Dit staat vermeld in de ANWB-reisgids over de Loirestreek.

Martin E. van Doornik schreef: - Het huis van Jules Verne
Vreemd, Jules Verne woonde toch in Nantes :? ? Dit staat vermeld in de ANWB-reisgids over de Loirestreek.
"Jules Verne (Nantes, 8 februari 1828 – Amiens, 24 maart 1905) was een Franse schrijver en pionier in het sciencefictiongenre" vlgns Wikipedia :wink:

Aan de voet van deze dijk,
Afbeelding

een eindje verwijderd van de pootje badende koeien,
Afbeelding

nam ik gisteren een verfrissende duik in het riviertje. :wink:

Waar is dat?

Matthijs is uitgesloten van deelname, hiha!

De linge?

Peter.