Mwaah,... na 25 jaar weten we het wel een beetje van elkaar...Rachel schreef:Dat is volledig op eigen risico.Haike schreef:Nou ik zal dan maar eens een bezoek aan de huisarts gaan afleggen....
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mwaah,... na 25 jaar weten we het wel een beetje van elkaar...Rachel schreef:Dat is volledig op eigen risico.Haike schreef:Nou ik zal dan maar eens een bezoek aan de huisarts gaan afleggen....
Oh, I see!Haike schreef:Mwaah,... na 25 jaar weten we het wel een beetje van elkaar...
Nog niet gevonden? Tip: deze plaats lag 90 jaar geleden in een ander land.Martin E. van Doornik schreef:Vanuit de tuin van een Jugendherberge genoot ik van dit prachtige uitzicht met een fraaie kerktoren. Ik denk er nog vaak aan. Het is wel vlak over de grens, maar waar ? www.mijnalbum.nl/Album=FGSBUNVX
De drie punten van verschillende breedtes op het vierkante gedeelte van de toren vind ik charmant.
Helaas nee, fout. Aachen is een grote stad. Maar je bent wel warm. Wel de andere grens over waar men nog steeds Duits spreekt.De tovenaar schreef:Aix-la-Chapelle oftwel Aachen (Aken)Martin E. van Doornik schreef: Nog niet gevonden? Tip: deze plaats lag 90 jaar geleden in een ander land.
Zou het niet eerder hier zijn? Jammergenoeg zijn volgens deze pagina in de plaatsjes met "jeugd"herberg geen uitzichten met kerktoren als deze.Michael W schreef:MalmédyMartin E. van Doornik schreef:Wel de andere grens over waar men nog steeds Duits spreekt.
Eigenlijk ga ik er van uit dat die bewuste jeugdherberg inmiddels wel opgeheven zal zijnRachel schreef:Zou het niet eerder hier zijn? Jammergenoeg zijn volgens deze pagina in de plaatsjes met "jeugd"herberg geen uitzichten met kerktoren als deze.Michael W schreef:MalmédyMartin E. van Doornik schreef:Wel de andere grens over waar men nog steeds Duits spreekt.
Die "jeugdherberg" aan de Judenstrasse in Eupen is er nog steeds, maar is niet aangesloten bij een van de twee Belgische jeugdherbergenorganisatiesRachel schreef:Maar dan ligt Malmédy weer te ver en het heeft ook niet zo'n toren. Eupen voldoet dan beter. Daar was een aantal jaren geleden nog een Juhugendherberge aan de Judenstraße of all places.Michael W schreef: Plus "net over de grens", de Elzas is minstens 2 grenzen verderop
Het is mogelijk. Als je vanuit de JH naar het zuidwesten tuurt zie je misschien die kerk. No pics. Ik kan me er niets meer van herinneren. Ik heb het beeld van een grauwe stad met idd onverwacht Duits sprekende mensen. Wel makkelijker dan het Frans.Michael W schreef:De Sint Jozef in Eupen dan maar ?