Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 245 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34272 berichten
De Skagafjardaleid? (F752)
willem.m schreef:
do 06 dec, 2018 08:41
De Skagafjardaleid? (F752)
Ook niet :)
Extra hints.
De brug gaat hierover:
Knipsel-09.JPG
Verderop op deze route heb ik overnacht aan deze rivier. Linksboven zie je een hut.
Knipsel-11.JPG
Close up van de hut:
Knipsel-12.JPG
Heerlijk plekje. Niemand te zien.

Nog een hint: de weg, met een officieel F-nummer staat niet op Google Maps.

-Jan
De Mælifellsdalsvegur (756), dit is een zijweg van de Kjalvegur naar Varmahlíð?
De tovenaar schreef:
do 06 dec, 2018 11:52
De Mælifellsdalsvegur (756), dit is een zijweg van de Kjalvegur naar Varmahlíð?
Nee ook niet. Ik merk dat er vele mooie wegen op IJsland zijn. Ga zeker weer een keer erheen :)
De weg die ik bedoel bevindt zich in het zuiden en verbindt twee wegen die wél op Google maps staan.

-Jan
JanH schreef:
do 06 dec, 2018 13:26
De tovenaar schreef:
do 06 dec, 2018 11:52
De Mælifellsdalsvegur (756), dit is een zijweg van de Kjalvegur naar Varmahlíð?
Nee ook niet. Ik merk dat er vele mooie wegen op IJsland zijn. Ga zeker weer een keer erheen :)
De weg die ik bedoel bevindt zich in het zuiden en verbindt twee wegen die wél op Google maps staan.
 
Inmiddels is wel bewezen dat je op IJsland makkelijker de weg kwijtraakt als rond het Plateau van Langres :roll:
't Ziet er heel mooi uit daar, maar 't is ook vooral "veel van hetzelfde" ... dat bewijzen de antwoorden. :oops:

BSM
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 14:30
Inmiddels is wel bewezen dat je op IJsland makkelijker de weg kwijtraakt als rond het Plateau van Langres :roll:
Het Franse platteland vind ik dan ook nog altijd de ultieme plek voor het offline navigeren vanwege de kolossale hoeveelheid borden.
Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 14:30

Inmiddels is wel bewezen dat je op IJsland makkelijker de weg kwijtraakt als rond het Plateau van Langres :roll:
't Ziet er heel mooi uit daar, maar 't is ook vooral "veel van hetzelfde" ... dat bewijzen de antwoorden. :oops:

BSM
Ok, Ok, de hint is duidelijk.
Nieuwe hint dan maar. Een dag later, na de overnachting in de hut, kwam ik uit op de eerder genoemde F261.

-Jan
Leon schreef:
do 06 dec, 2018 14:54
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 14:30
Inmiddels is wel bewezen dat je op IJsland makkelijker de weg kwijtraakt als rond het Plateau van Langres :roll:
Het Franse platteland vind ik dan ook nog altijd de ultieme plek voor het offline navigeren vanwege de kolossale hoeveelheid borden.
Afbeelding
In Chalindrey kan je nog best verdwalen (je hebt er als je op de juiste wijze verdwaalt ook nog een interessante, monumentale locomotiefloods).
De weg naar Champlitte is nogal vermoeiend "geaccidenteerd" - in ieder geval omgekeerd van daar naar Chalindrey.

Ik navigeer overigens altijd offline, gewoon met papieren kaarten.
Frankrijk staat aardig vol met wegwijzers, <Toutes Directions]   [Autres Directions>   maar zelden staat daar dan ook bij: dit is DE weg voor de vakantie-fietser, nog minder vaak zijn er bordjes "wildkampeerder hierheen".

BSM
JanH schreef:
do 06 dec, 2018 15:10
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 14:30

Inmiddels is wel bewezen dat je op IJsland makkelijker de weg kwijtraakt als rond het Plateau van Langres :roll:
't Ziet er heel mooi uit daar, maar 't is ook vooral "veel van hetzelfde" ... dat bewijzen de antwoorden. :oops:

BSM
Ok, Ok, de hint is duidelijk.
Nieuwe hint dan maar. Een dag later, na de overnachting in de hut, kwam ik uit op de eerder genoemde F261.

-Jan
Dan zal het de Öldufellsleið (F232) zijn? Ik zag deze brug op youtube maar die lijkt niet op de jouwe.

Deze brug over de Leirá lijkt er wel op :wink:
https://www.nordbilder.com/reisebericht ... index.html

Lokatie: https://goo.gl/maps/thj5TKSc2nn
De tovenaar schreef:
do 06 dec, 2018 15:35

Dan zal het de Öldufellsleið (F232) zijn? Ik zag deze brug op youtube maar die lijkt niet op de jouwe.

Deze brug over de Leirá ijkt er wel op :wink:
Klopt. Goed gevonden. Dat is h'm. het is de brug over de Leirá. Zie ook de overeenstemming in de heuvels op de achtergrond. De route had meerdere bruggen en waterdoorsteken.
De witte gletsjer is de Mýrdalsjoküll.

De F232 verbindt de F209 en de F210. Het begin van de F232 op de F209 ziet er zo uit.
Knipsel-08.JPG
View van Goole, met rechts de F209
Knipsel-10.JPG
Zag dat Tovenaar later dit punt ook al in zijn bericht had opgenomen.

Tovenaar mag nu.

-Jan

Aangepast: "links" moet zijn "rechts"
JanH schreef:
do 06 dec, 2018 15:54
Klopt. Goed gevonden. Dat is h'm. het is de brug over de Leirá. Zie ook de overeenstemming in de heuvels op de achtergrond. De route had meerdere bruggen en waterdoorsteken.
De witte gletsjer is de Mýrdalsjoküll.
Na zoveel hints kon het niet meer missen, zoveel wegen zijn er niet. Wist niet dat er zoveel wegen op google maps ontbraken (staan gelukkig wel op OSM).

Hier een makkelijke:
Afbeelding
De tovenaar schreef:
do 06 dec, 2018 16:13
JanH schreef:
do 06 dec, 2018 15:54
Klopt. Goed gevonden. Dat is h'm. het is de brug over de Leirá. Zie ook de overeenstemming in de heuvels op de achtergrond. De route had meerdere bruggen en waterdoorsteken.
De witte gletsjer is de Mýrdalsjoküll.
Na zoveel hints kon het niet meer missen, zoveel wegen zijn er niet. Wist niet dat er zoveel wegen op google maps ontbraken (staan gelukkig wel op OSM).

Hier een makkelijke:
Afbeelding
De Glind - 52°07'12.3"N 5°30'22.9"E - GoogleMaps

Op de gedenksteen Ds Roelof Jan Willem Rudolph stichter van het jeugddorp De Glind.

't Is ook een beetje "te" gemakkelijk als er een leesbare tekst-clue in het raad-plaatje zit.
't Helpt dan wel als je De Glind een beetje kent en dus direct als mogelijke oplossingsrichting ziet.

BSM
Bridgestone SM schreef:
do 06 dec, 2018 16:23
De Glind
Op de gedenksteen Ds Roelof Jan Willem Rudolph stichter van het jeugddorp De Glind.
BSM
Klopt, de lokatie is https://goo.gl/maps/a2FaC6pcBSo
Voila, in aansluiting op het "zijpad" ietsje eerder ....

.... een nieuw enigma, mijns inziens niet te moeilijk.
- 2004-07-05 - MCS_8378.jpg
Graag hoor ik waar wij waren, wat er nog meer te weten valt, en waar je zoal heen kan alhier.
O ja, alweer een Bridgestone in beeld.

Gelukkig hoefde ik niks te blurren, de ouderwetse diafilm samen met een eenvoudig toestel deed dat allemaal ongevraagd.

BSM
Alweer Frankrijk? :roll:

Ik heb zojuist 386 afbeeldingen bekeken op basis van "rond-point pierres", maar helaas...

Weet je zeker dat de rotonde er nu nog zo bij ligt, en is deze ook via Streetview te vinden? Anders wordt het wel vrij lastig.
willem.m schreef:
do 06 dec, 2018 17:55
Alweer Frankrijk? :roll:

Ik heb zojuist 386 afbeeldingen bekeken op basis van "rond-point pierres", maar helaas...

Weet je zeker dat de rotonde er nu nog zo bij ligt, en is deze ook via Streetview te vinden? Anders wordt het wel vrij lastig.
 
Tja, nu al een hint ...
Op een recente luchtfoto zijn de stenen niet meer zo maagdelijk maar verder is het "rond-point" goed herkenbaar.

Mijns inziens zien oplettende lezertjes in de foto zelf ook al een (of zelfs twee) verborgen hint(s).

Daarnaast moet je wat Mr Poirot eigenschappen hebben, een foto geeft meer prijs als alleen een plaatje.

BSM

PS   Alweer Frankrijk ?   Ja.   Is er een ander land waar je zo goed kan (wereld)fietsen?   Zoveel witte weggetjes, zoveel mooie langs-afstands-fietsontwikkelingen, zulk lekker eten, zo goed en gemakkelijk wild kan kamperen (en dan die taal .... dat is jammer, of misschien gelukkig, niet iedereen is daar blij mee - ik heb er weinig moeite mee, da's een meevaller).
Bovendien, De Glind of Soesterberg, daar komt Jan en alleman ... dit Rond-Point is meer iets voor de wereldfietser, zo scheid je de bokken van de schapen.
Ik zie een rotonde met stenen, heuvels op de achtergrond, en -ik denk- een spoorlijn. En wat verkeersborden. Er moet dus ergens in Frankrijk een rotonde naast een spoorlijn naast een heuvelrug gesitueerd zijn. Dat biedt nog veel opties.
Het is een rotonde waar alleen fietspaden, voies vertes, uitkomen, waar lang geleden twee spoorlijnen splitsten.
Net zoals deze https://www.google.nl/maps/@48.0034791, ... a=!3m1!1e3 vlakbij Remiremont, maar dat is 'm niet, de rotonde van BSM is groter en de omgeving klopt niet helemaal.
DaVinci schreef:
do 06 dec, 2018 18:54
Het is een rotonde waar alleen fietspaden, voies vertes, uitkomen, waar lang geleden twee spoorlijnen splitsten.
Net zoals deze https://www.google.nl/maps/@48.0034791, ... a=!3m1!1e3 vlakbij Remiremont, maar dat is 'm niet, de rotonde van BSM is groter en de omgeving klopt niet helemaal.
Op Google vind ik meerdere soortgelijke foto's, en het zou dan inderdaad om de rotonde 3km ten ZO van Remiremont gaan.

Zie ook
https://www.af3v.org/-Fiche-VVV-.html