De lengte is er voor de veiligheid.
Misschien lukt het met afschuren van de verf en meer/ander vet? nu heb ik witte montagepasta gebruikt.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:nicolevelo schreef: ↑vr 14 mei, 2021 09:25OK. Ik denk ook dat er nog wat oud vet in de vork zit. Zou ik op de ene of andere manier moeten schoonmaken.
Dank voor de tip. Heb het bovenste deel van de buis hiermee schoongemaakt. Daarna de stuurpenadapter erin proberen krijgen: de oorspronkelijke stuurpen (chrome) glijdt er nu makkelijk in, maar de nieuwe Quill adapter (zwart en ruw, maar al wat opgeschuurd) nog steeds niet. Volgens mij is die gewoon te dik.
Alles is maat 25.4mm. De nieuwe stem adapter is echter 0.15mm dikker dan de oude, een haartje dus. Ik kan hem met moeite in de buis krijgen, maar niet diep genoeg. Mogelijk lukt het wel met een ander exemplaar van hetzelfde model.hoogframe schreef: ↑vr 14 mei, 2021 13:25meet even de buitendiameter van je nieuwe stuurpen. er zijn twee meest gangbare maten: 22,2 mm = 7/8e inch en 25,4 mm = 1 inch. (het verschil is niet met schuren op te lossen)
meten kan met een schuifmaat, heb je die? anders de duimstok er achterhouden en recht aflezen, zeg maar
Je hebt niet voldoende lengte op de vork om er een voorbouw overheen te zetten, daarnaast wordt het afgeraden om een voorbouw om de draad te klemmen.nicolevelo schreef: ↑vr 14 mei, 2021 08:28Ik zag ondertussen dat het mogelijk is het balhoofd te veranderen naar een Ahead systeem (kan enkel met juiste apparatuur, dus iets voor de fietsenmaker). Om dat te doen moet er voldoende draad over zijn aan de bovenkant.
Voilà, zwarte verf eraf geschuurd, binnenkant buis schoongemaakt en de adapter schuift nu helemaal tot beneden in de vork. Toptip DaVinci!nicolevelo schreef: ↑vr 14 mei, 2021 10:02nicolevelo schreef: ↑vr 14 mei, 2021 09:25OK. Ik denk ook dat er nog wat oud vet in de vork zit. Zou ik op de ene of andere manier moeten schoonmaken.
Deze passen blijkbaar wel op de 25.4 stuurpen. Leuk om te experimenteren in afwachting van de juiste barendshifters.