door
Rachel » wo 04 jun, 2008 16:22
Michael W schreef:Rachel schreef:Bedoel je het Wonnepad dat uitkomt op de Warmoeskade (!) ten zuiden van Alphen?
Maja, dat is niet onverhard..
Deze is ook verhard voorbij het bruggetje; het Wonnepad is 10x breder maar wel fraai en ligt meer bij Bodegraven
Om nog eventjes terug te komen op de favo paadjes her en der. Ik was op de Dammekade - teleurstellend! - en het Bedelaarsbos. Zie hieronder.
Fietsend vanaf de Westoever van de Gouwe tussen Boskoop en Alphen is het een lastig te vinden route, die begint als Baanwegsekade maar dan overgaat in fietspad onder het spoor door. Je moet je echt van de Gouwedijk afstorten de polder in. Er zijn blijkbaar nog niet zo lang geleden enorme hoeveelheden schelpen over uitgestrooid. Het is een heel gezwoeg om daar overheen te baggeren. Het is overduidelijk een pad aan de rafelrand van Alphen, evenals de Dammekade dat is bij Bodegraven. Op beide paden is de herrie van de N11 onverdraaglijk.
Het voelt ook aan dat dit gebied veel te verstouwen heeft. De aarde kan veel aan maar dit is een overdosis, zoiets..
Ik heb ook nog eens het Wonnepad gefietst dat voor mijn gevoel dichter bij Boskoop ligt dan Bodegraven. Kijk..
Die is echt het mooist uit de omgeving. Misschien lag het aan de zomerse 25 graden die dag, who knows. De aanrollende zeewind maakte het allemaal fantastisch fietsen.