Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar. Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
KOGA had op die plek vroeger ook daar een buiscommandeur zitten. Beneden bij de trapas zat dan een dynamo voor de verlichting van je fiets. Ze hadden geen slechtere plek kunnen bedenken dan die. Want wanneer heb je verlichting nodig? In de winter, en dat is ook de tijd waarin nattigheid en blubber en andere zooi hoogtijd viert. En als je ergens wel blubber vangt bij een fiets, is het daar wel. Gevolg: een dynamo die het door de zooi die hij vangt opgeeft.Kris Kilowatt schreef:Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar. Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
Second that.Kris Kilowatt schreef:Op schoonheid staat geen leeftijd, verrassend goede staat voor een fietsje van bijna 20 jaar.Tommy schreef:Mijn Expedition uit 1990
Volgens mij kon je daarmee de dynamo mee bedienen (op het loopvlak van de band zetten). Maar de dynamo zelf is verdwenen.Kris Kilowatt schreef:Tommy schreef: Maar waarvoor dient die hendel op de zadelbuis?
Modern staat niet automatisch gelijk aan degelijk volgens mij. Zelf rij ik ook op wat oudere fietsen om twee redenen ik hou van die oude stalen frames, maar belangrijker voor mij is dat ik met 3x7 versnellingen prima uit de voeten kan, en het zelf rijdend houden ervan (zeker onderweg) gaat ook makkelijker dan de wat nieuwere fietsen waar je steeds weer ander gereedschap voor moet hebben.bernhard90 schreef:Zou goed kunnen, moet even naar framenummer kijken
Wat me opvalt is dat veel vakantiefietsen in dit topic al toch best op leeftijd zijn of van die "c" merken Als je zo'n eind gaat fietsen, wil je toch het idee hebben dat je op een degelijke moderne fiets rijd? (niet dat alle oude fietsen per definitie meteen slecht zijn)
Hi Tommy,Tommy schreef: Mooi voorbeeld van een oude vakantiefiets zag ik op de Fietsvakantie beurs, een 1989 Giant Escaper met U-brake achter, het frame geheel mooi bestikkerd, het nodige tape, ty-rap's en touwtjes.
Prachtig, 't is dat het niet naast de deur is anders zou ik mijn fiets ook zo laten beschilderen.Marianne schreef:Hi Tommy,Tommy schreef: Mooi voorbeeld van een oude vakantiefiets zag ik op de Fietsvakantie beurs, een 1989 Giant Escaper met U-brake achter, het frame geheel mooi bestikkerd, het nodige tape, ty-rap's en touwtjes.
Die fiets is niet bestikkerd maar beschilderd, zie de site van Bernadette, de eigenaresse van de fiets: http://bernadette.reisprofiel.nl/&el=2& ... 56#verslag