Wat ik zo grappig vind is dat mijn paklijst in de loop der jaren zo veranderd is. De twee grootste veranderingen: 1 Vroeger was ik vooral van zo licht en zo compact mogelijk. Nu (inmiddels 60) sjouw ik steeds meer mee: stoeltje, dik en groot (maar erg lekker liggend) matje, om maar een voorbeeld te noemen. Ik ben steeds meer gaan inzetten op 'comfort' 2 Op mijn eerste fietsreis had ik nul kabeltjes en nul oplaaddingen. Dat is nu volkomen anders (telefoon, powerpack, lampjes, reistablet, etc)
Straks voor 2 a 3 maanden naar Spanje, dus wat meer warme kleren dan gewoonlijk, en een heleboel verlichting
hier mijn paklijstje
Het is een excell lijstje, in de eerste kolom duid ik aan wat meegaat op de volgende reis,.... eenmaal zo beslist is het snel bij elkaar gezocht net voor het vertrek....
Ben best wel tevreden dat met eten en drinken ik net onder de 100kg blijf, nu ga ik proberen het volume wat te verminderen, bv: onderweg koop ik waarschijnlijk een donsvestje en kan dan mijn oudste fleece weg en voor de volgende reis in de zomer ga ik zeker een andere slaapzak kopen....