25.000, 50.000, 75.000, 100.000 of meer dan 100.000 inwoners ?Martin E. van Doornik schreef:Tip : Het is wel een grote stad in Hessen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat verbaasde mij ook zo'n armoedige restauratie, vooral omdat Hessen een rijke deelstaat is.Martin E. van Doornik schreef:Helaas "verminkt" herbouwd, want met dezelfde natuursteen had men de beschadigde achtkantige torens (die nog binnen in de moderne torens staan!) kunnen herstellen!
Hier de (eerste) foto ( http://www.mijnalbum.nl/Album=7BEXVKKF ) van de vooroorlogse Martinskirche van Kassel, door mij genomen. De foto hing aan de zuidwand van de kerk, helaas met spiegelend glas ervoor.... Hoe sierlijk fraai was de kerk toen! Krieg? Wahnsinn!Michael W schreef:Dat verbaasde mij ook zo'n armoedige restauratie, vooral omdat Hessen een rijke deelstaat is.Martin E. van Doornik schreef:Helaas "verminkt" herbouwd, want met dezelfde natuursteen had men de beschadigde achtkantige torens (die nog binnen in de moderne torens staan!) kunnen herstellen!
Yip Arno, het kasteel was van de Heren van Braunschweig en staat in Wolfenbüttel.arnob schreef:Herzog August Bibliothek in Wolfenbuttel lijkt me (ik was in een vorig leven bibliothecaris ...)