Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 68 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36023 berichten

Rachel schreef:
Michael W schreef: Helaas Rachel Fout !!
:(
Nou uhm, de Schoterveense molen dan maar.. :roll:
Ook al fout :wink:
Tip: hij staat niet aan de openbare weg !!

Rachel schreef:Ruim 5 uur later kwam ik deze beeldengroep tegen nadat ik een paar keer de 'verkeerde' weg had genomen en ietwat verdwaald was. :?
Afbeelding
Waar o waar? 8)
Hij is vannacht blijkbaar gestolen :wink:

Michael W schreef:Een moeilijke retour :wink:

Op welke oude wipmolen zaten deze twee Aalscholvers vandaag rond 13.00 uur even uit te rusten?

Afbeelding
Jammer van de wolkenloze lucht anders had ik 'm wel geweten...

Nu een gokje: Egmond aan den Hoef

Franke schreef: Jammer van de wolkenloze lucht anders had ik 'm wel geweten...
Er waren gisteren helaas geen wolken (die kan ik er wel bij fotoshoppen natuurlijk) :wink:
Tip 2: je kan er alleen lopend komen over een kilometers lang pad.

Afbeelding

Michael W schreef:Tip 2: je kan er alleen lopend komen over een kilometers lang pad.
Afbeelding

Ik zie door de molens de wieken niet meer. :? En het is ook nog eens plakweer en de beeldengroep is ook al gejat. Door wie eigenlijk? 8)

Rachel schreef:Ik zie door de molens de wieken niet meer. :?
Je allereerste gok was er trouwens redelijk dichtbij :wink:

Rachel schreef:
Ik zie door de molens de wieken niet meer. :? En het is ook nog eens plakweer en de beeldengroep is ook al gejat. Door wie eigenlijk? 8)
Tja er is daar wel een vrouwelijke fietser gezien........ :lol:

Haike schreef:
Rachel schreef:en de beeldengroep is ook al gejat. Door wie eigenlijk? 8)
Waar was dat dan Haike ?? :wink:

Michael W schreef:
Haike schreef:
Rachel schreef:en de beeldengroep is ook al gejat. Door wie eigenlijk? 8)
Waar was dat dan Haike ?? :wink:

Euuuhhhh......

Michael W schreef:
Rachel schreef:Ik zie door de molens de wieken niet meer. :?
Je allereerste gok was er trouwens redelijk dichtbij :wink:
Mja, wat is dichtbij. De enige die echt dichtbij ligt, is een grondzeiler met de toepasselijke naam 'Hoop doet leven'... :roll:

Rachel schreef:Mja, wat is dichtbij. De enige die echt dichtbij ligt, is een grondzeiler met de toepasselijke naam 'Hoop doet leven'... :roll:
6 km :wink:
Die "hoop doet leven" stond vroeger in Rijnsburg, is een aantal jaren geleden verplaatst, en daar kan je met de fiets bij komen !!

Michael W schreef:
Rachel schreef:Mja, wat is dichtbij. De enige die echt dichtbij ligt, is een grondzeiler met de toepasselijke naam 'Hoop doet leven'... :roll:
6 km :wink:
Die "hoop doet leven" stond vroeger in Rijnsburg, is een aantal jaren geleden verplaatst, en daar kan je met de fiets bij komen !!
In Rijnsburg kwam ik al jaren niet meer...

Is het soms de 'Zweilandermolen in Warmond, waar ik ook al lang niet meer was. :wink:

In Warmond is er nog eentje maar daar kan ik geen plaatje van vinden. :?

Saaxumhuizen is helemaal goed :D ! De torenspits in de verte is echter de Herv. kerk van Leens. Eenrum is helaas fout. Die heeft een heel andere torenspits, kijk maar op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenrum
Op mijn foto met het bloeiende aardappelveld zijn verder twee wintturbines bij Wehe-Den Hoorn zichtbaar. Gemaakt met een zoomlens.
Nu een nieuwe raadselfoto: afgelopen vrijdag 27 juni om 19.10 uur gefotografeerd, maar waar? Het is wel een grote stad in het buitenland. http://www.mijnalbum.nl/Album=63UEXJKU :wink:

Michael W schreef:
Franke schreef: Jammer van de wolkenloze lucht anders had ik 'm wel geweten...
Er waren gisteren helaas geen wolken (die kan ik er wel bij fotoshoppen natuurlijk) :wink:
Tip 2: je kan er alleen lopend komen over een kilometers lang pad.

Afbeelding
Egmond a/d Hoef heeft geen wipmolen maar wel een zeer vervallen beltmolen, de "Koffiemolen". De Schoterveense molen staat in Haarlem.
Zo ziet een wipmolen qua type eruit: http://www.simav.nl/188-Bonkmolen/pagina_bonkmolen.htm
Dit is slechts een voorbeeld, ik weet dus nog niet op welke wipmolen de aalscholvers zitten. In ieder geval heeft hij wel een molenwiek met het Fauël-systeem (gebogen fokkeborden langs de roeden). Dus waar de linker aalscholver op zit. Probeer eens met http://www.molendatabase.nl/nederland/
Ik heb zelf in 1983 met de Zweilander molen gedraaid (zie onder) en hij heeft geen Fauël-wieksysteem.

Rachel schreef:In Rijnsburg kwam ik al jaren niet meer...

Is het soms de 'Zweilandermolen in Warmond, waar ik ook al lang niet meer was. :wink: ?
In Warmond e.o. staan veel mooie molens maar die zijn het allemaal niet.

Tja Rijnsburg is ook niet echt interessant hé :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Nu een nieuwe raadselfoto: afgelopen vrijdag 27 juni om 19.10 uur gefotografeerd, maar waar? Het is wel een grote stad in het buitenland. http://www.mijnalbum.nl/Album=63UEXJKU :wink:
Kirche Masthugget of Masthuggskyrkan in Göteborg of Gothenburg of Gotenburg :wink:
Hij staat op de Stigberg en is gebouwd in 1914.

Afbeelding

Michael W schreef:Tja Rijnsburg is ook niet echt interessant hé :wink:
Nee, helemaal niet. :?

Na een warme wolkbreuk alhier waar ik met blote voeten doorheen ben gaan stampen, wist ik plotseling het antwoord!

Natuurlijk, het moest de Lageveensemolen in Lisse zijn! :D

Afbeelding
:wink:

Oja, de beeldengroep is zo'n 12 km van dit grappige molentje verwijderd. 8)

Rachel schreef:Na een warme wolkbreuk alhier waar ik met blote voeten doorheen ben gaan stampen, wist ik plotseling het antwoord!

Natuurlijk, het moest de Lageveensemolen in Lisse zijn! :D
Het is de de Lageveensemolen in Lisse, in het natuurgebied Wassergeest, grenzend aan de Keukenhof !!
Staat t.o.v de Hogeveensemolen (in Noordwijkerhout) gescheiden door de Leidsevaart of Haarlemmertrekvaart.

:D

Nog een hintje over de blije beelden:
ik passeerde o.a. deze weg
Afbeelding
en liet mij voor 65 cent overvaren hetgeen een foute keuze was. De veerbaas leek reusachtig op de lachende man in de beeldengroep. Volgens mij zijn dit de standaard-genetische trekken van mannen in die omgeving. :D

Rachel schreef::D

Nog een hintje over de blije beelden:
ik passeerde o.a. deze weg
Afbeelding
en liet mij overvaren hetgeen een foute keuze was. De veerbaas leek reusachtig op de lachende man in de beeldengroep. Volgens mij zijn dit de standaard-genetische trekken van mannen in die omgeving. :D
Dan weet ik het direct.

Waar die beelden precies staan weet ik niet maar het kerkje achter het straatnaambord staat in Rijnsaterwoude; het pontje brengt je naar Oude Wetering maar tussen 1 oktober tot 1 april niet op zondag :wink: